Cele Trei Canale de Comunicatii de Marketing: Produs, Vanzari, Publicitate

Extras din referat Cum descarc?

Cele trei canale de comunicatii de marketing:
produs, vanzari, publicitate
Cresterea continua a complexitatii fenomenelor pietei, dinamica accelerata a evenimentelor din mediul economic inconjurator fac ca necesitatile de informatii de marketing ale intreprinderii privind atat mediul economic national, cat si cel international sa fie in continua crestere. De calitatea informatiilor obtinute depinde calitatea deciziilor care preced actiunea, rezultatele intreprinderii si, respectiv, rentabilitatea ei.
Contributia informatiei de marketing la diminuarea entropiei unui organism economic, in cazul de fata in intreprindere, se realizeaza pe de o parte prin fluxurile informationale externe: mediu-intreprindere-mediu, iar pe de alta parte prin fluxurile informationale interne, care circula pe plan vertical si orizontal intre diversele compartimente ale intreprinderii.
Prima latura a fluxurilor informationale externe de marketing (mediu-intreprindere) se refera la informatiile provenite din afara intreprinderii, colectate prin cercetarea de marketing.
Cea de a doua latura a fluxurilor externe (intreprindere-mediu) se refera la influenta exercitata de intreprindere asupra mediului prin eforturile sale de marketing privind calitatea serviciului pe care il ofera produsele vandute, deci raspandite in mediu, eforturile de organizare a vanzarii potrivit mediului, eforturile de informare si orientare a cererii prin actiuni promotionale.
Buclele de conexiune inversa privind reactiile mediului la eforturile intreprinderii sunt captate in continuare prin cercetarea de marketing.
In ceea ce priveste organizarea fluxurilor informationale interne de marketing, aceasta constituie obiectul marketing-managementului. Prin canalele sistemului informational de marketing al intreprinderii se realizeaza coordonarea functiei de marketing cu celelalte functii ale intreprinderii: cercetare-dezvoltare, productie, financiar-contabila, personal.
Preluarea fluxurilor informationale de marketing externe de catre sistemul informational de marketing al inreprinderii se realizeaza prin intermediul cercetarii de marketing care cuprinde urmatoarele capitole mari:
1. studierea produselor si serviciilor oferite de intreprindere;
2. studierea pietei;
3. analize economice si conjuncturale;
4. studierea metodelor si politici de vanzare;
5. studierea comunicatiilor de marketing.
In speta cercetarea comunicatiilor de marketing urmareste eficienta diferitelor suporturi mass-media publicitare, studierea corelata a politicii de pret, distributia si promovarea proprii si ale concurentei, studii motivationale etc.
Pentru a putea trece la definirea obiectivelor de marketing ale intreprinderii trebuie continuata investigarea prezentului cu investigarea viitorului, utilizandu-se prognoze de marketing care trebuie sa stabileasca cat mai exact produsele interesante pentru viitor, pietele interesante pentru viitor, ponderea diferitelor forme de promovare in succesul cu diferite produse, pe diverse piete in viitor, potentialul de vanzare si volumul desfacerilor asteptate pentru fiecare produs si pozitia lui pe diferite piete.
De exactitatea acestor aprecieri depinde succesul strategiei de marketing, deoarece prognoze gresite duc la stabilirea de obiective nerealiste, la oferirea de informatii eronate conducerii intreprinderii.
Definirea strategiilor de produs, pret, distributie, promovare este urmata de elaborarea programelor tactice de: planificare si dezvoltarea produsului, programelor de promovare, programelor de vanzari (volum, pret, spatiu si timp), integrate potrivit criteriilor de mix-marketing in planul de marketing al intrerinderii.
Executarea planului de mix-marketing presupune influentarea activa a mediului de catre intreprindere. Aceasta influenta se realizeaza prin cea de-a doua latura a fluxurilor informationale externe (intreprindere-mediu), concretizata in construirea imaginii de firma, imaginii de produs, prin construirea chiar a pietei in cazul unor produse noi, din punctul de vedere al consumatorului. Ajuns in acest stadiu circuitul informational este reluat prin cercetarea de marketing, care realizeaza inchiderea buclei de feed-back.
Aceasta circulatie a informatiilor trebuie privita in miscarea sa perpetua mediu-intreprindere-mediu, pentru a putea degaja caracteristicile generale ale functionarii ansamblului. Localizand analiza la aceasta ultima etapa a circuitului informatiilor, "influentarea mediului", deosebim cele 3 canale principale de comunicatie intre producator si consumator: prin produs, vanzari si publicitate.
2. Comunicatia publicitara
Interventia comunicatiei publicitare in procesul reproductiei este obiectiv necesara atat timp cat "productia" este despartita in spatiu si timp de "consum", atat timp cat "productia" are un caracter mai mult sau mai putin social, in timp ce consumul este privat.


Fisiere in arhiva (1):

  • produs, vanzari, publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!