Cei patru P versus cei patru C

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1435
Mărime: 42.41KB (arhivat)
Publicat de: Veronica Alexa
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Deseori auzim ca cei 4 P nu mai sunt la moda, s-au perimat si ca in in locul lor, in trusa de scule a managemenului s-au instalata cum, confortabil, alti “patru”, numiti insa “C”. Ba, auzim si de cei sapte C.

Haideti sa vedem despre ce este vorba: despre cei sapte C nu voi sufla niciun cuvintel, pentru ca, dupa parerea ma, conceptul despica prea mult firul in patru, in dauna unei abordari pragmatice pe care practica ne-o cere insistent.

Fara a mai face referire la un material bibliografic, imi permit sa definesc cei patru P ca fiind un concept de baza in abordarea analizei unui produs dpdv al marketingului, prin produs intelegand atat produs fizic, material, cat si podus ca serviciu. Semnificatia celor patru P este urmatoarea:

Produs: definirea produsului oferit pietei sau analizat (denumire, descriere, caracteristici, cine sunt cumparatorii), in general cu scopul de a fi evaluata oportunitatea lansarii sale pe piata, comparatia cu produse concurente, etc;

Pret: analiza in vederea stabilirii pretului pe care acest produs trebuie si poate sa il poarta cu sine, ai sa acopere toate costurile implicate de vanzarea sa si marja de profit, dar si sa fie acceptat de catre cumparatori. Pretul se stabileste cel mai adesea in intervalul marginit de costuri si (comparatie cu) preturile produselor similare concurente aflate pe piata.

Pozitia in lantul de distributie: modalitatea de vanzare, cat de lung va fi lantul de distributie si ce tipuri de entitati vor fi implicate in distributia/vanzarea produsului.

Promovare: care sunt metodele optime de comunicare catre segmentele tinta (comunicarea existentei produsului, a posibilitatilor de achizitie, a beneficiilor pe care acesta le ofera, culegerea reactiei pietei, etc);

Daca suntem cat de cat lamuriti in legatura cu cei patru P, haideti sa vedem cu ce vine “noul” concept, cei patru C, pe care il putem defini (deocamdata) cam la fel, iar semnificatia fiecarui element component este urmatoarea:

Cerere: in ce anume consta cererea identificata in piata, care sunt caracteristicile produsului/serviciului cautat de consumatori si cine sunta cestia;

Cost: cumparatorul va asocia mereu achizitia unui produs cu un cost pe care trebuie sa il suporte; care este acest cost si in ce conditii este dispus consumatorul sa si-l asume?

Confort: cat de complicat este pentru client sa achizitioneze produsul respectiv? Este necesar sa se deplaseze pe distante lungi? Sau sa completeze o gramada de hartii? Trebuie sa aiba cunostinte sau abilitati specifice unui anumit domeniu? Ce trebuie facut pentru ca acesta – clientul - sa nu priveasca achizitia produsului, dincolo de costul financiar, ca pe o corvoada?

Comunicare: cum ar trebui sa primeasca clientul informatiile necesare ai sa fie in masura sa analizeze oportunitatea achizitiei noului produs si sa decida pozitiv? Ce informatii ar trebui culese de la client si in ce mod, dupa ce produsul este lansat?

Privind comparativ cele doua concepte, observam cu usurinta ca ele sunt foarte asemanatoare; diferenta semnificativa intre ele este data doar de perspectiva abordarii: daca cei patru C reflecta (destulde sintetic, de distant si rece fata de consumator) interesul companiei, cei patru C incearca sa ofere prioritar perspectiva clientului, deci intersele sale, ne invita sa incaltam papucii acestuia si nu doar sa ne punem intrebarile ce se nasc incaltand acesti papuci, ci sa aflam si raspunsurile cuvenite pentru a ajusta corespunzator oferta, in concordanta cu nevoile si comportamentul clientului vizat.

Preview document

Cei patru P versus cei patru C - Pagina 1
Cei patru P versus cei patru C - Pagina 2
Cei patru P versus cei patru C - Pagina 3
Cei patru P versus cei patru C - Pagina 4
Cei patru P versus cei patru C - Pagina 5
Cei patru P versus cei patru C - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Cei patru P versus cei patru C.docx

Alții au mai descărcat și

Cei 4 P ai Marketingului

Etapele lansării noilor produse realizarea unor studii documentare, cercetări de piaţă, analize economice precum şi alte modalităţi de obţinere a...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Companiile internaționale în contextul globalizării

CAP.1 LOCUL ŞI ROLUL COMPANIILOR MULTINAŢIONALE ÎN CONTEXTUL GLOBALIZĂRII 1.1]-Începutul globalizării Globalizarea economică -ca si concept- a...

Boala Crohn - Metode de Tratament

DEFINIŢIA SEVERITĂŢII BOLII CROHN Au fost propuse următoarele definiţii pentru evaluarea severităţii Bolii Crohn (BC) [62]: BC uşoară pâna la...

Uniunea Europeană - Federație sau Confederație

INTRODUCERE Dincolo de tratate şi de evoluţiile concrete care rezultă din semnarea acestora de către state, problema de fond a Uniunii Europene...

Discursul Mediatic și Valențele sale Comunicaționale

Capitolul 1 Discursul ca unitate a pragmaticii Limba este considerată un ansamblu finit, relativ stabil, iar discursul este înţeles ca model de...

Impactul asupra climatului și culturii în cadrul organizației

Introducere Mediul economic actual presupune existenţa unei competiţii din ce în ce mai acerbe, iar preocupările de bază ale oricărei organizaţii...

Grupul ACCOR

Grupul Accor este o Multinationala Franceza, listat in idexul CAC 40(lista din care fac parte primele 40 de companii ca valoare la bursa franceza)....

Grupul Accor

Accor® este lider european şi grup mondial în domeniul voiajului, turismului şi serviciilor,având 150.000 de salariaţi în 100 de ţări. Ofera...

Analiza riscurilor dintr-o întreprindere

1.1. Ce este riscul ? Una dintre numeroasele definiţii date riscului arată ca acesta este o ameninţare, o posibilitate de producerea a unui...

Ai nevoie de altceva?