Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1686
Mărime: 30.86KB (arhivat)
Publicat de: Sanda Demeter
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Papuc
UNIVERSITATEA ROMÂNO - AMERICANĂ FACULTATEA DE MANAGEMENT MARKETING

Extras din referat

Scopul cercetării:

Determinarea notorietăţii brandului L’Oreal în rândul consumatorelor, cât şi a frevenţei de consum pe segmentul machiaj, exemplificat prin rimel. Cercetarea are rolul de evidenţia atitudinea clientelor cu privire la rimelul L’Oreal şi modul în care acesta este privit de către cliente în comparaţie cu celelalte alternative existente pe piaţă. În scopul fidelizării consumatoarelor şi a cuceririi de noi cliente pe piaţă , compania opteaza pentru o campanie de promovare în fiecare super-market din capitală. Campania promoţională constă în oferirea prin tragere la sorţi a unei şedinţe de make-up gratuită.

Obiectivele cercetării:

Se va urmări:

1. Dacă s-a format sau nu imaginea rimelului şi dacă imaginea formată este favorabilă sau nu.

2. Studierea atitudinii consumatoarelor referitor la raportul calitate – preţ.

3. În ce măsură formarea imaginii a fost influenţată de anumite caracteristici ale rimelului cum ar fi: periuţa aplicatoare, rezistenţa la apă, gama de culori, textura, ambalajul, preţul.

4. Studierea frecvenţei de consum

5. Determinarea influenţei venitului asupra comportamentului de consum

6. Găsirea celor mai indicate metode de promovare a produsului

7. Determinarea influenţei categoriei socio-profesionale asupra conportamentului de consum.

8. Stabilirea intenţiilor de cumpărare în viitor - aprecierea dimensiunilor pieţei potenţiale.

Formularea ipotezelor:

1. Imaginea rimelului este formată şi este favorabilă datorită notorietaţii bradului şi calitaţii tuturor produselor oferite.

2. La formarea imaginii au contribuit:

• Preţul în proporţie de 40%

• Publicitatea şi concursurile promoţionale 25%

• Caracteristicile intrinseci şi calitatea rimelului 20%

• Ambalajul practic 15%

3. Produsul are întâietate în faţa produselor concurenţei.

4. Produsul este consumat în mod frecvent.

5. Campaniile promoţionale influentează pozitiv comportamentul decizional de cumpărare şi stimulează consumul.

6. Se apreciază că datorită noii campanii promoţionale, în viitor cota sa de piaţă să crească cu aproximativ 15%.

Definirea colectivităţii cercetate şi a unitaţii de sondaj

Colectivitatea cercetată este reprezentată de populaţia municipiului Bucureşti în perioada 16/05/2011- 24/04/2011. Colectivitatea cercetată va fi alcătuită din persoane de sex feminin, ele fiind categoria de consumatori cărora se adresează acest tip de produs.

Sunt vizate atât femeile singure, necăsătorite, cât si cele căsătorite sau chiar mamele.

Aşadar, se cauta femei sofisticate, intens preocupate de aspectul lor fizic, cu venituri medii spre mari, care pun mare preţ pe calitate.

Stabilirea coordonatelor spaţiale, temporale si modale ale cercetării

Administrarea chestionarelor se face în zona oraşului Bucureşti.

Operatorii în numar de 3 vor avea in fieacare zi câte o alta locaţie pentru desfaşurarea sondajului de opinie. Locaţia va fi reprezentată de unul dintre marile super-marketuri din capitală iar schimarea zilnică a locaţiei are ca scop acoperirea unei palete cat mai largi de locaţii. Vor fi chestionate structuri diferite de populaţie.

Stabilirea mărimii eşantionului şi a metodei de eşantionare

Pentru determinarea mărimii eşantionului se va ţine cont de următoarele restricţii de ordin statistic:

• probabilitatea cu care se garantează rezultatele cercetării sa fie de 97%

• eroarea de sondaj admisibilă să nu fie mai mare de 3%

• proporţia componentelor din eşantion care posedă caracteristica cercetată se consideră egală cu 0,5 pentru a face ca dispersia sa aibă valoarea maximă posibilă.

Preview document

Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 1
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 2
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 3
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 4
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 5
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 6
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 7
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 8
Cercetare de marketing privind imaginea rimelului L'Oreal în rândul bucureștenilor - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing Privind Imaginea Rimelului L'Oreal in Randul Bucurestenilor.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare de Marketing

1. FAZA PRELIMINARA A CERCETARII 1.1 Stabilirea problemei decizionale si a scopului unei cercetarii de marketing a) Definirea problemei...

Cercetarea Comportamentului de Cumpărare a Băuturilor Carbonate

CERCETAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPĂRARE A BĂUTURILOR CARBONATE SCOPUL CERCETĂRII Scopul cercetării de marketing, urmărit în aceast proiect, este...

Strategia de Piață și Mixul de Marketing

1. Conţinutul şi locul strategiei de piaţă Adoptarea conceptului de marketing de către o întreprindere presupune, între altele, utilizarea unui...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?