Previzualizare referat:

Extras din referat:

Carburom este una din cele mai importante rafinarii ale Romaniei, dar nu numai, ea fiind cunoscuta atat pe plan intern cat si pe plan extern. Este singura rafinarie care poate sa asigure o desfacere completa cu minim de cheltuieli de transport. Ea se afla intr-un amplu proces de modernizare a fluxului de fabricatie de carburanti.

I. ANALIZA

1.Analiza macromediului

Factori politici. Au o mare influenta asupra deciziilor de marketing, reflectand structura societatii, clasele sociale si rolul lor in societate, fortele politice si relatiile dintre ele, gradul de implicare a statului in economie, gradul de stabilitate a mediului politic intern, zonal si international. Mediul politic se compune din legi, organisme guvernamentale si grupuri de presiune care influenteaza si limiteaza actiunile societatii.

Factor demografici. Deoarece oamenii sunt cei care formeaza pietele, marketerii sunt extrem de interesati de dimensiunea si ritmul de crestere a populatiei, de repartizarea ei pe grupe de varsta si pe categorii etnice, pe niveluri de pregatire, pe tipuri de familii si dimensiunea medie a unei familii, pe caracteristici teritoriale si evolutii regionale.Astfel mediul demografic reprezinta punctul de plecare in evaluarea dimensiunilor cererii, a nivelului societatii. Carburom, este o societate profilata pe produse, astfel, mediul demografic reprezinta unul din factorii formativi ai cererii de marfuri, terenul finalizarii activitatii economice.Atributele demografice pot furniza indicii clare asupra structurii gamei de produse, asupra preturilor pe care consumatorii sunt dispusi sa le plateasca pentru aceste produse , asupra modalitatilor optime de distribuire a lor si a celor mai potrivite actiuni promotionale.

Factori economici. Alaturi de populatie, pietele au nevoie si de puterea de cumparare a acestuia. Intr-o economie, puterea de cumparare depinde de veniturile curente, preturi, marimea economiilor, a datoriilor si de posibilitatea de creditarea in vederea cumpararii. Conjunctura economica exercita o mare influenta asupra comportamentului pietelor si asupra activitatii economice. Trebuie sa se tina cont de: produsul national brut, evolutia economica, rata inflatiei, rata somajului, riscul, creditul, dobanda

Factori tehnologici. Carburom se implica in dinamica mediului tehnologic atat ca beneficiar, cat si ca furnizor, in principal prin intermediul pietei. Toate aceste modificari duc la cresterea corespunzatoare in volumul, dinamica si structura ofertei, cererii si preturilor, deoarece tehnologiile avansate necesita atat pregatirea personalului cat si a consumatorilor care nu sunt intotdeauna receptivi. Principalele tendinte care trebuie sa se afla in permanenta in atentia

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Carburom.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
934 cuvinte
Nr caractere:
6 166 caractere
Marime:
19.95KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
analiza, firma, Venituri, servicii
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!