Cercetare de piață - perforator

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1952
Mărime: 30.40KB (arhivat)
Publicat de: Crina Dana Pintea
Puncte necesare: 6

Extras din referat

În prezent, piaţa accesoriilor de birotică este în stagnare, fapt care se datorează conjuncturii economice. În situaţia dată agenţii economici tind să reducă considerabil costurile, reducând investiţiile în accesoriile de birotică. Concomitent se observă evoluţia în domeniul tehnologic, fapt care a determinat conceperea unui nou produs adaptat noilor tendinţe.

Astfel firma TopOffice a creat perforatorul NEO520, care este un produs inovativ cu dotări de ultimă generaţie precum: microprocesorul cu interfaţă (ecran) care facilitează reglarea automată a riglei în funcţie de formatul foii. O altă opţiune permite afişarea cuvântului „Eroare” şi numărul foilor în plus pe ecran în cazul în care se depăşeşte limita permisă (max. 520 de foi). De asemenea, sertarul de stocare se accesează cu uşurinţă, prin apăsarea unui buton de pe suport. Perforatorul funcţionează pe baza unui acumulator reîncărcabil.

Piaţa ţintă spre care ne orientăm este reprezentată de instituţiile bancare din Judeţul Iaşi, care desfăşoară o activitate constantă de îndosariere a actelor, fiind obligate să le păstreze în arhivă timp de 5 ani. Instituţiile bancare sunt caracterizate printr-un ritm alert de gestionare a actelor.

Datorită faptului că activăm în mediul business to business, produsul nostru va fi promovat prin intermediul cataloagelor specializate şi pe site-ul firmei, unde potenţialii noştri clienţi pot accesa gratuit cataloagele, se pot abona la newsletter-uri. De asemenea promovarea se va realiza şi prin intermediul agenţilor de vânzare, care vor intra în contact direct cu clienţii.

Pentru a determina receptivitatea pieţei noastre ţintă la produsul NEO520, am considerat necesară realizarea unei anchete personale pe bază de chestionar, realizată la sediul instituţiilor bancare, pe un eşantion de 40 de persoane. Avantajele acestui tip de anchetă sunt costurile relativ scăzute, rapiditatea şi faptul că se intră în contact direct cu piaţa ţintă. Ca dezavantaje putem menţiona faptul că angajaţii instituţiilor bancare au un program foarte încărcat, motiv pentru care ar putea refuza completarea chestionarelor. De asemenea chestionarul trebuie să fie scurt, fapt care limitează cantitatea de informaţii ce ne-ar putea ajuta.

CHESTIONAR

Bună ziua! Suntem Botez Ana-Maria, Heigher Maria şi Roman Sorina, studente în anul II la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor şi realizăm un studiu de piaţă pentru lansarea unui nou produs – perforatorul NEO520. V-am fi recunoscătoare dacă ne-aţi acorda sprijinul dumneavoastră răspunzând la acest.chestionar.

1. Activitatea de la locul de muncă solicită utilizarea unui perforator?

- Da

- Nu

Această întrebare este de tip filtru, cu scală nominală dihotomică şi ne permite identificarea utilizatorilor de perforatoare.

2. Cât de des folosiţi perforatorul?

- De câteva ori pe zi

- De câteva ori pe săptămână

- Odată pe săptămână

- O dată pe lună

Întrebarea ne oferă informaţii despre frecvenţa şi necesitatea utilizării perforatorului, în încercarea de a afla cât de potrivită este piaţa ţintă. Se foloseşte o scală nominală cu un răspuns posibil dintr-o listă dată.

3. De unde vă informaţi cel mai frecvent despre produsele din categoria

accesoriilor de birotică?

- Internet

- Presă

- Cataloage specializate

- Magazine

- Altele. Specificaţi:

Această întrebare furnizează date despre sursele de informare ale clienţilor şi în acelaşi timp ne oferă indicii legate de cele mai potrivite medii de promovare a produselor noastre. Scala este nominală cu răspuns multiplu dintr-o listă dată.

4. De unde achiziţionaţi în general perforatoarele?

- Din magazine specializate

- Din hypermarket

- De pe internet

- Din cataloage specializate

- Altele. Specificaţi:

Întrebarea face referire la unul dintre componentele mixului de marketing şi anume plasarea, iar informaţiile ne dezvăluie relevanţa distribuirii şi prin intermediul altor puncte de vânzare, decât cele pe care le avem în vizor. Scala folosită este nominală cu răspuns multiplu dintr-o listă dată.

5. Cât de des achiziţionaţi un perforator?

- O dată pe lună

- De 2-3 ori pe an

- O dată pe an

- O dată la 2-3 ani

- Mai rar

Această întrebare este importantă deoarece dezvăluie evoluţia vânzărilor noastre; ne ajută să stabilim o cantitate optimă de perforatoare produse pe o anumită perioadă. Scala este nominală cu un singur răspuns posibil dintr-o listă dată.

6. Ce probleme întâmpinaţi în utilizarea unui perforator?

- Nu pot perfora un număr mare de foi

- Pierd mult timp

- Foile nu se perforează uniform

- Altele. Specificaţi

Întrebarea ne permite să aflăm care sunt punctele slabe ale perforatoarelor existente, fapt ce aduce un avantaj în strategia noastră deoarece astfel avem posibilitatea de a ne perfecţiona produsului spre satisfacerea nevoilor clienţilor noştri. Scala folosită este una nominală cu răspuns multiplu dintr-o listă dată.

7. În funcţie de importanţa pe care o acordaţi dumneavoastră deciziei de

cumpărare, ordonaţi de la 1 la 5 următoare caracteristici (1-deloc important; 5-foarte important)

Calitate - Capacitate de perforare -

Preţ - Durabilitate -

Design -

Preview document

Cercetare de piață - perforator - Pagina 1
Cercetare de piață - perforator - Pagina 2
Cercetare de piață - perforator - Pagina 3
Cercetare de piață - perforator - Pagina 4
Cercetare de piață - perforator - Pagina 5
Cercetare de piață - perforator - Pagina 6
Cercetare de piață - perforator - Pagina 7
Cercetare de piață - perforator - Pagina 8
Cercetare de piață - perforator - Pagina 9
Cercetare de piață - perforator - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Piata - Perforator.doc

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea firmei

Motivatie Dintre disciplinele studiate pana în prezent în acest an universitar, Tranzactiile comerciale internationale ne-au trezit interesul...

Raport de Cercetare Produs - Perforator de Hârtie

I.Cercetarea de marketing privind consumatorii de perforatoare de hârtie Orice procedură de documentare, investigare, experimentare, testare și...

Practică Antibiotice SA

I. Rezumat Pentru efectuarea stagiului de practica am ales cea mai importanta firma din orasul Iasi, care se ocupa cu producerea si...

Orientări Strategice pentru Învățământul Superior

La începutul lunii noiembrie Universitatea din Bucuresti a gazduit Conferinta Nationala a învatamântului Superior din România, organizata de...

Marketing Operațional

CAPITOLUL I Marketing-mix Introducere După ce întreprinderea a identificat oportunităţile economice pe care le poate valorifica şi a definit...

Instituții și politici europene

Uniunea Europeană este formată din 27 de state membre şi numără aproape 500 de milioane de locuitori, începând cu ianuarie 2007. La baza întregii...

Instituții și politici europene

Uniunea Europeană este gestionată prin intermediul instituţiilor comune: un Parlament democratic ales, un Consiliu al Uniunii Europene reprezentând...

Ai nevoie de altceva?