Interwatch este o societate comerciala care importa si comercializeaza pe piata romaneasca ceasurile japoneze Citizen si a pieselor de schimb pentru acestea. Firma Citizen este cel mai mare producator de ceasuri din lume, a adus inovatii precum ceasul automatic, ceasul subacvatic, ceasul extraplat, ceasul cel mai precis din lume, firma inregistrand vanzari semnificative inca de la inceput, fiindu-i astfel usor sa patrunda pe piata romaneasca. La initierea importurilor, societatea s-a confruntat cu o concurenta moderata, dar clientii autohtoni au aparut repede ca dovada ca piata romaneasca era deja familiarizata cu performantele marcii Citizen. Produsele s-au impus repede astfel ca, dupa trei ani, cesurile Citiyen se situau pe un binemeritat loc trei intre marcile de pe piata romaneasca, avand o cota de 20%. In ultimii trei ani importurile la aceasta marca au evoluat considerabil. Interwatch a adus in Romania aproximativ 200 de modele, distributia realizandu-se prin trei canale principale: - magazine specializate -ce actioneaza la nivelul comertului cu amanuntul concentrand ofertele catorva producatori, - magazine specializate ale producatorilor -ce comercilizeaza ceasuri de marca; - reprezentantilor firmei si marile magazine universale. Firma Interwatch este stric importator, distributia fiind realizata prin intermediul celor 12 magazine Citizen si standurile specializate apartinand marilor magazine. In ceea ce priveste paleta de preturi, ceasurile Citizen se inscriu pe piata romaneasca intr-o mare diversitate a preturilor, acestea pornind de la cateva zeci de mii -pentru ceasurile automatice si colectia Adec pentru cei cu posibilitati financiare reduse ale caror preturi pornesc de la 12 RON -pana la cele gen Nobilia care depasesc 400 RON. Asadar un prin punct favorabil patrunderii firmei pe piata romaneasca a fost categoric paleta variata de preturi practicate in Romania. In urma analizei STEP (factori Socio-culturali, Tehnologici, Economici, Politico-legali) s-au conturant urmatoarele aspecte atat favorabile cat si nefavorabile privind eventuala evolutie pe piata din Romania a acestei firme: Factori favorabili: - la nivel tehnologic, produsele Citizen se afla intr-o faza de ascensiune tehnologica pe piata romaneasca, piata care este orientata puternic spre solutii tehnice inovatoare nedispunand insa de tehnologii de ultima ora. Astfel cererea utilizatorilor se caracterizeaza tot mai frecvent prin solicitari de adaptare a caracateristicilor produselor sa ale modului de ambalare si prezentare. - la nivel economic, singurul lucru benefic dezvoltarii pietei Interwatch este faptul ca in Romania s-a conturat o patura cu venituri peste medie, chiar ridicate, a carei putere de cumparare joaca un rol semnificativ in stabilirea
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).