Cercetare Marketing - Evaluarea Calitatii Personalului din Magazinele Orange

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS:
1. Descrierea generala a pietei 2
2. Definirea scopului general al cercetarii 3
3. Definirea obiectivelor si a ipotezelor cercetarii 3
4. Elaborarea fisei de observare 4
5. Organizarea culegerii datelor si prelucrarea acestora 5
6. Analiza si interpretarea datelor 5
7. Elaborarea raportului cercetarii 6


Extras din referat Cum descarc?

1. Descrierea generala a pietei
- analiza diagnostic asupa pietei de telefonie mobile realizata de ANRCTI - Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei la sfarsitul anului 2007 a evidentiat nivelul ridicat de concentrare a pietei de telefonie mobila, stabilitatea cotelor de piata, nivelul ridicat al barierelor la intrare, similaritatile de comportament si omogenitatea ofertelor celor doi mari operatori, nivelurile semnificativ mai mari de profitabilitate in raport cu competitorii lor de pe acelasi segment si chiar cu subsidiarele din alte state ale acelorasi grupuri.
Piata telefoniei mobile este dominata de Orange Romania - 9,8 milioane de utilizatori la sfarsitul anului 2007, si Vodafone Romania - 8,579 milioane de clienti. Pe piata au activitati si Cosmote Romania - 3 milioane de utilizatori si Telemobil (Zapp) - peste 500.000 de abonati.
Ultima oferta lansata pe piata de Orange arata ca tendinta de diminuare a tarifelor se mentine, insa nu face pasi mari in acest sens, incercand sa exploateze baza semnificativa de utilizatori pe care - detine si sa nu deprecieze marjele de profit cu care lucreaza.
In ce priveste oferta Orange, este de retinut faptul ca operatorul ofera in premiera la abonamente - optiune care include minute ce pot fi utilizate pentru apeluri catre orice alta retea din Romania, fara nici- restrictie legata de ora sau zilele saptamanii.
Desi Vodafone a fost primul operator de telefonie mobila care a lansat serviciile 3G, Orange a revenit si a echilibrat situatia, cotele de piata fiind aproximativ egale la finele lunii septembrie 2007. Astfel, Orange a inregistrat in al treilea trimestru 2007 - cota de piata in 3G de 50,4%, iar Vodafone a avut 49,6%.
La sfarsitul trimestrului trei, reteaua GSM si EDGE a Orange Romania acoperea 81,28% din teritoriul Romaniei si 96,88% din populatie, iar serviciile 3G si 3G+ erau disponibile in 42 de orase, acoperind 34,31% populatie si 2,42% teritoriu.
Orange Romania, liderul pietei de telefonie mobila in functie de numarul de utilizatori vizeaza cresterea retelei proprii de retail GSM cu circa 42%, de la 71 la 100 de unitati. Reteaua de magazine functioneaza sub brandul Orange Shop. Reteaua de magazine totalizeaza un numar aproximativ de 1.000 de magazine, atat detinute de parteneri, cat si magazine proprii, care vand produse Orange, si astfel, la nivelul tuturor operatorilor, detine cea mai mare retea de distributie din Romania.
Orange Romania lucreaza in parteneriat cu trei retele importante de distributie, care totalizeaza peste 350 de magazine si care acopera cea mai mare parte a tarii. 
Orange a anuntat, la inceputul lunii martie 2008 atingerea pragului de zece milioane de clienti. In ultimii trei ani, compania a adaugat in portofoliu peste cinci milioane de clienti. 
La sfarsitul anului 2007, Orange Romania a raportat venituri de 1,234 miliarde euro, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a lui 2006. Rezultatele financiare solide ale anului 2007 consolidareaza pozitia de lider pe piata; cu - crestere de 22% a bazei de clienti, pana la 9,8 milioane in decembrie 2007, si in conditiile in care rata penetrarii SIM in Romania a atins 100%, Orange continua sa castige noi clienti si sa isi mentina stabila rata venitului mediu pe utilizator la 10,8 euro. 
Rezultatele excelente din 2007 se datoreaza profesionalismului si dedicarii oamenilor care lucreaza la Orange. Pentru a sustine cresterea business-ului, Orange a recrutat in anul 2007 aproape 800 de angajati, ajungand la 2.750 de angajati in total. Se estimeaza ca la sfarsitul anului 2008 Orange va avea peste 3.000 de angajati in toata tara.
In 2007 Orange a aniversat 10 ani de activitate pe piata romaneasca, fiind unul dintre cei mai importanti investitori straini cu 1,4 miliarde de eur- in total. Anul acesta compania va mai investi inca 200 de milioane de eur- in dezvoltarea retelei si in lansarea unor noi produse si servicii.
2. Definirea scopului general al cercetarii
Problema decizionala 
Calitatea personalului influenteaza sau nu desfasurarea in conditii bune a activitatii magazinului Orange.
Scopul cercetarii
Evaluarea calitatii personalului din magazinele Orange.
3. Stabilirea obiectivelor si ipotezelor cercetarii
4. Elaborarea fisei de observare
Magazinul Orange 
Persoana delegata 
Data si ora evaluarii 
1. Ambianta din interior era una placuta. - DA
- NU
2. Tinuta angajatilor magazinului era corespunzatoare. - DA
- NU
3. Fiecare angajat din magazin avea ecuson de identificare cu numele si functia sa. - DA
- NU
4. Interiorul magazinului era destul de spatios astfel incat sa nu se creeze fenomenul de ,,coada". - DA
- NU
5. Clientul asteapta mai mult de 5 minute pana este abordat de unul dintre angajatii magazinului. - DA
- NU
6. In momentul abordarii clientul este salutat respectuos de catre angajatul magazinului. - DA
- NU
7. Angajatul magazinului a incercat sa identifice nevoia clientului prin punerea de cat mai multe intrebari. - DA
- NU
8. Angajatul magazinului a informat clientul in legatura cu ofertele speciale, promotii. - DA
- NU
9. In timpul intalnirii, angajatul magazinului a cerut informatii suplimentare altui coleg pentru a putea raspunde la intrebarile puse de client. - DA
- NU
10. In urma informatiilor oferite de catre angajatul magazinului clientul a fost convins sa achizitioneze produsul sau sa incheie vreun abonament. - DA
- NU
11. Angajatul magazinului a vorbit clar, rar, pe intelesul clientului. - DA
- NU


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare Marketing - Evaluarea Calitatii Personalului din Magazinele Orange.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!