Cuprins: I. Problema decizionala II. Problema de cercetare III. Obiectivele cercetarii IV. Metoda cercetarii V. Operationalizarea VI. Rezultatele cercetarii VII. Bugetul alocat
- Beneficiar: firma RoBike - Echipa de cercetare: x si y - Locatia: centrul comercial Carrefour Felicia (Iasi) - Data: 12 aprilie 2010 I. Problema decizionala Ipoteze: o In ultimii ani, firma noastra a pierdut treptat din cota de piata, in special datorita intrarii si promovarii agresive pe piata din Romania a producatorilor de renume straini. o In aceeasi perioada, veniturile populatiei au inregistrat o crestere semnificativa, consumatorii reorientandu-se spre produsele mai performante si mai scumpe, segment de piata unde firma noastra este slab reprezentata in acest moment. Pentru a contracara amenintarea reprezentata de producatorii straini si pentru a profita de cresterea veniturilor populatiei, am decis analizarea oportunitatii lansarii unui nou model de bicicleta, care sa vina in intampinarea cerintelor pietei. Noul model de bicicleta va fi pus in vanzare la un pret mai mare, dar va avea aspectul si performantele semnificativ imbunatatite si numeroase dotari suplimentare, precum aparatura de masurare a vitezei si distantei parcurse, sistem de iluminare si semnalizare si altele. II. Problema de cercetare In prezenta cercetare se urmareste investigarea interesului populatiei din Romania pentru noul model de bicicleta, precum si identificarea exacta a caracteristicilor dorite si a pretului care poate fi practicat. III. Obiectivele cercetarii o Identificarea proportiei consumatorilor si nonconsumatorilor pentru produsul bicicleta in randul populatiei o Identificarea scopului si frecventei de utilizare a unei biciclete o Identificarea caracteristicilor cautate de cumparatori la o bicicleta o Identificarea existentei cererii pentru noul produs o Identificarea sumei maxime pe care ar fi dispusi cumparatorii sa o plateasca la achizitionarea unei noi biciclete o Identificarea locatiilor optime pentru a promova si vinde noul model de bicicleta o Observarea preferintelor cumparatorilor pentru biciclete in functie de caracteristicile demografice IV. Metoda cercetarii Ca metoda de cercetare a fost utilizata ancheta in magazin, pentru a veni mai usor in contact cu membrii pietei tinta si a surprinde cu cheltuieli reduse caracteristicile cererii pentru biciclete la momentul actual. Instrumentul cercetarii folosit a fost chestionarul. Chestionarul, intr-o forma initiala, a fost aplicat pe un numar de 4 subiecti. In urma observarii si analizarii dificultatilor cu care s-au confruntat acestia in timpul completarii chestionarului, unele intrebari au suferit mici modificari, pentru a deveni mai clare. Ulterior, chestionarul in forma finala a fost aplicat unui numar de 40 de subiecti.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).