Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3014
Mărime: 257.39KB (arhivat)
Publicat de: Sergiu Petrescu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Activitatea de promovare este vitală pentru dezvoltarea unei organizaţii şi impunerea sa pe piaţă. Succesul acesteia depinde de politica de promovare adoptată de organizaţie şi consecvenţa cu care ea este aplicată. La atingerea obiectivelor promoţionale ale firmei pot contribui toate tehnicile de promovare prezentate anterior, asamblate într-un mix de promovare coerent. Modul în care sunt combinate aceste tehnici şi alegerea celei mai potrivite strategii depinde de numeroşi factori, atît de natură subiectivă cît şi obiectivă, printre care menţionăm: conjunctura pieţei, resursele organizaţiei, experienţa celor care se ocupă cu promovarea, publicul ţintă, concurenţa.

Strategia de promovare reprezintă principala direcţie în care se mobilizează pe termen lung eforturile financiare, umane şi materiale ale organizaţiei în vederea atingerii în mod optim a obiectivelor sale de promovare. Această strategie se concretizează în campanii de promovare care cuprind diferite tehnici de promovare, cele mai adecvate în situaţia dată.

Alegerea mixului de promovare este un proces complex. Alegerea variantei optime într-un anumit context nu depinde numai de elemente şi factori raţionali, ci şi subiectivi, cum ar fi intuiţia şi experienţa celui care proiectează campania de promovare. O organizaţie poate adopta o gamă foarte variată de strategii de promovare.

Activitatea promoțională este structurată astfel:

A. Tehnici (metode) de promovare - înțelegându-se prin aceasta principalele modalități prin care produsele, serviciile și organizațiile sunt făcute cunoscute în masa largă a cumpărătorilor;

Publicitatea care este o variabilă de ordin calitativ având drept scop prezentarea indirectă (nepersonaIă) - orală sau vizuală - a unui mesaj în legătură cu un produs, un serviciu sau o firmă de către un susținător (plăti tor) identificat.

Promovarea vânzărilor, fiind o variabilă de ordin cantitativ, constă în diverse acțiuni promoționale ce aduc consumatorului avantaje economice materiale imediate (reduceri de prețuri, oferte speciale, bonificații, etc.)

Relațiile publice grupează o serie de activități specifice, de natură calitativă și pe termen lung, și sunt menite să îmbunătățească imaginea produsului, serviciului sau firmei.

Marca reprezintă ansamblul semnelor distinctive având rolul de individualiza un produs, o gamă de produse, un serviciu, o firmă în raport cu cele ale concurenței, de a garanta calitatea produselor și de a certifica notorietatea și prestigiul firmei.

Manifestările promoționale, formate din manifestări expoziționale și sponsorizare, constituie deopotrivă variabile calitative și cantitative ce presupun utilizarea, pe perioade de timp determinate, a întregii game de tehnici și acțiuni promoționale.

Forțele de vânzare, au ca scop utilizarea personalului în acțiuni de prospectare, demonstrație, argumentare, negociere, încheiere de contracte, vânzare efectivă a produselor, consultanță, asistență tehnică, toate fiind variabile preponderent cantitative, dar care nu exclud și acțiuni de ordin calitativ legate de formarea imaginii întreprinderii pe care o reprezintă.

Preview document

Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 1
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 2
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 3
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 4
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 5
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 6
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 7
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 8
Campanii de promovare - opțiuni strategice - promoțiile - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Campanii de Promovare - Optiuni Strategice - Promotiile.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de Marketing - Nestle

1. PREZENTAREA FIRMEI Nestlé, de-a lungul dezvoltării sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici până la a fi liderul mondial pe piaţa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Politica promoțională a firmei Coca Cola

INTRODUCERE Această lucrare a fost realizată cu scopul de a analiza componenţa promoțională a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola....

Plan de afaceri - Net Design

IDEEA AFACERII În ultimii ani piata serviciilor care au la baza Internetul (si implicit designul de pagini web) a cunoscut un progres...

Marketing publicitar pe Facebook

INTRODUCERE Astăzi, când tehnologia Internet a pătruns în majoritatea domeniilor prin avantajele pe care le pune la dispoziţie, acces rapid la...

Proiect Metodologii Manageriale

1.1. Documentarea preliminara 1.1.1. Caracteristici tipologice ale firmei S.C. CLEAN CARS S.R.L este o intreprindere de dimensiuni mici, preluata...

Metodologii manageriale

Cap I. I . Documentarea preliminara: 1. Caracteristici tipologice ale firmei. S.C. PERFECT CAR CLEANING S.R.L este o intreprindere de mici...

Plan de afaceri - Net Media SRL

1. Sinteza planului de afaceri Societatea NET MEDIA S.R.L. face parte din sectorul terţiar, cel al serviciilor. Obiectul de activitate al firmei...

Structura pieței de distribuție a produselor farmaceutice

Aplicarea unor criterii de segmentare Firmele producatoare si importatoare decid cu ce distribuitori sa lucreze in functie de masura in care...

Tehnici promoționale - LaDorna

INTRODUCERE Înfiinţată în anul 1994,compania LaDORNA, este unul dintre primii cinci producători de lapte şi produse lactate din România. Un mare...

Ai nevoie de altceva?