In principiu, cercetarea de marketing poate fi definita ca fiind formata din activitatile ce furnizeaza informatii pentru deciziile de marketing si nu numai. Unii intepreteaza aceasta definitie si ajung la concluzia ca si personalul din subordine poate realiza o cercetare de piata. Este adevarat ca in unele cazuri o cercetare poate fi facuta si de personalul companiei (in special cercetarile documentare). Insa nu trebuie pierdut din vedere faptul ca angajatii unei companii nu sunt specializati in acest domeniu. Exista riscul ca acestia sa nu abordeze corect problemele complexe ale unei cercetari cum ar fi (in cazul unei anchete bazata pe chestionar) probleme de esantionare, cele de reprezentativitate a esantionului in colectivitatea studiata, probleme care apar la interpretarea rezultatelor. In consecinta, deciziile care vor fi luate in urma unei astfel de cercetari nu vor fi fundamentate pe informatii reprezentative pentru piata companiei. Una din functiile pe care le indeplineste o cercetare de piata este evaluarea riscului cu o anumita marja de eroare statistica.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).