Canale de Marketing Ecologice

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat
Referatul cuprinde notiuni introductive despre aparitia si rolul ecomarketingului 
In cadrul referatului sunt definite concepul de marketing ecologic, ca o ramura a marketingului social. procesul de strategie a marketingului, metode utilizate in procesul strategic de marketing. Am prezentat , apoi, canale de distributie concepute pentru a fi compatibile cu mediul, strategii privind canalele de distributie, selectarea partenerilor ecologici si notiuni despre magazinele specializate in vanzarea produselor ecologice.
In ultima parte a referatului am prezentat concluzii referitore la activitatea de dezvoltare si intensificare preocuparilor in aceasta directie atat la nivel national, cat si international, in ceea ce privesste ecomarketingul. La sfarsitul lucrarii am adaugat bibliografia aferenta intocmirii referatului.
Cuvinte cheie: marketing "verde", ecomarketing, marketing ecologic, marketing durabil, canale de distributie, logistica, standardele managementului ecologic 
NOTIUNI INTRODUCTIVE
Preocuparile crescande privind starea mediului ambiant in ansamblul sau, faptul ca multe resurse epuizabile sunt exploatate intr-un ritm care nu va putea fi mentinut un timp indelungat, faptul ca este depasita capacitatea componentelor mediului de a absorbi efectele activitatii umane (sub forma deseurilor), la care se adauga nereusita in atingerea obiectivului cresterii calitatii vietii, privite ca un intreg, fac sa se dezvolte pe baza politicilor ecologice, alaturi de managementul ecologic si, indisolubil legat de acesta, marketingul "verde". 
Conceptul de marketing ecologic. Aparitie si evolutie.
Marketingul ecologic este generat de dezvoltarea economica rapida in care nu s-a tinut seama de faptul ca anumite activitatii distrug mediul inconjurator. Activitatile economice, chiar si cele care sunt proiectate si realizate cu responsabilitate sociala, vor genera, mai mult sau mai putin, efecte negative asupra mediului, iar acest lucru va determina o presiune crescanda asupra tuturor tipurilor de organizatii pentru a-si imbunatatii performantele ecologice.
Este vorba de un concept relativ nou, pentru care se utilizeaza mai multi termeni sinonimi: marketing "verde", ecomarketing, marketing ecologic, marketing durabil. Referitor la termenii utilizati in literatura de specialitate pentru a defini aproximativ acelasi subiect, ei au variat de la un cercetator la altul si de la o perioada la alta. In literatura de specialitate din Romania preponderent este utilizat termenul de marketing ecologic. Marketingul ecologic poate fi considerat o ramura a marketingului social, el fiind un marketing "antrenat in efortul general de creare a unor produse mai sigure, a unor ambalaje reciclabile si biodegradabile, de oprire a degradarii mediului inconjurator".
Putem vorbi de marketing ecologic atat la nivel microeconomic, cit si la nivel macro, nu numai intreprinderile avand de-a face cu probleme ecologice si ducand o politica in domeniul mediului. Si chiar ceea ce se desfasoara la nivelul intreprinderilor, in legatura cu mediul si poluarea, este direct influentat de politicile, mecanismele, instrumentele si reglementarile nationale sau comunitare (in cadrul Uniunii Europene) de protectie a mediului. Avand in vedere obiectivele pe care si le propune, marketingul ecologic poate fi integrat conceptului mai larg de marketing societal, marketingul prin care se urmareste satisfacerea nevoilor consumatorilor, atingerea obiectivelor organizatiei si bunastarea, in acelasi timp. 
CANALE DE MARKETING ECOLOGICE
In cadrul ciclului vietii fizice a produsului se formeaza numeroasele canale de marketing; stadiile acestui proces includ o mare varietate de organizatii, incepand cu furnizorii de materii prime , producatorii si intermediarii cu functie comerciala (distribuitorii industriali, angrosistii, centrele de distributie, firmele de transport, detailistii, s.a.). 
Bineinteles, si atunci cand este abordata distibutia in contextul marketingului ecologic este necesar sa facem distinctia intre logistica si organizarea canalelor de distributie - logistica fiind subordonata organizarii canalelor -, fiind necesara mai intai stabilirea granitelor canalului, apoi urmand a se pune problema maximizarii eficientei miscarii si stocarii produselor in cadrul canalului. 
Evident ca ceea ce se urmareste in cadrul distributiei, daca se au in vedere considerente ecologice, este, in principal, reducerea fluxurilor de deseuri rezultate in aceasta sfera. Deciziile privind canalele de marketing impreuna cu cele referitoare la produs au un rol direct in generarea deseurilor, si de aceea sunt de importanta majora. Din punct de vedere al aspectelor legate de mediu, comunicarea si pretul reflecta deciziile privind celelalte doua elemente ale mixului (produsul si distributia).
Se poate avansa si aici ideea necesitatii unor canale de distributie concepute pentru a fi compatibile cu mediul. Conceptul se bazeaza pe doi factori, si anume:
- reducerea fluxurilor de deseuri provenite din procesele de distributie si a fluxurilor deseurilor sub forma ambalajelor generate in cadrul canalului de distributie obisnuit;
- crearea si dezvoltarea canalelor inverse care, in paralel, realizeaza preluarea si eliminarea deseurilor generate, in toate stadiile procesului prin care trece produsul (de la materie prima la consum).
Aplicarea acestui concept este necesara intrucat toate organizatiile din cadrul canalului genereaza deseuri din procesele de distributie si sub forma ambalajelor rezultate din miscarea produselor in cadrul canalelor, pe de o parte, si consuma combustibil/energie cand se angajeaza in realizarea activitatilor specifice. Reducerea acestor deseuri si a consumurilor inseamna atingerea unor obiective legate deprevenirea poluarii; gestionarea deseurilor ce nu au putut fi evitate conduce la recuperarea resurselor.
1. Distributia inversa - cerinta a recuperarii resurselor
Asa cum este definita in Dictionarul explicativ de marketing, distributia inversa "este un proces contemporan de reintroducere - printr-un complex de activitati specifice - in circuitul economic a unor materiale refolosibile sau componente utile rezultate din consumul (sau folosirea) unor bunuri", existand patru planuri pe care se deruleaza aceste activitati:
- colectarea unor deseuri utile, care ajungand la producatori, vor fi reintroduse in fabricatie;
- achizitionarea ambalajelor refolosibile, pentru reutilizarea lor de catre producatori;
- reintroducerea in vanzare a unor parti componente cu grad redus de uzura, usor recuperate ca urmare a aplicarii conceptiei modulare in realizarea produselor;
- reintroducerea in vanzare a unor bunuri de consum, de cele mai multe ori cu o durata mare de folosire, uneori in urma reconditionarii.
Deci, spre deosebire de un canal de distributie obisnuit, traditional (un canal prin care fluxurile de produse inainteaza dinspre producatori spre punctul final, consumatorul), canalul invers desemneaza situatia in care un canal sau o parte a acestuia este conceput pentru fluxuri de produse sau materiale care circula in sens opus celui de inaintare spre consumator
Logistica inversa descrie numeroasele activitati inverse de transport, manipulare, stocare ce se desfasoara in canalele inverse, obiectivul acesteia fiind de a coordona acele procese desfasurate atat in cadrul canalelor de distributie obisnuite, cat mai ales in cadrul canalelor inverse, necesare pentru completa utilizare a produselor, componentelor si materialelor de-a lungul ciclului vietii fizice. Aceasta inseamna ca pentru multe canale de distributie obisnuite organizarea si desfasurarea unor activitati inverse este urmarita intr-un plan secundar. In cadrul ambelor tipuri de canale de marketing activitatile desfasurate in sens invers conduc la atingerea obiecivelor de recuperare a resurselor (R2).


Fisiere in arhiva (1):

  • Canale de Marketing Ecologice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!