Campanie publicitară Nokia

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Nokia a debutat in domeniul comunicatiilor mobile ca producator de hartie - primul instrument folosit In comunicatii. A urmat apoi tehnologia, odata cu infiintarea Finnish Rubber Works la inceputul secolului al XX-lea.

Cauciucul si substantele chimice conexe reprezentau tehnologii de varf la acea data. O alta schimbare tehnologica majora a fost introducerea pe scara larga a electricitatii in locuinte si fabrici, fapt care a condus la Iinfiintarea Finnish Cable Works in anul 1912 si, implicit, la fabricarea de cabluri pentru industria telegrafului si la dezvoltarea noului aparat numit telefon!

Dupa 50 de ani de activitate, in 1960, a fost creat un Departament de Electronica in cadrul Cable Works, netezindu-se astfel drumul catre o noua era a telecomunicatiilor. Nokia Corporation s-a format in 1967 prin fuziunea dintre Nokia - compania care producea initial hartie -, Finnish Rubber Works si Finnish Cable Works.

1960 - 1980

Design-ul a ocupat intotdeauna un loc important pentru Nokia iar telefoanele mobile de astazi sunt considerate drept un standard In domeniu. Sa ne gandim, de exemplu, la capacele colorate, usor de atasat, care peste noapte au transformat telefoanele mobile intr-un articol de moda.

Dar Nokia a gandit mereu astfel, iar in anii 1960, perioada in care se acorda o mare atentie modei, cand una dintre filialele corporatiei era un important producator de cauciuc, compania a lansat ideea de a confectiona cizme de cauciuc in culori vii, aceasta intr-o vreme cand cizmele erau produse dupa principiul lui Henry Ford - puteai avea orice culoare, numai negre sa fie!

Anii '60 au marcat totusi un moment mai important in evolutia companiei, Nokia facandu-si intrarea pe piata telecomunicatiilor. In 1963 a fost creat un telefon - radio, urmat In 1965 de modemuri pentru date - cu mult timp inainte ca publicul larg sa auda macar de asemenea aparate.

In anii 1980, toata lumea considera micro computerele ca fiind cea mai "tare" descoperire iar Nokia nu a constituit o exceptie in calitatea sa de producator important de computere, monitoare si aparate TV. In perioada aceea, perspectiva televizoarelor de inalta rezolutie, a conectarilor prin satelit si a serviciilor de teletext inflacara imaginatia consumatorului care dorea sa fie in pas cu moda.

Pe fundal se prefigurau totusi anumite schimbari. Prima retea de telefonie celulara din lume, NMT, a fost introdusa In tarile scandinave In 1981 iar Nokia a produs pentru aceasta primele telefoane pentru automobile.

Este foarte adevarat ca existau telefoane mobile "transportabile" la inceputul anilor '80, dar erau imense si grele. Nokia a produs primele telefoane mobile in '87 iar de atunci telefoanele si-au redus dimensiunile invers proportional cu cresterea pietei.

1987 - 2002

A fost nevoie de un progres tehnologic si de o schimbare a climatului politic pentru a crea o lume eliberata de cabluri, pe care oamenii o solicita din ce In ce mai mult astazi. Tehnologia era reprezentata de standardul digital, GSM, care putea transmite nu numai date ci si continut de voce de mare calitate. In 1987, scopul politic stabilit era adoptarea tehnologiei GSM In Intreaga Europa la 1 iulie 1991. Finlanda s-a incadrat in acest termen, multumita companiei Nokia si operatorilor.

Politica si tehnologia au continuat sa modeleze aceasta industrie. In anii '80 si '90, s-a redus controlul

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Campanie Publicitara Nokia.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 806 cuvinte
Nr caractere:
9 879 caractere
Marime:
135.66KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, servicii, companie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!