Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2493
Mărime: 29.92KB (arhivat)
Publicat de: Lorena Năstase
Puncte necesare: 7

Extras din referat

1. Scopul cercetării: studiul comportamentului de cumpărare pentru cipsuri în rândul populaţiei din Bucureşti cu vârsta cuprinsă între 18-65 ani.

2. Stabilirea obiectivelor cercetării:

Pentru observare:

a) identificarea mărcilor de cipsuri achiziţionate de catre persoana observată;

b) determinarea tipului de cipsuri cumpărate în funcţie de:

- tip (simplul/ cascaval/picant)

- cantitate (40grame/125 grame/mai mult)

- tipul de ambalaj ( tub/punga )

- categoria de preţ ( scăzut/mediu/ridicat )

- dacă face comparaţie între mărcile existente

- nivelul raftului de la care alege produsul ( nivelul ochilor/nivelul mainilor/nivelul de jos )

- categoria de vârstă a cumpărătorului ( 18 – 34 ani; 35 – 50 ani; peste 50 ani )

- sexul cumpărătorului ( bărbătesc/femeiesc)

Pentru sondaj:

- tip (simplul/ cascaval/picant )

- cantitate (sub 40 grame/80 –125grame/mai mult de 400 grame)

- cantitatea totală de cipsuri achiziţionată

- tipul de ambalaj ( scăzut/mediu/ridicat )

- categoria de preţ ( scăzut/mediu/ridicat )

- dacă face comparaţie între mărcile existente şi între ce mărci face comparaţie

- categoria de vârstă a cumpărătorului ( 18 – 35 ani; 35 – 50 ani; peste 50 ani )

- sexul cumpărătorului ( bărbătesc/femeiesc)

- preferinţele privind mărcile

- cine decide privind achiziţionarea produsului ( cel care cumpara cel mai des/toţi membri familiei/altcineva din familie )

- frecvenţa cumpărării

- locul cumpărării

- motive de cumpărare

- venit ( până în 500 RON/500 – 1500 RON/peste 1500 RON )

- ocupaţia …

3. Formularea ipotezelor:

- Cele mai cumparate 3 marci de cipsuri sunt:ChioChips, Lays , Pringles

- Majoritatea cumpărătorilor achiziţionează cipsuri simple

- Majoritatea vânzărilor se fac la pungile în cantitate de sub 200 de grame

- Cele mai mari vânzări se fac la cipsurile ambalate la punga

- Preţul mediu este preferat de majoritatea cumpărătorilor de cipsuri

- Cei mai mulţi cumpărători compară diferite mărci existente înainte de cumpărare

- Nivelul raftului din care se achiziţionează cipsurile este cel al mâinilor

- Categoria de vârstă 20-55 de ani

- Conform datelor statistice, 35% din persoanele între 18 şi 34 ani cumpără cipsuri,

30% din persoanele cu vârste cuprinse între 35 şi 50 de ani achiziţionează acest produs, iar pentru categoria persoanelor cu vârsta peste 50 de ani, procentul este de 35%. cipsurilel sunt cumpărate în proporţie de 70% de femei, iar restul de bărbaţi.

4. Variabilele cercetării:

Pentru observare

Nr.

crt. Denumirea variabilei Definirea conceptuală Definirea operaţională

1. Marca Vrem să aflăm ce marcă de cipsuri cumpără persoanele observate Fiecărei variante de răspuns îi dăm un cod

1)ChioChips; 2)Lays; 3) Pringles; 4) Altă marcă

2. Tip_aromă Vrem să aflăm ce tip de cipsuri cumpără persoanele observate 1) sare; 2)cascaval; 3) picante

3. Cantitate Vrem să aflăm în ce cantitate cumpără persoanele observate 1)mai putin de 200 grame; 2)între 200-400 grame; 3) peste 400 de grame

4. Ambalaj Vrem să aflăm ce tip de ambalare a cipsurilor este preferat de către persoanele observate 1)punga; 2)tub;

5. Preţul Vrem să aflăm câţi bani dau persoanele observate pentru a achiziţiona o punga de cipsuri 1) scăzut; 2) mediu; 3) ridicat

6. Comparaţia cu alte mărci Vrem să aflăm dacă persoanele observate compară mai multe mărci atunci când cumpără cipsurile 1) da; 2) nu

7. Nivelul raftului Vrem să aflăm de la ce nivel al raftului cumpără persoanele observate 1) nivelul ochilor; 2) nivelul mâinilor; 3) nivelul de jos

8. Număr itemi Vrem să aflăm câte pungi, tuburi achiziţionează persoanele observate 1) sub 3; 2) între 3-6; 3) peste 6

9. Sexul Se va observa sexul persoanelor care cumpără cipsuri 1) Bărbătesc; 2) Femeiesc

10. Categoria de vârstă Vom aproxima vârsta persoanelor observate care cumpără cipsuri 1) 18-34 ani; 2) 35-50 ani; 3) peste 50 ani

Pentru sondaj

Nr.

crt Denumirea variabilei Definirea conceptuală Definirea operaţională

1. Frecvenţă Ne interesează cât de des cumpără cipsurile persoanele chestionate a. în fiecare zi

b. la 2-3 zile

c. la 4-5 zile

d. o dată pe săptămână

e. mai rar

2. Locul Vrem să aflăm locul de unde achiziţionează respondenţii cipsurile a. din hypermarket sau supermarket

b. de la magazine de cartier

c. de la magazine mixte

d. din alte locuri

Preview document

Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 1
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 2
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 3
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 4
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 5
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 6
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 7
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 8
Cercetare cantitativă asupra comportamentului de consum chipsuri - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Cercetare Cantitativa asupra Comportamentului de Consum Chipsuri.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare prin Observare

CERCETARE PRIN OBSERVARE 1) Scopul cercetarii: Scopul cercetarii il reprezinta studiul comportamentului de cumparare pentru iaurt in randul...

Cercetare cantitativă - Colgate

1. Problema de decizie 1.1 Contextul decizional Pasta de dinți este folosită de 96% din populația României, sumele alocate de români...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Studiul asupra consumului de chipsuri

1. Problemă de decizie 1.1 Contextul decisional Un chips este o felie de cartof prăjită în ulei încins sau coaptă până devine crocantă. Cele mai...

Ai nevoie de altceva?