Cercetarea Culturii Organizationale la Compania SA Orange Moldova

Cuprins referat Cum descarc?

1. Cercetarea culturii organizationale la compania S.A."Orange Moldova" 3
2. Efectuarea auditului in cadrul societatii referitor la cultura organizationala si comportamentul etic.4
3. Propuneri referitoare la imbunatatirea culturii etice societatii 6
4. Bibliografie 8


Extras din referat Cum descarc?

I. Cercetarea culturii organizationale la compania S.R.L."Orange Moldova"
Orice organiztie isi determina actiunile si obiectivele in functie de reprezentarea aspiratiilor : unde doreste sa ajunga, ceea ce se manifesta prin valori colective ale organizatiei. Valorile sunt ceea ce definesc organizatia si determina comportamentul organizational.
Etica a fost definita drept sistemul sau codul moral al unei anumite persoane, religii, grup sau profesie. Moralitatea este legata de rezolvarea sau capacitatea de a realiza distinctia dintre bine si rau in comportament.
Codul etic reprezinta o reflectare a valorilor, serveste la simbolizarea principiilor dupa care un grup profesional sau o organizatie se defineste pe sine. Este mai mult decit un document administrativ, mai mult decit o lista de reguli, dupa care un membru al organizatiei sau al unui grup profesional poate identifica sau exclude comportamentul deviant.
Cultura de intreprindere reprezinta ansamblul ipotezelor sau a postulatelor, inventate, descoperite, invatate si dezvoltate de membrii intreprinderii pentru a usura adaptarea la mediul extern si integrarea interna a intreprinderii si care sunt invatate si aplicate de noii veniti in intreprindere,(dupaEdgarH.Schein).
Potrivit acestei definitii, cultura organozationla, care este impartasita de majoritatea personalului intreprinderii, rezulta dintr-un process de invatare a unei juste modalitati specifice organizatiei , de a gindi, de a percepe lucrurile si de a simti, ea fiind invatata si insusita de noii membri.
Conceptul de cultura organizationala se refera la tot ceea ce inseamna standarde colective de gindire, atitudini, valori, convingeri, norme si obiceiuri care exista intr-o organizatie. In componenta culturala putem distinge unele elemente vizibile cum ar fi: comportamente si limbaj comun, ritualuri si simboluri dar preponderent avem componente mai putin vizibile: percepttii si reprezentari despre ce e "valoare" in organizatie.
Pentru a da o explicatie mai ampla la cultura organizationala am luat ce exemplu organizatia S.A. Orange Moldova. Orange Moldova este o societate pe actiuni cu capital social majiritar francez. Actionarii au investit circa 32,5 mln dolari SUA in capitalul social al intreprinderii. Orange Moldova este cea mai mare intreprindere cu capital strain din Moldova. Prin capitalul social, imprumut si mijloace proprii Orange Moldova a investit pina acuma 116 mln dolari SUA in economia Moldovei.
Orane Moldova a fost lansat la 27 octombrie 2008. La momentul actualeste liderul incontestabil pe piata comunicatiilor mobile din republica moldova. In 2007 cota abonatilor constituia 925.000
de clienti si acoperire calitativa a 94 % din populatie si 96% din teritoriu.
Strategia initiala a fost de a asigura calitatea retelei si acoperirii Acum se tinde spre obtinerea unei calitati totale, care include in sine diferite aspecte ale relatiei cu clientul, si se bazeaza pe diversificarea gamei de oferte pentru a satisface toateepectativele clientilor Orange moldova, indiferent de profilul lor de comunicare si profilul de consum. 
La omentul actual Oange Moldova ofera o gama larga de servicii , servicii voce,abonamente cu genericul Orange Abonament, servicii pre-platite cu genericul PrePay, serviciu Roaming, servicii-date, serviciul Data/Fax , serviciul Orange mail, serviciul Mobile banking, portalul Orange World,servicii info Curier si Info line si servicii Internet Mobil Online.
II. Efectuarea auditului in cadrul societatii referitor la cultura organizationala si comportamentul etic
Efectuind auditul in cadrul companiei referitor la cultura organizationala si comportamentul etic am observat urmatorele reguli si conceptii de baza :
Luarea deciziilor
Echipa manageriala de virf a companiei Orange moldova este constituita din sase directori. Cei sase directori se intrunesc cel putin o data in saptamina (deobicei marti) pentru a coordona diverse aspecte ale activitatii companiei si a gasi solutii concrete pentru probleme ca necesita eforturile coordonate ale diferitor departamente pentru a fi rezolvate.
Directorii sunt ajutati de Managerii in domeniile respective de competenta. Formarea politicilor si a Bugetelor este responsabilitatea Directorilor si Managerilor lor. Bugetul si planul strategic actualizat al companiei este propus de Directorul General si este aprobat de Consiliul de Directori al companiei.
Directorii si Managerii trebuie sa explice echipei lor directia principala a activitatilor si sa incurajeze initiativa din partea fiecarui angajat.
Principii etice de baza
Fiecare angajat Orange Moldova, trebuie sa constientizeze principiile etice de baza ale companiei: sa ofere tot cel mai bun clientilor companiei, sa fie onesti, simpli, deschisi, dinamici si surprinzatori, sa-si asume responsabilitatea, sa fie solodari cu colegii, in acelas timp compania incurajeaza implicarea angajatilor, cresterea profesionala si initiativa.
In caliatate de membru al companiei Orange Moldova angajatul are dreptul de a fi exigent fata de companie, dar in acelas moment exigent si fata de sine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetarea Culturii Organizationale la Compania SA Orange Moldova.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!