Campanie de Promovare

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3 
1.Aspecte teoretice privind politica de promovare 4
1.1.Sistemul de comunicatii al firmei si activitatea promotionala	 4
1.2.Definirea, obiectivele si rolul promovarii	 5
1.3.Etapele programului de comunicatii	 6
1.4.Publicitatea 8
1.4.1.Definirea, continutul si formele publicitatii 8
1.4.2.Elaborarea programului de publicitate 9
1.4.2.1.Stabilirea obiectivelor publicitatii 9
1.4.2.2.Stabilirea bugetului de publicitate 10
1.4.2.3.Elaborarea mesajului 		11 
1.4.2.4.Alegerea mediilor si suporturilor publicitare 12
1.4.2.5.Evaluarea eficientei publicitatii 12
1.5.Publicitatea directa  13
1.6.Promovarea vanzarilor si eficienta acesteia 	14
1.6.1.Promovarea prin pret  14
1.6.2.Promovarea prin oferirea unor avantaje materiale 15
1.6.3.Promovarea prin intermediul concursurilor si loteriilor		15
1.6.4.Etapele campaniei promotionale si evaluarea rezultatelor		16 
1.7.Forta de vanzare  	16
1.8.Relatii publice  	17  1.9.Merchandising-ul  	17
1.9.1.Definirea si categoriile merchandising-ului 17
1.9.2.Prezentarea magazinului si asortimentul 18 
1.9.3.Suprafata de vanzare  20
1.9.4.Publicitatea la locul vanzarii 		22
2.Prezentarea generala a S.C. Mobila Alfa S.A. Oradea 	23
2.1.Istoricul intreprinderii  23
2.2.Organizarea, functionarea si obiectul de activitate al societatii 23
2.3.Principalele produse ale firmei  24
3.Activitatea de promovare la S.C. Mobila Alfa S.A. Oradea 25
3.1.Activitatea de marketing la S.C. Mobila Alfa S.A. 25
3.2.Aspecte privind activitatea de promovare la S.C. Mobila Alfa S.A.		25
3.2.1.Activitatea publicitara  26
3.2.2.Promovarea vanzarilor  26 
3.2.3.Forta de vanzare  27
3.2.4.Merchandising-ul  27
3.2.4.1.Prezentarea magazinului si asortimentul 27
3.2.4.2.Metode de vanzare si servicii oferite 28
3.2.4.3.Gestionarea suprafetei de vanzare 28
3.3.Analiza previzionala a activitatii promotionale pe anul 2001 30
3.4.Investigarea clientilor efectivi si potentiali prin chestionar 31


Extras din referat Cum descarc?

Prin intermediul acestei lucrari se incearca analizarea fiecarei componente a strategiei de promovare si comunicare practicata de S.C. MOBILA ALFA S.A. Oradea, firma a carui obiect principal de activitate este producerea de mobila.
In cuprinsul lucrarii sunt redactate atat informatii teoretice, cat si date concrete despre activitatea promotionala a intreprinderii. Lucrarea este structurata pe patru capitole.
Primul capitol cuprinde aspecte teoretice privind politica de promovare. In al doilea capitol se incearca o prezentare generala succinta a S.C. MOBILA ALFA S.A. Oradea, iar in capitolul 3 se prezinta activitatea de promovare a societatii. Ultimul capitol este dedicat concluziilor desprinse din analiza activitatii promotionale a firmei, pe baza carora se fac cateva propuneri de imbunatatire a acestei activitati.
Obiectivul urmarit de lucrare este analizarea activitatii de promovare a firmei, iar pe baza concluziilor ce se desprind de aici, propunerea unor masuri care sa determine imbunatatirea promovarii si cresterea eficientei acesteia, fara pretentia de a le epuiza pe toate si fara a sustine ca acestea sunt cele mai adecvate.
Metodologia de cercetare a aspectelor teoretice privind promovarea s-a bazat pe studierea lucrarilor de specialitate inscrise in bibliografie, precum si a notitelor de curs.
Pentru prezentarea generala a firmei s-au cercetat dosare ale societatii din care au rezultat date referitoare la istoricul unitatii, obiectul de activitate, organizarea si functionarea. 
Elaborarea capitolului 3 a necesitat cercetarea activitatii de promovare la sediul S.C. MOBILA ALFA S.A. si la magazinul de prezentare al acestei societati. Datele necesare pentru propunerile privind restructurarea activitatii promotionale a intreprinderii au fost culese in urma unei cercetari pe baza de chestionar in randurile cumparatorilor efectivi si potentiali ai firmei.
Concluziile si propunerile din cadrul capitolului 4 s-au desprins ca urmare a analizarii activitatii promotionale desfasurate pana in prezent de catre societatea comerciala. Aceste propuneri sunt totusi limitate de lipsa unei experiente practice a autorului in domeniul marketingului, precum si de lipsa datelor necesare pentru o informare substantiala.
Lucrarea de fata nu are pretentia ca a lamurit toate problemele legate de activitatea de promovare, nici din punct de vedere teoretic si cu atat mai putin din punct de vedere practic. Nu poate fi vorba despre un caracter stiintific si bine fundamentat al lucrarii pentru ca documentarea s-a efectuat intr-un timp relativ scurt, iar despre lipsa de experienta a autorului am pomenit anterior. Important este insa faptul ca s-a incercat abordarea unei asemenea tematici, iar acest lucru poate fi de folos atat autorului cat si firmei.
Prima constatare este cea privitoare la slaba patrundere a activitatii de marketing la nivelul firmei. Aceasta situatie se datoreaza faptului ca societatea comerciala MOBILA ALFA lucreaza pe baza de comenzi, iar 85% din productia firmei este destinata exportului, promovarea pe piata externa fiind efectuata de firmele straine care comercializeaza produsele.
Singura activitate promotionala pe care firma o desfasoara cu regularitate este participarea la manifestari expozitionale in tara si peste hotare.
Actiunile de promovare la care poate apela o firma sunt numeroase, insa toate presupun existenta unor resurse financiare importante. Chiar daca aceste resurse se cheltuiesc pentru promovare, nu este intotdeauna sigur ca actiunile promotionale vor avea succesul scontat. De aceea firma trebuie sa desfasoare o activitate de promovare continua, avand personal pregatit corespunzator in domeniu, actiunile sporadice si lipsite de profesionalism nefiind eficiente.
Noii specialisti in marketing nu vor avea o misiune usoara, ei vor incepe cu punerea la punct a unei baze de date de marketing. Pe baza acestor date vor trebui sa determine obiectivele activitatii de promovare ale firmei, sa elaboreze mesaje, sa aleaga canale de comunicare eficiente, sa solicite bugete promotionale corespunzatoare, sa decida asupra mixului promotional si sa evalueze rezultatele acestei activitati.   
1.ASPECTE TEORETICE PRIVIND POLITICA DE PROMOVARE
1.1.SISTEMUL DE COMUNICATII AL FIRMEI SI ACTIVITATEA PROMOTIONALA
In conditiile actuale ale pietei, caracterizata prin cresterea concurentei atat cantitativ cat si calitativ, mentinerea acesteia si cucerirea de noi piete sunt conditionate direct de dezvoltarea laturii comerciale.
In activitatea de marketing eforturile intreprinderilor nu se limiteaza numai la producerea unor bunuri solicitate de consumatori, la distribuirea acestora sau stabilirea unei politici adecvate de pret, ci ele trebuie sa exercite permanent actiuni de informare a cumparatorilor potentiali precum si actiuni de sprijinire si influentare a vanzarilor.
Aceste activitati, avand obiective si mijloace specifice si foarte variate, formeaza continutul politicii de promovare, componenta de baza a sistemului de comunicatie al intreprinderii. Prin comunicatie se intelege actiunea firmei de a emite semnale in directia componentelor mediului sau extern (indivizi, grupuri sau organizatii) in vederea influentarii atitudinii si comportamentului segmentelor vizate. Comunicatia isi propune sa actioneze asupra atitudinilor mentale, motivatiilor, credintelor si imaginii marcilor pe care le au clientii, distribuitorii sau actionarii firmei. De regula atitudinile sunt mai rigide, respectiv mai


Fisiere in arhiva (1):

  • Campanie de Promovare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Dobre C., Negrut C-tin - Marketing: politici, strategii, tactici, Editura InterGraf, Resita, 2001
2.Foltean Fl., Ladar L., Dobre C., Ionescu Gh., Negrut C-tin - Marketing, Editura Brumar, Timisoara, 2001
3.Foltean Fl. - Cercetari de marketing, Editura Mirton, Timisoara, 2000
4.Hill E., O'Sullivan T. - Marketing, Editura Antet, Oradea, 1997
5.Kotler Ph. - Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1997
6.Negrut C-tin, Dobre C., Negrut C. - Initiere in marketing, Editura Augusta, Timisoara, 1997
7.Prada S. - Dimensiunile pietei.Aplicatii practice, Editura Eubeea, Timisoara, 2000
8.Prada S., Negrut V.- Marketingul traditional si marketingul electronic, Editura Solness, Timisoara, 2002
9.Prutianu St., Munteanu C., Caluschi C.- Inteligenta marketing plus, Editura Polirom, Bucuresti, 1998


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!