Cercetare de Marketing

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1040
Mărime: 16.20KB (arhivat)
Publicat de: Daciana Tomescu
Puncte necesare: 6
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCUREŞTI FACULTATEA DE RELAŢII ECONOMICE INTERNAŢIONALE

Extras din referat

Subiectul proiectului:

Firma TOFAN GRUP S.A. efectueaza un sondaj de opinie in randul cumparatorilor de anvelope pentru a determina imaginea noului sau produs – anvelopa Montana, lansata la Salonul Auto Bucuresti editia 1999.

Localizare temporala a sondajului: 11-14 Aprilie 2000

Localizare spatiala a sondajului: 5 centre de distributie AutoMaxima si 5 distribuitori independenti de anvelope.

Etapele parcurse:

1. Stabilirea scopului : determinarea imaginii anvelopei Montana si aprecierea dimensiunilor pietei efective si potentiale pentru acest produs.

2. Subiectul proiectului:

- Dacă imaginea este formată sau nu; dacă este formată, trebuie cercetat dacă este: favorabilă, nefavorabilă, neutră sau insuficient de clară.

- Aprecierea gradului de patrundere in consum al produsului si a intentiilor de cumparare in viitor.

- Obiectivul central :

Calitatea imaginii produsului in randul consumatorilor

• Favorabila

• Neutra

• Nefavorabila

- Obiective secundare :

I. Determinarea fazei de evolutie in care se afla piata produsului

II. Stabilirea factorilor care influenteaza decizia de cumparare:

• Caracteristicile functionale ale produsului

• Caracteristicile comerciale ale produsului

• Activitatea de promovare/publicitate a produsului

III. Stabilirea modului de formare a imaginii produsului in functie de caracteristicile consumatorului:

• Nivelul venitului;

• Varsta;

• Pregatirea profesionala;

• Tipul autoturismului condus.

IV. Stabilirea frecventei de cumparare in functie de caracteristicile autoturismului:

• Vechime;

• Intensitatea utilizarii;

• Tipul autoturismului.

V. Stabilirea modului de luare a deciziei de cumparare in functie de insusirile specifice (calitative si comerciale) ale produsului :

• Fiabilitate;

• Durabilitate;

• Design;

• Pret;

• gama sortimentala;

• actiuni promotionale.

3. Definirea ipotezelor cercetarii :

I. La o jumatate de an de la lansare, produsul a depasit faza de lansare si se afla in faza de crestere, bucurandu-se de o imagine favorabila in randul utilizatorilor;

Preview document

Cercetare de Marketing - Pagina 1
Cercetare de Marketing - Pagina 2
Cercetare de Marketing - Pagina 3
Cercetare de Marketing - Pagina 4
Cercetare de Marketing - Pagina 5
Cercetare de Marketing - Pagina 6
Cercetare de Marketing - Pagina 7
Cercetare de Marketing - Pagina 8
Cercetare de Marketing - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Lansarea pe piața Ungariei a berii European Black Beer

Capitolul 1. PREZENTAREA S.C. European Drinks Complexul Industrial de la Rieni concentreaza activitatea firmelor private româno-suedeze S.C....

Mixul de marketing - odorizante pentru mașină

Firma SC. Andutz. SRL doreşte să lanseze pe piaţă un nou produs, însă nu cunoaştem cu certitudine preferinţele pieţei noastre ţintă. De aceea, am...

Lansarea unui produs autentic românesc pe piața internațională

Partea I 1. Descrierea întreprinderii Dobrogea 1.1 Istoria întreprinderii Dobrogea 1961 - Ia fiinţă Întreprinderea de Morărit Panificaţie...

Raport de cercetare calitativă privind oportunitatea lansării unui nou sortiment de ceai

Capitolul I. Contextul și obiectivele cercetării I.1. Problema de decizie Oportunitatea lansării unui nou sortiment de ceai. I.2. Descrierea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing Privind Perfecționarea Serviciilor de Transport Comercial în Economia Românească

Cuvânt înainte Economiile moderne funcţionează prin intermediul transporturilor. Transporturile participă alături de alte domenii de activitate la...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Introducere Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel...

Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Introducere Indiferent de domeniul de activitate, piaţa reprezintă pentru o întreprindere elementul de referinţă pentru activităţile pe care le...

Metodele și tehnicile de cercetare în marketing

CAPITOLUL I: REPERE TEORETICE PRIVIND METODELE ȘI TEHNICILE DECERCETARE ÎN MARKETING 1.1. NOȚIUNEA ȘI FUNCȚIILE CERCETĂRII DE MARKETING...

Cercetare de Piață privind Produsele Lactate

Introducere Studiul continuu al pieţei sau marketing-ul a devenit, în ultimele decenii, preocuparea de căpetenie a oricărei firme care vrea să se...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași

1. Cercetări de marketing Creșterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a...

Metode Utilizate în Cercetarea de Marketing

ARGUMENT Informaţiile reprezintă la ora actuală o marfă cu valoare foarte mare, mai mare chiar decât a unor resurse strategice (aur, uraniu etc.)...

Ai nevoie de altceva?