Cercetarea de marketing - bicicletă

Cuprins referat Cum descarc?

Cuprins:
I. Problema decizionala
II. Problema de cercetare
III. Obiectivele cercetarii
IV. Metoda cercetarii
V. Operationalizarea
VI. Rezultatele cercetarii
VII. Bugetul alocat


Extras din referat Cum descarc?

- Beneficiar: firma RoBike
- Echipa de cercetare: x si y
- Locatia: centrul comercial Carrefour Felicia (Iasi)
- Data: 12 aprilie 2010
I. Problema decizionala
Ipoteze:
o In ultimii ani, firma noastra a pierdut treptat din cota de piata, in special datorita intrarii si promovarii agresive pe piata din Romania a producatorilor de renume straini.
o In aceeasi perioada, veniturile populatiei au inregistrat o crestere semnificativa, consumatorii reorientandu-se spre produsele mai performante si mai scumpe, segment de piata unde firma noastra este slab reprezentata in acest moment.
Pentru a contracara amenintarea reprezentata de producatorii straini si pentru a profita de cresterea veniturilor populatiei, am decis analizarea oportunitatii lansarii unui nou model de bicicleta, care sa vina in intampinarea cerintelor pietei. Noul model de bicicleta va fi pus in vanzare la un pret mai mare, dar va avea aspectul si performantele semnificativ imbunatatite si numeroase dotari suplimentare, precum aparatura de masurare a vitezei si distantei parcurse, sistem de iluminare si semnalizare si altele.
II. Problema de cercetare
In prezenta cercetare se urmareste investigarea interesului populatiei din Romania pentru noul model de bicicleta, precum si identificarea exacta a caracteristicilor dorite si a pretului care poate fi practicat.
III. Obiectivele cercetarii
o Identificarea proportiei consumatorilor si nonconsumatorilor pentru produsul bicicleta in randul populatiei
o Identificarea scopului si frecventei de utilizare a unei biciclete
o Identificarea caracteristicilor cautate de cumparatori la o bicicleta 
o Identificarea existentei cererii pentru noul produs
o Identificarea sumei maxime pe care ar fi dispusi cumparatorii sa o plateasca la achizitionarea unei noi biciclete
o Identificarea locatiilor optime pentru a promova si vinde noul model de bicicleta
o Observarea preferintelor cumparatorilor pentru biciclete in functie de caracteristicile demografice
IV. Metoda cercetarii
Ca metoda de cercetare a fost utilizata ancheta in magazin, pentru a veni mai usor in contact cu membrii pietei tinta si a surprinde cu cheltuieli reduse caracteristicile cererii pentru biciclete la momentul actual.
Instrumentul cercetarii folosit a fost chestionarul. 
Chestionarul, intr-o forma initiala, a fost aplicat pe un numar de 4 subiecti. In urma observarii si analizarii dificultatilor cu care s-au confruntat acestia in timpul completarii chestionarului, unele intrebari au suferit mici modificari, pentru a deveni mai clare. Ulterior, chestionarul in forma finala a fost aplicat unui numar de 40 de subiecti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea de Marketing - Bicicleta.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!