Cercetare de Marketing

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 810
Mărime: 9.28KB (arhivat)
Publicat de: Zina Pricop
Puncte necesare: 6

Extras din referat

1.CONTEXTUL STUDIULUI

Firma “x” profilata in comert cu cafea, cu unitati amplasate in toate cele sase sectoare ale capitalei, constata o restrangere ingrijoratoare a solicitarilor din partea populatiei. Pentru a stabili cauzele acestei restrangeri, in vederea adoptarii unor masuri corespunzatoare de inviorare a activitatii, se adreseaza unei firme specializate in marketing, solicitandu – i efectuarea unui sondaj.

Sondajul se va efectua in toate cele sase sectoare ale capitalei in zonele din apropierea magazinelor precum si in zonele centrale ale sectoarelor.

2.SCOPUL SI OBIECTIVELE CERCETARII

Obiectivele care trebuie urmarite sunt :

-ce marci de cafea sunt cele mai cautate(pe sectoare);

-ce firme de cafea sunt apreciate;

-carui segment de piata trebuie sa i se adreseze(pe sectoare);

-evidentierea motivelor de cumparare a diferitelor marci;

-daca se prefera cafeaua decofeinizata;

-metode de a face cunoscute pe piata diferite marci de cafea;

-cine consuma mai mult femeile/barbatii,tinerii/cei mai in varsta;

-daca se prefera calitatea sau se tine cont doar de pret.

3.COLECTIVITATEA CERCETATA

Unitatea de sondaj este reprezentata de catre persoane de la care se culeg informatii cu ajutorul chestionarului si operatorilor de interviu.

In cazul de fata colectivitatea cercetata este populatia Bucurestiului – pe sectoare - , care reprezinta o varietate deosebita sub aspectul caracteristicilor demografice, ocupatie, venit cat si al comportamentului de consum.

4.METODA DE RECOLTARE A INFORMATIILOR

Metoda de recoltare a informatiilor este chestionarul cu raspunsuri inregistrate de catre operatorii de interviu.

5.DETERMINAREA MARIMII ESANTIONULUI

Se cunosc urmatoarele restrictii de ordin statistic si organizatoric:

-probabilitatea cu care se garanteaza rezultatele sa fie mai mare de 96% (valorile coeficientului t sunt cuprinse in anexa 1);

-eroarea limita acceptata sa nu fie mai mare de ±3%;

-numarul de operatori de interviu :11 persoane;

-bugetul alocat remunerarii operatorilor de interviu :24.000.000 lei;

-durata maxima a culegerii informatiilor: 6 zile;

-durata completarii unui chestionar:20 minute;

-durata zilei de munca a unui operator de interviu: 6 ore;

-remuneratia orara bruta a unui operator de interviu:60.000 lei.

Din aplicarea formulei :

t2p(1-p)

”2(É)

Pentru respectarea restrictiilor de ordin statistic, este nevoie de un esantion de cel putin 1168 de persoane :esantionul nu poate fi mai mare de 1168 persoane (11operatori*6zile*6ore*3interviuri/ora); bugetul alocat colectarii informatiilor nu permite intervievarea unui esantion mai mare de 1200 de persoane (pentru fiecare chestionar completat , operatorul primeste 20.000 lei.

Pentru ca aceste trei restrictii sa fie respectate simultan, marimea esantionului poate fi aleasa intre 1168 si1188 de persoane, dezirabil fiind, desigur un esantion de 1188 persoane.

Preview document

Cercetare de Marketing - Pagina 1
Cercetare de Marketing - Pagina 2
Cercetare de Marketing - Pagina 3
Cercetare de Marketing - Pagina 4
Cercetare de Marketing - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de Marketing.doc

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing Privind Perfecționarea Serviciilor de Transport Comercial în Economia Românească

Cuvânt înainte Economiile moderne funcţionează prin intermediul transporturilor. Transporturile participă alături de alte domenii de activitate la...

Conducerea și organizarea activității de cercetare de marketing - SC Petrom SA

INTRODUCERE În condiţiile socio – economice contemporane, orice întreprindere este preocupată de anticiparea evoluţiei vieţii sale şi a mediului...

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Introducere Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel...

Cercetarea Mediului de Marketing. Studiu de Caz - SC Reflon SRL

Introducere Indiferent de domeniul de activitate, piaţa reprezintă pentru o întreprindere elementul de referinţă pentru activităţile pe care le...

Metodele și tehnicile de cercetare în marketing

CAPITOLUL I: REPERE TEORETICE PRIVIND METODELE ȘI TEHNICILE DECERCETARE ÎN MARKETING 1.1. NOȚIUNEA ȘI FUNCȚIILE CERCETĂRII DE MARKETING...

Cercetare de Piață privind Produsele Lactate

Introducere Studiul continuu al pieţei sau marketing-ul a devenit, în ultimele decenii, preocuparea de căpetenie a oricărei firme care vrea să se...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași

1. Cercetări de marketing Creșterea rolului marketingului în activitatea economică a firmelor este posibilă numai prin buna fundamentare a...

Metode Utilizate în Cercetarea de Marketing

ARGUMENT Informaţiile reprezintă la ora actuală o marfă cu valoare foarte mare, mai mare chiar decât a unor resurse strategice (aur, uraniu etc.)...

Ai nevoie de altceva?