Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3073
Mărime: 36.79KB (arhivat)
Publicat de: Maxim Ioniță
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA ROMANO-AMERICANA FACULTATEA MANAGEMENT-MARKETING SPECIALIZARE MARKETING

Extras din referat

Vodafone Romania este al doilea operator de telefonie mobila ca marime in Romania dupa numarul de clienti. Compania a fost lansata in aprilie 1997, sub numele Connex, fiind prima retea GSM din Romania . Dupa o perioada de tranzitie de 6 luni, initiata in noiembrie 2005, in care compania a purtat numele de Connex-Vodafone, la data de 27 aprilie 2006, operatorul a devenit Vodafone Romania.

Vodafone este in competitie directa cu Orange, la ora actuala cel mai mare operator roman dupa numarul de clienti, desi Vodafone (Connex pe atunci) a detinut acest titlu pana in septembrie 2004. La sfarsitul anului 2005, Connex-Vodafone avea 6 milioane de clienti. Vodafone Romania, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.819.000 clienti, la 30 iunie 2010. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicatii mobile din lume, cu aproximativ 347 milioane de clienti, la 30 iunie 2010. In prezent, Vodafone are divizii in 31 de tari pe 5 continente si peste 40 de retele partenere in intreaga lume.

Relatiile publice

Numeroase organizaţii utilizează Relaţiile Publice şi Publicitatea pentru a-şi atinge şi îndeplini scopurile şi obiectivele sale. Pentru a atinge un nivel de eficienţă cât mai ridicat, atât Relaţiile Publice cât şi Publicitatea beneficiază de o multitudine de instrumente.

Instrumentele folosite de Relaţiile Publice se află în strânsă legatură cu tipul de activitate desfăşurată. Astfel activităţiile de răspândire a informaţiilor, ce au drept scop distribuirea de mesaje care prezintă organizaţia sau punctul său de vedere, pot lua forma unui program de informare publică, a unui comunicat de presă sau a unei conferinţe de presă. Programul de informare publică cuprinde informaţii, declaraţii şi discursuri ce prezintă punctul de vedere al organizaţiei care susţine programul. Comunicatul de presă este un instrument de bază al Relaţiilor Publice, reprezentând o modalitate de transmitere către presă a unor informaţii, puncte de vedere, luări de poziţie sau documente oficiale. Comunicatul de presă se publică pe site-ul organizaţiei şi se transmite redactorilor de presă prin poştă, fax sau e-mail. Însă prezintă şi un mare dezavantaj, organizaţia care a trimis comunicatul către presă nu poate avea siguranţa că informaţiile transmise vor fi publicate. Conferinţa de presă, oferă simultan tuturor instituţiilor de mass media informaţii importante şi relevante despre companie. De asemenea un alt instrument de informare poate fi şi revista firmei, aceasta se adresează în mod direct angajaţilor organizaţiei.

În cazul organizării de evenimente, Relaţiile Publice pot utiliza instrumente precum lansarea unor concursuri, competiţii, inclusiv decernarea unor premii de excelenţă. Se pot organiza festivităţi, care marchează anumite evenimente din trecut sau prezent, cum ar fi: inaugurări, aniversări, comemorări. Pentru a atrage atenţia presei, Relaţiile Publice pot întreprinde anumite activităţi precum: acte de caritate, gesturi simbolice (dezvelirea unei statui, plantări de copaci) sau lansări.

La nivelul activităţilor promoţionale, ce au drept scop impunerea imaginii organizaţiei în mintea opiniei publice, Relaţiile Publice pot utiliza instrumente precum organizarea de târguri, expoziţii, lansări de noi produse, acţiuni de marketing ce încearcă să atragă clienţii prin demonstrarea şi testarea produselor, acţiuni civice prin care organizaţia îşi arată preocuparea pentru interesele comunităţii. Strângerea de fonduri poate fi considerat un alt instrument util Relaţiilor Publice. Se pot strânge fonduri pentru o organizaţie sau pentru un program, de regulă cu conţinut caritabil, educativ, cultural, sau civic, prin solicitarea de donaţii de la diferite firme sau persoane.

Internetul a devenit în zilele noastre un canal important de comunicare, indispensabil din multe puncte de vedere. Viteza cu care se propagă informaţia, flexibilitatea şi interactivitatea cu publicul implicat în transmiterea şi înţelegerea mesajului, transformă acest canal de comunicare într-un instrument foarte puternic. Se remarcă o evoluţie în dezvoltarea internetului ca şi sursă de informare, din ce în ce mai multe ziare şi reviste şi-au construit o pagină web, oferind posibilitatea de a fi citite şi online.

Apariţia Internetului a produs în mod inevitabil schimbări şi în lumea Relaţiilor Publice. Astfel s-a dezvoltat o nouă formă de Relaţii Publice, principiile rămân în mare parte aceleaşi dar se diversifică instrumentele folosite în comunicare. PR-ul Electronic (e-PR) se caracterizează prin folosirea mediilor digitale pentru atingerea obiectivelor de comunicare, toate activităţiile fiind îndreptate spre publicul ce îşi petrece mare parte din timp în lumea virtuală. Avantajele oferite de acest tip de comunicare sunt multiple, începînd cu costurile relativ mici, interactivitatea şi posibilitatea de a comunica direct şi rapid cu publicul ţintă vizat, din partea căruia se poate obţine şi un feedback.

Relaţiile Publice au posibilitatea de a transmite comunicate de presă prin intermediul serviciilor online specializate de distribuţie. Un exemplu sugestiv în acest sens este site-ul comunicatedepresă.ro, primul şi cel mai mare servicu de acest gen, care pune la dispoziţie o modalitate eficientă şi automatizată de a transmite informaţii către jurnalişti, companii sau agenţii de comunicare, şi către alţi utilizatori înregistraţi care doresc să primească comunicate de presă dintr-un anumit domeniu.

Relaţiile Publice au la dispoziţie şi alte instrumente cu ajutorul cărora se pot adresa publicului dorit, printre care se numără: website-ul, poşta electronică (e-mail), newsletter-ul, forum-ul, reţelele sociale, blogurile, instant messaging, bannerele online şi viralele.

Un website trebuie să fie atractiv din punct de vedere grafic dar trebuie să se acorde o atenţie deosebită şi părţii de software. Timpul de încărcare şi vizualizare a paginii trebuie să fie cât mai rapid, iar informaţiile postate trebuie să fie în permanenţă actualizate. E-mailul este cea mai utilizată aplicaţie a Internet-ului, fiind un mijloc rapid şi eficient de comunicare, oferind astfel posibilitatea organizaţiei de a comunica atât cu proprii angajaţi cât şi cu cei interesaţi de activitatea acesteia.

Preview document

Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 1
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 2
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 3
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 4
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 5
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 6
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 7
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 8
Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Campanie de Relatii Publice - Studiu de Caz Vodafone.docx

Alții au mai descărcat și

Promovarea Imaginii Companiei prin Campanii de Relații Publice

INTRODUCERE Am ales ca temă a lucrării de disertaţie „promovarea imaginii companiei prin campanii de relaţii publice” datorită multiplelor...

Campania de relații publice desfășurată pentru un produs bancar

INTRODUCERE Lucrarea intitulată CAMPANIA DE RELAŢII PUBLICE DESFĂŞURATĂ PENTRU UN PRODUS cuprinde: Capitolul I, TEZE DE BAZĂ PRIVIND RELAŢIILE...

Pepsi - tehnici promoționale

I. Alegerea produsului şi caracteristici 1. Descrierea produsului Pepsi este o băutura răcoritoare carbogazoasă care este produsă şi îmbuteliată...

Campaniile de relații publice

Marketingul administraţiei publice este un proces sistematic de cercetare care duce, în final, la cunoaşterea prealabilă a pieţei. Pentru orice...

Evaluarea eficienței campaniei de publicitate pentru compania Vodafone

Compania Vodafonе a fost infiintata in anul 1984 ca o diviziе a Racal Еlеctronic Plc., cunoscuta atunci ca Racal Tеlеcom Limitеd. In octombriе 1988...

Relații publice

CE SUNT RELATIILE PUBLICE ? Definirea termenului de”relaţii publice” a fost influenţată de poziţia pe care s-au situat diferiţi...

Campanie de relații publice - L'Oreal - o adolescentă frumoasă și sănătoasă

L’Oréal înseamnă a inova permanent pentru a oferi consumatorilor cele mai performante produse cosmetice, a pune în serviciul frumuseţii şi al...

Campanie Murfatlar - Zaraza

Introducere În ultima vreme au intrat şi pe piaţa românească o mulţime de materiale, publicaţii şi cărţi care tratează conceptul de relaţii...

Te-ar putea interesa și

Rolul Firmelor Multinaționale în Procesul Globalizării

INTRODUCERE Una dintre cele mai mari forţe de presiune cu care se confruntă evoluţia ţărilor şi a uniunilor de comerţ internaţional este...

Studiu privind efectele campaniilor publicitare - campanie publicitară Vodafone Ai Bani de Dat

. CONCEPTE ÎN CAMPANIILE PUBLICITARE 1.1. PUBLICITATEA 1.1.1. Conceptul de publicitate Conceptul publicitate creează o serie de confuzii în...

Între relații publice și publicitate - strategia Vodafone

Introducere Relaţiile Publice şi Publicitatea câştigă din ce în ce mai mult teren în ziua de azi, tot mai multe companii şi organizaţii încep să...

Analiza organizație non profit

Lucrarea de fata are ca scop analizarea programului Litoral Curat derulat de organizatia non-guvernamentala Mare Nostrum  incepand cu mai 2006....

Eficiența campaniei de publicitate online a companiei x

INTRODUCERE Într-o epocă în care totul evoluează cu o rapiditate nu foarte uşor de urmat pentru întreprinderile existente, în care progresul...

Marketing Social - Vodafone România

1.Marketing social 1.1 Definire Marketingul social este un program de CSR(Corporate social responsibility) prin care compania urmăreşte să...

Ai nevoie de altceva?