Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1944
Mărime: 15.85KB (arhivat)
Publicat de: Pamfil Moraru
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexandra Tarasenco
Academia de Studii Economice Facultatea Business şi Administrare Catedra Marketing

Cuprins

  1. 1. Cercetarea culturii organizaţionale la compania S.A.”Orange Moldova” 3
  2. 2. Efectuarea auditului în cadrul societăţii referitor la cultura organizaţională şi comportamentul etic.4
  3. 3. Propuneri referitoare la îmbunătăţirea culturii etice societăţii 6
  4. 4. Bibliografie 8

Extras din referat

I. Cercetarea culturii organizaţionale la compania S.R.L.”Orange Moldova”

Orice organizţie îşi determină acţiunile şi obiectivele în funcţie de reprezentarea aspiraţiilor : unde doreşte să ajungă, ceea ce se manifestă prin valori colective ale organizaţiei. Valorile sunt ceea ce definesc organizaţia şi determină comportamentul organizaţional.

Etica a fost definită drept sistemul sau codul moral al unei anumite persoane, religii, grup sau profesie. Moralitatea este legată de rezolvarea sau capacitatea de a realiza distincţia dintre bine şi rău în comportament.

Codul etic reprezintă o reflectare a valorilor, serveşte la simbolizarea principiilor după care un grup profesional sau o organizaţie se defineşte pe sine. Este mai mult decît un document administrativ, mai mult decît o listă de reguli, după care un membru al organizaţiei sau al unui grup profesional poate identifica sau exclude comportamentul deviant.

Cultura de intreprindere reprezintă ansamblul ipotezelor sau a postulatelor, inventate, descoperite, invăţate şi dezvoltate de membrii intreprinderii pentru a uşura adaptarea la mediul extern şi integrarea internă a întreprinderii şi care sunt invăţate şi aplicate de noii veniţi în întreprindere,(dupaEdgarH.Schein).

Potrivit acestei definiţii, cultura organozaţionlă, care este impartăşita de majoritatea personalului întreprinderii, rezultă dintr-un process de invăţare a unei juste modalitaţi specifice organizaţiei , de a gîndi, de a percepe lucrurile şi de a simţi, ea fiind invăţată şi insuşită de noii membri.

Conceptul de cultură organizaţională se referă la tot ceea ce inseamnă standarde colective de gîndire, atitudini, valori, convingeri, norme şi obiceiuri care exista intr-o organizatie. In componenţa culturală putem distinge unele elemente vizibile cum ar fi: comportamente şi limbaj comun, ritualuri şi simboluri dar preponderent avem componente mai puţin vizibile: perceptţii si reprezentări despre ce e “valoare” in organizaţie.

Pentru a da o explicaţie mai amplă la cultura organizaţională am luat ce exemplu organizaţia S.A. Orange Moldova. Orange Moldova este o societate pe acţiuni cu capital social majiritar francez. Acţionarii au investit circa 32,5 mln dolari SUA în capitalul social al întreprinderii. Orange Moldova este cea mai mare întreprindere cu capital străin din Moldova. Prin capitalul social, împrumut şi mijloace proprii Orange Moldova a investit pîna acuma 116 mln dolari SUA în economia Moldovei.

Orane Moldova a fost lansat la 27 octombrie 2008. La momentul actualeste liderul incontestabil pe piaţa comunicaţiilor mobile din republica moldova. În 2007 cota abonaţilor constituia 925.000

de clienţi şi acoperire calitativă a 94 % din populaţie şi 96% din teritoriu.

Strategia iniţială a fost de a asigura calitatea reţelei şi acoperirii Acum se tinde spre obţinerea unei calităţi totale, care include în sine diferite aspecte ale relaţiei cu clientul, şi se bazează pe diversificarea gamei de oferte pentru a satisface toateepectativele clienţilor Orange moldova, indiferent de profilul lor de comunicare şi profilul de consum.

La omentul actual Oange Moldova oferă o gamă largă de servicii , servicii voce,abonamente cu genericul Orange Abonament, servicii pre-plătite cu genericul PrePay, serviciu Roaming, servicii-date, serviciul Data/Fax , serviciul Orange mail, serviciul Mobile banking, portalul Orange World,servicii info Curier şi Info line şi servicii Internet Mobil Online.

II. Efectuarea auditului în cadrul societăţii referitor la cultura organizaţională şi comportamentul etic

Efectuînd auditul în cadrul companiei referitor la cultura organizaţională şi comportamentul etic am observat următorele reguli şi concepţii de bază :

Luarea deciziilor

Echipa managerială de vîrf a companiei Orange moldova este constituită din şase directori. Cei şase directori se întrunesc cel puţin o dată în saptămînă (deobicei marţi) pentru a coordona diverse aspecte ale activităţii companiei şi a găsi soluţii concrete pentru probleme ca necesită eforturile coordonate ale diferitor departamente pentru a fi rezolvate.

Directorii sunt ajutaţi de Managerii în domeniile respective de competenţă. Formarea politicilor şi a Bugetelor este responsabilitatea Directorilor şi Managerilor lor. Bugetul şi planul strategic actualizat al companiei este propus de Directorul General şi este aprobat de Consiliul de Directori al companiei.

Directorii şi Managerii trebuie să explice echipei lor direcţia principală a activităţilor şi să încurajeze iniţiativa din partea fiecărui angajat.

Principii etice de bază

Fiecare angajat Orange Moldova, trebuie să conştientizeze principiile etice de bază ale companiei: sa ofere tot cel mai bun clienţilor companiei, sa fie oneşti, simpli, deschişi, dinamici şi surprinzatori, să-şi asume responsabilitatea, să fie solodari cu colegii, in acelaş timp compania încurajează implicarea angajaţilor, creşterea profesională şi iniţiativa.

În caliatate de membru al companiei Orange Moldova angajatul are dreptul de a fi exigent faţă de companie, dar în acelaş moment exigent şi faţă de sine.

Preview document

Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 1
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 2
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 3
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 4
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 5
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 6
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 7
Cercetarea culturii organizaționale la compania SA Orange Moldova - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Culturii Organizationale la Compania SA Orange Moldova.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri Conspecialist SRL - firmă de sondaj și cercetări de piață

1. Descrierea afacerii 1.1 Date de identificare Numele organizatiei: ConSpecialist SRL Sediul firmei,pentru inceput va fi stabilit in locuinta...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Cercetare în Marketing (Orange Moldova)

* IMAGINEA COMPANIEI “ORANGE” IN RINDUL CONSUMATORILOR Orange Moldova este cel mai mare operator de GSM din Republica Moldova, cu 1,25 milion de...

Ai nevoie de altceva?