Campania Virala Sprite

Extras din referat Cum descarc?

.Istoria Sprite
Sprite face parte din portofoliul companiei Coca-Cola si a fost pentru prima data introdus in SUA in anul 1961. Aceasta bautura carbogazoasa s-a nascut din dorinta companiei Coca-Cola de a-si diversifica gama de produse si totodata de a patrunde pe un nou segment de piata, de care pana atunci profitase bautura 7Up a celor de la Pepsi Co. Numele acestei bauturi este foarte sugestiv cu ceea ce doreste sa exprime produsul, Sprite insemnand, tradus din limba engleza, elf sau spiridus. Pana sa ajunga la forma pe care astazi o cunoastem si o intalnim in magazine, Sprite a trecut prin mai multe modificari, in special legate de imagine si slogan.
Primele anunturi publicitare aparute in reviste, privitoare la Sprite, il anuntau ca pe un cocktail sofisticat, acidulat si nu foarte dulce care putea fi consumat impreuna cu bauturile alcoolice, precum whiskey sau vodka. 
La mult timp dupa introducerea Sprite, prin anii '80, compania Coca-Cola i-a presat pe cei care imbuteliau si distribuiau bautura carbogazoasa 7Up ,a rivalei sale Pepsi Co., pentru a o inlocui cu Sprite.
Datorita sistemului puternic de imbuteliere a companiei Coca-Cola, Sprite a reusit sa devina, in 1978, lider pe piata bauturilor carbogazoase cu lamaie. Desi traditionala limonada, servita de sute de ani dupa acelasi tipic in America era, evident, depasita in opinia tinerilor, gustul Sprite nu era deloc depasit. Tinerii isi doreau sa savureze o bautura racoritoare care sa pastreze gustul limonadei, dar care sa aiba o "personalitate" distincta, nonconformista si revigoranta, in ton cu spiritul plin de contradictii al adolescentei. In primii ani de la aparitia racoritoarei Sprite, zeci de mii de tineri de identificau cu numele noii bauturi.
Sloganurile cu care Sprite se identifica in anii '60-'70 erau "Taste its tingling tartness" ("Savurati-i gustul acru/acidulat si intepator"), "Naturally tart" ("Natural de acru"), si "It's a natural" ("Este natural"). Tot in acea perioada, un cantec intitulat "Secret Bonus Song", compus de Raymond Scott pentru o reclama ce urma sa fie difuzata la radio si care mai era cunoscut si sub denumirile "Melonball Bounce" sau "Sprite", facea referire la gustul acru si rece a bauturii Sprite.
Mai tarziu, la inceputul anilor '80, Sprite incepe o impresionanta campanie publicitara ce era cunoscuta dupa sloganul "Great Lymon Taste Makes It Sprite" ("Minunatul gust delamaie te face Sprite = spiridus") iar combinatia de cuvinte intre "lymon", "lemon" si "lime" era menita sa descrie savoarea racoritoarei. Cu toate ca s-a mentinut pe eticheta Sprite multi ani, sloganul Sprite nu era cel adevarat.
In 1987 Sprite se afla tot mai mult in preferintele tinerilor, astfel incat anunturile publicitare incep sa fie adresate acestui segment de consumatori. "I like the Sprite in you" ("Imi place spiridusul din tine") a fost primul slogan oficial Sprite pentru care au fost realizate mai multe versiuni destinate fiecarui tip de consumator. Sloganul va fi folosit pana in 1994, an in care Sprite isi va modifica logo-ul si-l va face mai atragator. Noul logo va fi dominat de culorile albastru si verde, iar vechea sitagma "Great Lymon Taste" va fi scoasa din peisajul Sprite. Anul 1994 aduce schimbari si pentru sloganul Sprite care este inlocuit cu "Obey your Thirst" ("Urmeaza-ti setea") si care se adreseaza populatiei urbane prin intermediul unei melodii hip-hop. Primele versuri ale melodiei sunau astfel: "Never forget yourself 'cause first things first, grab a cold, cold can, and Obey your thirst." ("Ai grija de tine/ Fa mai intai lucrurile importante/ Ia o cutie de bautura rece si urmeaza-ti setea/").
Spre sfarsitul anilor '90, in majoritatea spoturilor publicitare Sprite apareau jucatori de baschet faimosi, iar conceptul de baza pentru aceste spoturi era "Image is nothing. Thirst is everything. Obey your thirst." ("Imaginea nu conteaza. Setea este totul.Urmeaza-ti setea."). In aceeasi perioada, una din cele mai longevive campanii Sprite a fost "Grant Hill bea Sprite" (depasind campania "Urmeaza-ti setea") in care talentele acestui baschetbal-ist indragit si aportul bauturii Sprite in dezvoltarea abilitatilor acestuia au fost exagerate in mod hilar.
In anul 2000, Sprite a angajat un artist de grafitti sa faca designul unei editii limitate a cutiilor de Sprite, design ce a aparut ulterior pe 100 de milioane de cutii in toata Europa. 7 ani mai tarziu, un nou logo Sprite, format dintr-o jumatate galbena si una verde, alcatuiau un design cu lamai in forma literei "S" si incepusera sa apara pe toate sticlele si cutiile Sprite.
In prezent, Sprite este vandut in peste 190 de tari, printre care si Romania, unde este recunoscut sub sloganul "Spune pe bune" ."Milioane de consumatori prefera Sprite pentru gustul sau special si racoritor de lamaie verde. Dincolo de gustul deosebit al lui Sprite sunt valorile pe care aceasta bautura racoritoare le promoveaza: increderea in sine si originalitatea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Campania Virala Sprite.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!