Cercetare de Marketing - Omnibus

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 819
Mărime: 5.97KB (arhivat)
Publicat de: Nelu Szabo
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andrei Florin

Extras din referat

- Ce este o cercetare OMNIBUS:

Tip de cercetare cantitativa realizata periodic pe un esantion reprezentativ pentru o anumita populatie, cercetare in care sunt incluse intrebari provenind de la mai multi investitori (in acest moment in Romania sunt disponibile numai OMNIBUS-uri reprezentative la nivel national);

- Esantionul:

Difera de la institut la institut (atat ca dimensiune, cat si ca metodologie de segmentare). Cu cat este mai mare, cu atat este mai bine deoarece de cele mai multe ori investitorii sunt interesati de raspunsurile unor segmente ale populatiei. Un esantion mare asigura un numar mai mare de respondenti din aceste segmente astfel incat datele vor avea o reprezentativitate mai ridicata;

- Chestionarul:

Constituie principala diferenta dintre cercetarile OMNIBUS si cele ad-hoc (sau dedicate). Chestionarul utilizat in cazul cercetarii ad-hoc este construit astfel incat sa satisfaca nevoile unui singur client (sau grup de clienti cu aceleasi nevoi), in timp ce chestionarul folosit in cercetarile de tip OMNIBUS este format din mai multe sub-chestionare fiecare fiind construit pentru un anumit client. Este sarcina institutului de cercetari sa se asigure ca modul in care este construit chestionarul nu afecteaza raspunsurile respondentilor;

- Confidentialitate:

Chiar daca chestionarul contine intrebari formulate de mai multi investitori, fiecare dintre acestia va primi doar raspunsurile la intrebarile sale, asigurandu-se astfel confidentialitatea datelor. Toti investitorii vor primi alaturi de raspunsurile la intrebarile lor si analiza acestora d.p.d.v. demografic (varsta, sex, venit, mediu geografic);

- Periodicitate:

Practica internationala a impus doua tipuri de OMNIBUS-uri: saptamanale si lunare. La noi in tara, din cauza numarului mic de companii care investesc in cercetarea de marketing, se realizeaza in exclusivitate cercetari lunare;

- Recoltarea datelor:

Se realizeaza pe baza de chestionar aplicat fie prin telefon, fie fata-in-fata (in functie de institut);

- Beneficii:

- Fiind o cercetare ale carei costuri sunt suportate de mai multi investitori, este foarte eficienta din punct de vedere al costurilor (pentru un investitor

acest lucru este valabil in cazul unui set de maximum 25-30 de intrebari; daca numarul este mai mare, se recomanda realizarea unei cercetari dedicate);

- Rezultatele se obtin foarte rapid (practic in 2-3 saptamani);

- Fiind o cercetare care se realizeaza periodic, sunt foarte eficiente in a urmari rezultatele campaniilor de publicitate (tracking);

- Este foarte flexibila putand fi introdusa o intrebare sau cateva zeci de intrebari;

- Chiar si cei care au un numar mic de intrebari si investesc o suma mica de bani beneficiaza de o cercetare la standarde ridicate;

Preview document

Cercetare de Marketing - Omnibus - Pagina 1
Cercetare de Marketing - Omnibus - Pagina 2
Cercetare de Marketing - Omnibus - Pagina 3
Cercetare de Marketing - Omnibus - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing - Omnibus.doc

Te-ar putea interesa și

Competitivitatea Agenției de Turism în Mediul de Afaceri

1.Argument În perioada actuală, întreprinderea turistică îşi desfăşoară activitatea într-un mediu concurenţial intern si extern deosebit de...

Cercetarea de Marketing în Cadrul Târgurilor și Expozițiilor

INTRODUCERE „Profesia de marketing, teoriile sale, practicile şi chiar ştiinţele de bază pe care le produce sunt determinate de instrumentele sale...

Cercetări de marketing - cifra de afaceri pe regiuni și țări

1. Analiza cifrei de afaceri pe regiuni si pe tari Pentru o analiza cât mai clara a cifrei de afaceri, am sintetizat datele pe continente, aratând...

Cercetări de marketing

Abilitatea de a produce rezultate similare folosind esantioane diferite pentru a masura fenomenul de-a lungul aceleiasi perioade de timp poarta...

Marketing

1. Abilitatea de a produce rezultate similare folosind esantioane diferite pentru a masura fenomenul de-a lungul aceleiasi perioade de timp poarta...

Cercetări de Marketing

U1.1. Introducere Marketingul Plaseaza Clientul În Centrul Preocuparilor Unei Firme, Având Ca Obiectiv Principal Satisfacerea Nevoilor Si...

Cercetări de Marketing

Capitolul 1. Consideraţii generale Marketingul este de neconceput fără un flux continuu şi sistematic de informaţii cu privire la mediul intern...

Economia Turismului

Primele încercări de abordare a marketingului turistic s-au materializat în Spania, în 1965, unde G. Schellenberg a scris lucrarea Marketing y...

Ai nevoie de altceva?