Cercetare de Piata - Perforator

Extras din referat Cum descarc?

In prezent, piata accesoriilor de birotica este in stagnare, fapt care se datoreaza conjuncturii economice. In situatia data agentii economici tind sa reduca considerabil costurile, reducand investitiile in accesoriile de birotica. Concomitent se observa evolutia in domeniul tehnologic, fapt care a determinat conceperea unui nou produs adaptat noilor tendinte.
Astfel firma TopOffice a creat perforatorul NEO520, care este un produs inovativ cu dotari de ultima generatie precum: microprocesorul cu interfata (ecran) care faciliteaza reglarea automata a riglei in functie de formatul foii. O alta optiune permite afisarea cuvantului ,,Eroare" si numarul foilor in plus pe ecran in cazul in care se depaseste limita permisa (max. 520 de foi). De asemenea, sertarul de stocare se acceseaza cu usurinta, prin apasarea unui buton de pe suport. Perforatorul functioneaza pe baza unui acumulator reincarcabil.
Piata tinta spre care ne orientam este reprezentata de institutiile bancare din Judetul Iasi, care desfasoara o activitate constanta de indosariere a actelor, fiind obligate sa le pastreze in arhiva timp de 5 ani. Institutiile bancare sunt caracterizate printr-un ritm alert de gestionare a actelor. 
Datorita faptului ca activam in mediul business to business, produsul nostru va fi promovat prin intermediul cataloagelor specializate si pe site-ul firmei, unde potentialii nostri clienti pot accesa gratuit cataloagele, se pot abona la newsletter-uri. De asemenea promovarea se va realiza si prin intermediul agentilor de vanzare, care vor intra in contact direct cu clientii.
Pentru a determina receptivitatea pietei noastre tinta la produsul NEO520, am considerat necesara realizarea unei anchete personale pe baza de chestionar, realizata la sediul institutiilor bancare, pe un esantion de 40 de persoane. Avantajele acestui tip de ancheta sunt costurile relativ scazute, rapiditatea si faptul ca se intra in contact direct cu piata tinta. Ca dezavantaje putem mentiona faptul ca angajatii institutiilor bancare au un program foarte incarcat, motiv pentru care ar putea refuza completarea chestionarelor. De asemenea chestionarul trebuie sa fie scurt, fapt care limiteaza cantitatea de informatii ce ne-ar putea ajuta.
CHESTIONAR
Buna ziua! Suntem Botez Ana-Maria, Heigher Maria si Roman Sorina, studente in anul II la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor si realizam un studiu de piata pentru lansarea unui nou produs - perforatorul NEO520. V-am fi recunoscatoare daca ne-ati acorda sprijinul dumneavoastra raspunzand la acest.chestionar.
1. Activitatea de la locul de munca solicita utilizarea unui perforator?
- Da
- Nu
Aceasta intrebare este de tip filtru, cu scala nominala dihotomica si ne permite identificarea utilizatorilor de perforatoare. 
2. Cat de des folositi perforatorul?
- De cateva ori pe zi
- De cateva ori pe saptamana
- Odata pe saptamana
- O data pe luna
Intrebarea ne ofera informatii despre frecventa si necesitatea utilizarii perforatorului, in incercarea de a afla cat de potrivita este piata tinta. Se foloseste o scala nominala cu un raspuns posibil dintr-o lista data.
3. De unde va informati cel mai frecvent despre produsele din categoria
accesoriilor de birotica?
- Internet
- Presa
- Cataloage specializate
- Magazine
- Altele. Specificati: 
Aceasta intrebare furnizeaza date despre sursele de informare ale clientilor si in acelasi timp ne ofera indicii legate de cele mai potrivite medii de promovare a produselor noastre. Scala este nominala cu raspuns multiplu dintr-o lista data.
4. De unde achizitionati in general perforatoarele?
- Din magazine specializate
- Din hypermarket
- De pe internet
- Din cataloage specializate
- Altele. Specificati: 
Intrebarea face referire la unul dintre componentele mixului de marketing si anume plasarea, iar informatiile ne dezvaluie relevanta distribuirii si prin intermediul altor puncte de vanzare, decat cele pe care le avem in vizor. Scala folosita este nominala cu raspuns multiplu dintr-o lista data.
5. Cat de des achizitionati un perforator?
- O data pe luna
- De 2-3 ori pe an
- O data pe an
- O data la 2-3 ani
- Mai rar
Aceasta intrebare este importanta deoarece dezvaluie evolutia vanzarilor noastre; ne ajuta sa stabilim o cantitate optima de perforatoare produse pe o anumita perioada. Scala este nominala cu un singur raspuns posibil dintr-o lista data.
6. Ce probleme intampinati in utilizarea unui perforator?
- Nu pot perfora un numar mare de foi
- Pierd mult timp
- Foile nu se perforeaza uniform
- Altele. Specificati 
Intrebarea ne permite sa aflam care sunt punctele slabe ale perforatoarelor existente, fapt ce aduce un avantaj in strategia noastra deoarece astfel avem posibilitatea de a ne perfectiona produsului spre satisfacerea nevoilor clientilor nostri. Scala folosita este una nominala cu raspuns multiplu dintr-o lista data.
7. In functie de importanta pe care o acordati dumneavoastra deciziei de
cumparare, ordonati de la 1 la 5 urmatoare caracteristici (1-deloc important; 5-foarte important)
Calitate - Capacitate de perforare - 
Pret - Durabilitate - 
Design -


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Piata - Perforator.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!