Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 33 în total
Cuvinte : 5701
Mărime: 222.82KB (arhivat)
Publicat de: Leonard Crăciun
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: DL. PROF. CATOIU

Cuprins

  1. Cuprins
  2. I. DESCRIEREA GENERALA A PIETEI VINURILOR ROMANESTI
  3. II. STABILIREA SCOPULUI GENERAL AL CERCETARII
  4. III. STABILIREA OBIECTIVELOR SI IPOTEZELOR CERCETARII
  5. IV. DEFINIREA CONCEPTUALA SI OPERATIONALA A VARIABILELOR
  6. -SONDAJUL(CHESTIONARUL), OBSERVAREA(FISA DE OBSERVARE)
  7. -CENTRALIZAREA NIFORMATIILOR OBTINUTE
  8. -ANALIZA SI INTERPRETAREA INFORMATIILOR OBTINUTE
  9. -AVANTAJE SI DEZAVANTAJE ALE CELOR DOUA METODE FOLOSITE

Extras din referat

I. DESCRIEREA GENERALA A PIETEI VINURILOR ROMANESTI

Romania este o importanta tara europeana producatoare de vin, dispunand de un mare trecut istoric si de bogate traditii culturale, mare parte din ele nemijlocit legate de aceasta bautura, considerata, pe drept cuvant, o licoare divina.

Astazi, tara parcurge o perioada de profunde schimbari, construindu-si un viitor in consonanta cu cel al Uniunii Europene si aspira sa devina un membru apreciat al comunitatii internationale a vinului ca producator al unor pretuite vinuri de inalta calitate.

Istoric

Inceputurile viticulturii in aceasta parte a lumii dateaza de cel putin 4000 de ani. Legenda spune ca Dionysos, zeul vinului, s-a nascut in Thracia, pe meleagurile ce astazi reprezinta teritoriul Romaniei. Romania sau Dacia, cum era ea cunoscuta de Romani, a avut o cultura consolidata a vinului. Abundenta bucatelor si faima vinului produs de Daci erau atat de cunoscute si tentante, incat Burebista, regele primului stat Dac centralizat (sec. I BC), a ordonat distrugerea viilor pentru a pune capat invaziilor repetate ale popoarelor migratoare, dupa cum il sfatuise Marele Preot, Deceneu. Monedele batute de Romani dupa cucerirea Daciei (106 AD) infatisau o femeie careia doi copii ii ofereau struguri, ca simbol al principalelor bogatii ale Daciei Felix, cum denumisera Romanii provincia si ca o dovada ca viile renascusera. In timpurile mai apropiate de noi, viticultura romaneasca a cunoscut mai multe perioade distincte, fiecare cu o influentele sale specifice asupra industriei vinului.

Astfel, secolul 19 si inceputul celui de-al 20-lea, pana la Primul Razboi Mondial, au fost caracterizate prin legaturi ample si stranse cu Franta. In sectorul viticol, aceste legaturi au culminat cu ajutorul practic dat de viticultorii francezi, imediat dupa ravagiile produse de filoxera in ultimele doua decenii ale secolului 19. Rezultatul l-a constituit faptul ca replantarile care s-au facut au avut drept sursa vitele nobile aduse din Franta: Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay, Sauvignon Blanc si altele.

Perioada interbelica a fost caracterizata prin legaturi mai stranse cu Germania si Austria, interval in care se remarca o utilizare crescanda a spritului (vin amestecat cu apa minerala gazoasa, o alta bogatie locala).

In perioada comunista (1948-1989), cand apar trei tipuri distincte de organizatii vitivinicole, astfel: institute de cercetare, ferme viticole si centre de vinificatie de stat, precum si ferme cooperatiste, vinurile romanesti reuseau sa cucereasca importante medalii la concursurile internationale in pofida accentului mare pus pe cantitate si mai putin pe calitate.

Liberalizarea economiei de dupa 1989 a condus la o suita de schimbari profunde in industria vinului din Romania. Viile apartinand fermelor cooperatiste au fost retrocedate fostilor lor proprietari, fermele viticole si centrele de vinificatie de stat se afla in plin proces de privatizare, iar institutele de cercetare isi redefinesc in prezent rolul lor central in cadrul sectorului vitivinicol reinnoit.

Soiurile de struguri

Structura varietala a podgoriilor romanesti prezinta o mare diversitate, conferind industriei vinului sansa de a produce o mare gama de vinuri. Potrivit specialistilor, Romania poate oferi pana la 402 tipuri diferite de vinuri, din care 11 tipuri pentru consumul curent, respectiv vinuri de masa (VM), 42 tipuri de vinuri superioare (VS) si 349 tipuri de vinuri cu denumiri de origine controlata (DOC).

Principalele vite nobile de origine vest europeana, cu caracteristici oenologice bine cunoscute si care au fost aclimatizate cu succes in Romania, sunt urmatoarele:

- Merlot, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir in categoria vinurilor rosii; si

- Chardonnay, Sauvignon Blanc, Pinot Gris and Muscat Ottonel, in cea a vinurilor albe

Vitele autohtone cultivate in perioada post-filoxera, extrem de valoroase si care merita o descriere mai amanuntita in cele ce urmeaza, sunt redate mai jos:

- Babeasca si Feteasca Neagra ca vinuri rosii; si

- Feteasca Regala, Francusa, Grasa, Galbena, Busuioaca si Tamaioasa ca albe.

Pe regiuni, principalele soiuri variaza astfel:

Banat : Italian Riesling, Sauvignon Blanc, Pinot Noir, Cadarca, Merlot, Burgund Mare.

Crisana-Maramures: Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Cadarca, Merlot, Burgund Mare, Italian Riesling, Feteasca Regala, Muscat Ottonel.

Dobrogea: Pinot Gris, Chardonnay, Muscat Ottonel, Italian Riesling, Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Merlot.

Moldova: Feteasca Regala, Muscat Ottonel, Aligote, Cabernet Sauvignon, Tamaioasa Romaneasca, Babeasca Neagra, Grasa, Francusa, Galbena, Busuioaca.

Muntenia-Oltenia: Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Merlot, Burgund Mare, Feteasca Neagra, Feteasca Alba, Italian Riesling, Pinot Gris, Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc.

Transilvania: Feteasca Alba, Traminer Rose, Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Feteasca Regala, Italian Riesling.

Preview document

Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 1
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 2
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 3
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 4
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 5
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 6
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 7
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 8
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 9
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 10
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 11
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 12
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 13
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 14
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 15
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 16
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 17
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 18
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 19
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 20
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 21
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 22
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 23
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 24
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 25
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 26
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 27
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 28
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 29
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 30
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 31
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 32
Cercetarea comportamentului consumatorului de vinuri românești - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea Comportamentului Consumatorului de Vinuri Romanesti.doc

Alții au mai descărcat și

Chestionar despre Vin

Capitolul A : -Introducere Vinul este o bautura alcoolica obtinuta prin fermentarea completa sau partiala a mustului de struguri consumata atat...

Analiza pieței vinului din România

1. Scurt istoric Istoria apariţiei vinului îşi are rădăcinile în vechimile istoriei omenirii. Viticultura are aproape aceeaşi vârstă cu...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Criteriile de alegere utilizate de consumatori la cumpărarea de vinuri la SC Domeniul Coroanei SRL Segarcea

CAPITOLUL 1 TENDINŢE ŞI MUTAŢII PE PIAŢA VINULUI DIN ROMÂNIA 1.1. Podgoriile din România şi potenţialul lor viticol Diversitatea factorilor...

Analiza calității senzoriale a vinului - mărfuri alimentare

Istoricul vinului Istoria vinului este la fel de lungă ca istoria civilizaţiei umane. Vinul îl însoţeşte pe om încă din zorii istoriei, fapt...

Analiza Pieței Vinurilor

1. PRODUSUL – PIAŢA VINURILOR 1.1. SCURT ISTORIC AL PIEŢEI VINURILOR Despre Vin Începuturile viticulturii în această parte a lumii datează de...

Ai nevoie de altceva?