Cercetare de Marketing Privind Consumul de Bauturi Necarbogazoase

Extras din referat Cum descarc?

Piata bauturilor racoritoare necarbonatate din Romania reprezinta 9% din totalul pietei bauturilor racoritoare (fara alcool) si ocupa locul trei ca volum, dupa bauturile carbonatate si apa. Evolutia pietei bauturilor necarbonatate a cunoscut o dezvoltare sustinuta, in crestere cu 56%, in luna mai 2006, fata de aceeasi luna a anului trecut. Piata de sucuri naturale din Romania a inregistrat o dezvoltare puternica in ultimii ani, prin cresterea sustinuta a consumului: +9% in 2003, +35% in 2004. In 2005 aceasta piata a inregistrat o crestere de 24% fata de anul precedent, pentru 2006 fiind estimata o dezvoltare cu 17,4% potrivit studiului Canadean din primul trimestru al anului 2006. Acelasi studiu prevede o crestere de 18-20% a segmentului juice si nectar si o crestere de 18% a bauturilor still drink. In cazul bauturilor necarbonatate statisticile arata ca still drink-ul detine 61% din piata, ramanand cea mai accesibila bautura de acest tip, in timp ce nectarul reprezinta 28%, iar juice-ul 11%. in tarile Uniunii Europene juice-ul detine 70%, iar nectarul 30%, in Romania situatia este inversata, ponderea fiind in favoarea nectarului.
"Consumatorul roman este din ce in ce mai bine informat si face diferenta intre cele trei categorii de bauturi racoritoare necarbonatate cu fructe: still drink (cu pana la 25% continut de fruct - n.n.), nectar (intre 25% si 99% fruct - n.n.) si juice (100% fruct), alegand sa consume cu predilectie produse premium: juice 100% si nectar. Se observa o preferinta evidenta, in ultima perioada, pentru juice 100% (si implicit pentru aromele care se gasesc in aceasta categorie, in principal citrice) si chiar o posibila disparitie a sezonalitatii acestei categorii, fiind preferata in egala masura si iarna, si vara", a declarat Daniela Dumitru, brand manager-ul Prigat, in cadrul companiei Quadrant Amroq Beverages. Consumatorii de sucuri naturale din categoria premium sunt - spune Dumitru - mai ales persoane cu venituri medii si peste medie. Reprezentanta Quadrant a aratat, citand un studiu al Daedalus Milward Brown, ca 79% dintre romani prefera aroma de portocale. In topul preferintelor, portocala este urmata de arome precum piersica, grapefruit si para. Apreciate sunt, totodata, aromele exotice (ananas, fructul pasiunii, mango etc.) si aromele de fructe de padure. Vanzarile de sucuri sunt influentate de sezon, atat in privinta aromelor, cat si a ambalajelor si categoriilor. Vara sunt cumparate cu precadere sucurile in ambalaje mici ca volum, de pana la 0,5 litri, cu arome de citrice, in special de grapefruit - a declarat Daniela Dumitru. In perioada sarbatorilor de primavara si iarna, sunt preferate bauturile necarbonatate in ambalaje mari. 
Pe piata bauturilor necarbonatate activeaza jucatori precum Carlsrom Beverages (Granini), Coca-Cola (Cappy), Quadrant (Prigat), Tymbark (Tymbark, Tedi, Carotella, Duo Fruo, Ciao), Parmalat (Santal), European Drinks (Fruttia), Romsilva (Silva Fruct), dar si importatori ai unor marci precum Pfanner. Conform raportului Coca-Cola pe 2006, piata necarbonatatelor a inregistrat cresteri la nivel global, fata de 2005. Gusturile sofisticate au determinat fabricarea sucurilor light sau fara zahar.
CONSUMATORUL
Consumatorul de produse necarbogazoase sau de nectaruri provine, in general, din mediul urban, este dinamic, modern. Aceste produse ii vizeaza in egala masura pe acestia, dar si pe copii sau varstnici. 
Sunt persoane carora le pasa in mod deosebit de imaginea lor si, prin urmare, acorda atentie produselor consumate, alegerea lor tinand cont atat de brand cat si de beneficiul aduse.
Consumatorul de sucuri naturale este tanar, modern, deschis catre experiente noi, cu o viata dinamica si care isi doreste o cariera. Vorbim despre persoane educate, preocupate mai mult de sanatatea lor, cu venituri medii si peste medie, oameni activi, cu un loc de munca foarte solicitant, cu un stil de viata dinamic, carora le place sa incerce lucruri noi, le pasa de imaginea lor si au nevoie de produse sanatoase. Ei cumpara brand-uri si nu doar produse, iar atunci cand aleg un produs sunt foarte importante si beneficiile emotionale ale acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing Privind Consumul de Bauturi Necarbogazoase.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!