Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri

Extras din referat Cum descarc?

1. Scopul cercetarii: studiul comportamentului de cumparare pentru cipsuri in randul populatiei din Bucuresti cu varsta cuprinsa intre 18-65 ani.
2. Stabilirea obiectivelor cercetarii:
Pentru observare:
a) identificarea marcilor de cipsuri achizitionate de catre persoana observata;
b) determinarea tipului de cipsuri cumparate in functie de:
- tip (simplul/ cascaval/picant)
- cantitate (40grame/125 grame/mai mult)
- tipul de ambalaj ( tub/punga )
- categoria de pret ( scazut/mediu/ridicat )
- daca face comparatie intre marcile existente
- nivelul raftului de la care alege produsul ( nivelul ochilor/nivelul mainilor/nivelul de jos )
- categoria de varsta a cumparatorului ( 18 - 34 ani; 35 - 50 ani; peste 50 ani )
- sexul cumparatorului ( barbatesc/femeiesc)
Pentru sondaj:
- tip (simplul/ cascaval/picant )
- cantitate (sub 40 grame/80 -125grame/mai mult de 400 grame)
- cantitatea totala de cipsuri achizitionata
- tipul de ambalaj ( scazut/mediu/ridicat )
- categoria de pret ( scazut/mediu/ridicat )
- daca face comparatie intre marcile existente si intre ce marci face comparatie
- categoria de varsta a cumparatorului ( 18 - 35 ani; 35 - 50 ani; peste 50 ani )
- sexul cumparatorului ( barbatesc/femeiesc)
- preferintele privind marcile
- cine decide privind achizitionarea produsului ( cel care cumpara cel mai des/toti membri familiei/altcineva din familie )
- frecventa cumpararii
- locul cumpararii
- motive de cumparare
- venit ( pana in 500 RON/500 - 1500 RON/peste 1500 RON )
- ocupatia ...
3. Formularea ipotezelor: 
- Cele mai cumparate 3 marci de cipsuri sunt:ChioChips, Lays , Pringles
- Majoritatea cumparatorilor achizitioneaza cipsuri simple
- Majoritatea vanzarilor se fac la pungile in cantitate de sub 200 de grame
- Cele mai mari vanzari se fac la cipsurile ambalate la punga
- Pretul mediu este preferat de majoritatea cumparatorilor de cipsuri
- Cei mai multi cumparatori compara diferite marci existente inainte de cumparare
- Nivelul raftului din care se achizitioneaza cipsurile este cel al mainilor
- Categoria de varsta 20-55 de ani
- Conform datelor statistice, 35% din persoanele intre 18 si 34 ani cumpara cipsuri,
30% din persoanele cu varste cuprinse intre 35 si 50 de ani achizitioneaza acest produs, iar pentru categoria persoanelor cu varsta peste 50 de ani, procentul este de 35%. cipsurilel sunt cumparate in proportie de 70% de femei, iar restul de barbati. 
4. Variabilele cercetarii:
Pentru observare
Nr.
crt. Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definirea operationala
1. Marca Vrem sa aflam ce marca de cipsuri cumpara persoanele observate Fiecarei variante de raspuns ii dam un cod
1)ChioChips; 2)Lays; 3) Pringles; 4) Alta marca
2. Tip_aroma Vrem sa aflam ce tip de cipsuri cumpara persoanele observate 1) sare; 2)cascaval; 3) picante
3. Cantitate Vrem sa aflam in ce cantitate cumpara persoanele observate 1)mai putin de 200 grame; 2)intre 200-400 grame; 3) peste 400 de grame
4. Ambalaj Vrem sa aflam ce tip de ambalare a cipsurilor este preferat de catre persoanele observate 1)punga; 2)tub; 
5. Pretul Vrem sa aflam cati bani dau persoanele observate pentru a achizitiona o punga de cipsuri 1) scazut; 2) mediu; 3) ridicat
6. Comparatia cu alte marci Vrem sa aflam daca persoanele observate compara mai multe marci atunci cand cumpara cipsurile 1) da; 2) nu
7. Nivelul raftului Vrem sa aflam de la ce nivel al raftului cumpara persoanele observate 1) nivelul ochilor; 2) nivelul mainilor; 3) nivelul de jos
8. Numar itemi Vrem sa aflam cate pungi, tuburi achizitioneaza persoanele observate 1) sub 3; 2) intre 3-6; 3) peste 6
9. Sexul Se va observa sexul persoanelor care cumpara cipsuri 1) Barbatesc; 2) Femeiesc
10. Categoria de varsta Vom aproxima varsta persoanelor observate care cumpara cipsuri 1) 18-34 ani; 2) 35-50 ani; 3) peste 50 ani 
Pentru sondaj
Nr.
crt Denumirea variabilei Definirea conceptuala Definirea operationala
1. Frecventa Ne intereseaza cat de des cumpara cipsurile persoanele chestionate a. in fiecare zi
b. la 2-3 zile
c. la 4-5 zile
d. o data pe saptamana
e. mai rar
2. Locul Vrem sa aflam locul de unde achizitioneaza respondentii cipsurile a. din hypermarket sau supermarket
b. de la magazine de cartier
c. de la magazine mixte
d. din alte locuri


Fisiere in arhiva (1):

  • Cercetare Cantitativa asupra Comportamentului de Consum Chipsuri.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!