Extras din referat
Problema decizională
Compania S.C. ValVizor S.R.L. lanseaza pe piața vizorului o inovație și anume ”Vizorului Piticului”. Acesta se adresează în mod special copiilor si persoanelor mici de statură. După părerea noastră produsul va avea succes deoarece oferă o notă de siguranță în plus. Scopul cercetării este de a afla preferințele consumatorilor în materie de calitate si claritate.
Obiectivele cercetarii
- Primul obiectiv al cercetării este definirea materialului din care va fi confecționat produsul nostru. Astfel prin chestionar vom afla preferințele diferitor persoane în ceea ce privește calitatea noului produs.
- Un alt obiectiv important îl reprezintă claritatea. Prin cercetarea pe care o vom realiza dorim să aflăm dacă pentru potențialii consumatori claritatea este importantă și în ce măsură.
- Un obiectiv la fel de important este prețul. Tot prin cercetare vom stabili care este prețul pe care il vor oferi consumatorii pentru produsul nostru.
Metoda cercetării
- Tipul anchetei
Tipul anchetei pe care l-am ales: anchetă pe teren. Am ales acest tip de anchetă, deoarece în acest mod putem interacționa cu oamenii, aflând viziunile sau preferințele lor în materie de anumite caracteristici ale produsului. Astfel, putem observa expresia feței sau starea de spirit a persoanelor interogate și ne putem da seama dacă sunt sinceri în ceea de privește răspunsurile date, interesați sau nu de întrebările pe care le adresăm.
- Instrumentul cercetării – chestionarul
Instrumentul cercetării este chestionarul. Am realizat un chestionar simplu, alcătuit din 12 întrebări, structurat după obiectivele pe care le-am ales.
Chestionar
Nr. Id. Op.
Bună ziua. Suntem firma S.C. ValVizor S.R.L. și facem o cercetare de piața pentru produsul ” vizorul piticului ”. Am dori să ne acordați câteva minute pentru a răspunde la întrebările de mai jos.
1. Locuiți într-un apartament?
[ ] Da
[ ] Nu
Notă: Dacă răspunsul este Nu se trece la întrebarea nr. 7.
2. Sunteți o persoană care vă adaptați ușor unei inovații?
[ ] Da
[ ] Nu
3. Cât de des folosiți vizorul?
[ ] De mai multe ori pe zi
[ ] O dată pe zi
[ ] O dată la câteva zile
[ ] Niciodată
4. Din ce material preferați să fie vizorul?(ex: alama, inox, aluminiu, bronz etc.)
5. Credeți că claritatea este importantă? ( 1- cel mai puțin important; 5- foarte important)
[ ] 1 [ ] 2 [ ] 3 [ ] 4 [ ] 5
6. Cât sunteți dispus să cheltuiți pentru achiziționarea acestui produs?
[ ] < 20 RON
[ ] 21 – 50 RON
[ ] 51 – 100 RON
[ ] > 101 RON
7. Sursa principală de informare este: ( așezati într-o ordine a preferințelor de la 1 la 5)
[ ] radio [ ] TV [ ] ziar/revistă [ ] internet [ ] panouri publicitare
8. Care este postul de radio preferat?
9. Care este postul de televiziune preferat?
10. Care este ziarul/revista preferat(ă)?
[ ] Ziarul de Iași
[ ] Evenimentul
[ ] Altex
[ ] Metro
[ ] Mr. Bricolage
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de Marketing SC Valvizor SRL.docx