Analiza Pietei
Firma noastra doreste sa lanseze pe piata un nou produs. Este vorba despre ,,Animale de plus specifice zodiilor".
I. Elementele specifice mediului de marketing
S.C. Zodiac Pets S.A. urmareste sa ofere clientilor sai produse de cea mai buna calitate si care sa se caracterizeze prin elemente inovatoare in ceea ce priveste realizarea lor. Firma isi propune sa impuna o noua tendinta prin lansarea unor noi produse. Ceea ce trebuie sa stim este faptul ca succesul unui produs porneste de la o amanuntita si atenta studiere a pietei produsului - trebuie facuta o analiza a acesteia si extrase informatiile necesare pe care ni le ofera.
Cateva tipuri de amenintari si oportunitati potentiale ale mediului extern:
1. Oportunitati - reprezinta o evolutie a mediului extern apreciata ca avand un efect pozitiv asupra intreprinderii. Ca exemple:
- Vanzari online
- Brevet de inventie pentru produs
- Materii prime de calitate
- Forta de munca calificata
- Dezvoltarea retelei de distributie atat pe national cat si international
2. Amenintari - reprezinta un factor negativ care influenteaza activitatea firmei. O amenintare este cu atat mai grava cu cat are sanse mai mari de a se produce si cu cat afecteaza mai profund competitivitatea intreprinderii in cazul in care ea devine realitate. Ca exemple:
- Tendinta substituirii produselor
- Intrarea unor noi competitori pe piata
- Cresterea preturilor si reducerea puterii de cumparare
- Perioada de criza economica
- Schimbari ale nevoilor, gusturilor sau preferintelor clientilor
Factorii macromediului
Macromediul firmei este alcatuit din mediul economic, mediul politico-legislativ, tehnologic, natural-ecologic, cultural si demografic.
Ca si influenta notabila asupra intreprinderii noastre, marcam ceea ce se exercita prin mediul tehnologic, in masura in care aspectele legate de aceasta au un impact destul de mare asupra activitatii noastre, prin etapele avansate ale tehnologiei care solicita un grad de performanta ridicat al produselor. In ceea ce priveste mediul economic - in prim plan putem aminti de criza actuala economica ce duce la reducerea puterii de cumparare. Mediul politico-legislativ Hotararea nr. 396 privind asigurarea securitatii utilizatorilor de jucarii - Art. 2. - (1) Jucariile pot fi introduse pe piata numai daca nu pun in pericol sanatatea si/sau securitatea utilizatorilor sau a unei terte persoane, atunci cand sunt utilizate conform destinatiei sau intr-un alt mod previzibil, avandu-se in vedere comportamentul normal al copiilor.
Factorii micromediului
Componentele micromediului unei companii sunt: clientii proprii, furnizorii, concurenta. Cererea de jucarii de plus s-a aflat pe un trend ascendent in ultimii ani, si acest lucru se explica prin dezvoltarea continua a jucariilor pentru copii.
a) Clientii proprii - reprezinta un factor important care ne influenteaza activitatea in modul direct. In primul rand, clientii influenteaza pozitiv activitatea unei intreprinderi atat timp cat cumpara produsele acesteia si nu pe cele ale concurentei. Asadar, clientii firmei noastre sunt fideli deoarece sunt multumiti de calitatea produselor achizitionate, de pretul acestora cat si increderea dobandita.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.