Cercetare de Marketing Ceai Negru

Extras din referat Cum descarc?

1. Studiu introductiv - cercetare de marketing
Cercetarile de marketing ofera informatii despre consumatorii individuali sau organizationali, despre atitudinile, opiniile si comportamentele lor, precum si despre starea si evolutia mediul de marketing. Aceste informatii sunt absolut necesare conceperii si realizarii planurilor si strategiilor de marketing. In luarea deciziilor, managerii, desigur, fac apel la experienta si la intuitia lor, dar, pentru deciziile strategice, investigarea sistematica si obiectiva a fenomenelor de marketing reprezinta o necesitate.
In urma acestei cercetari, firma Healthful isi propune sa afle daca va lansa noul produs PEACH BLACK TEA pe piata ceaiurilor, daca acesta va fi acceptat de catre cumparatori avand in vedere ca este un produs care vine cu noutati in domeniu. Datorita functiilor speciale pe care le indeplinste costurile de fabricatie sunt acceptabile si dorim sa aflam daca cumparatorii sunt dispusi sa accepte un pret rezonabil.
2. LANSAREA PRODUSULUI 
2.1. Componentele de marketing ale produsului
In general orice produs actioneaza asupra consumatorului in doua ipostaze: o data ca produs fizic si ca produs psihologic. Studiul produsului nu poate fi completat daca nu au fost abordate, pe rand, toate componentele sale capabile sa influenteze perceptia si cererea pe piata, si anume:
- atributele ( caracteristicile fizice )
- functiile ( utilitatea produsului )
- sistemul de sustinere.
Pe aceste trei nivele se situeaza componente precum: numele si marca, ambalajul, eticheta si marcajul, culoarea, design-ul si stilul, garantiile, materialul, structura, functiile pe care le indeplineste, imaginea publica ( a produsului si a firmei ). La randul lor, fiecare dintre componente poate fi abordata ca o componenta distincta.
2.2. Caracteristicile fizice ale produsului
- Culoarea si stilul 
Produsele companiei "Healthful" ofera o gama variata de modele si culori, adresandu-se tuturor categoriilor de consumatori. Modelele sunt adresate tuturor si sunt caracterizate de un design placut de culori vii, pentru a satisface dorintele clientilor pretentiosi sau mai conservatori care au o viata sanatoasa si prospera.
Compania anticipeaza tendintele care se manifesta de la o perioada la alta, acest lucru fiind esential in alegerea modelelor ce vor fi lansate in produsele viitoare.
- Gustul / aroma 
Preferintele in materie de gust variaza de la o categorie de consumatori la alta, investigarea gusturilor fiind o etapa importanta in atragerea de clienti.
In urma unui sondaj de opinie efectuat pe consumatori cu varste cuprinse intre 18-30 ani "Healthful" a adoptat pentru produsele comercializate urmatoarele arome: maces, busuioc, piersici, zmeura, capsuni .
- Gabaritul
Preferintele clientilor privind marimea produselor variaza la fel de mult ca cele pentru culoare si gust. Compania noastra a decis ca in functie de modele, ceaiul negru sa fie catalogat dupa calitate si naturalete.
2.3. Functiile produsului
Functia produsului este cea care genereaza satisfactia de care are nevoie consumatorul. Ea constituie principalul criteriu dupa care consumatorul alege produsele si marcile de pe piata. Produsul nostru indeplineste urmatoarele functii importante:
- Estetica; 
- Calitate a produsului;
- Usor de transportat ( dimensiune mica );
- Termen de valabilitate de lunga durata;
- Igienica.
3. Definirea obiectivelor si ipotezele cercetarii
Obiective
- Identificarea motivelor care au dus la aparitia intentiei de cumparare a produsului;
- Repartitia intentiilor de cumparare pentru produs in functie de diversele caracteristici ale acestuia: calitatea, dimensiune, termen de valabilitate mare, sanatos;
- Repartitia intentiilor de cumparare in functie de modalitatea de achizitie;
- Studierea imaginii produsului in functie de preferintele cumparatorilor: satisfacatoare, neutra sau nesatifacatoare;
- Studierea acceptabilitatii produsului in functie de pretul de vinzare stabilit de reprezentantul oficial (relatia cerere-pret).
Ipoteze
- Dorinta de a testa un produs nou lansat pe piata constituie motivul principal ce justifica intentia de cumparare a produsului;
- Cele mai importante caracteristici atractive ale produsului, sunt marimea cutiei, calitate si durabilitate;
- Cumparatorii prefera sa achizitioneze produsul din alte surse de comercializare si nu de la reprezentantul official;
- Imaginea produsului este satisfacatoare in functie de preferintele consumatorilor.
4. METODA CERCETARII DE MARKETING
- ANCHETA
Cercetarea este bazata pe surse de informatii primare si secundare. Informatiile primare sunt culese din chestionar colectate special pentru realizarea obiectivelor acestei cercetari .Informatiile secundare sunt datele culese si prelucrate din surse de informatie secundare (mass-media, internet), pentru definitivarea rezultatelor obtinute in urma cercetarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare de Marketing Ceai Negru.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!