Calitatea Produselor si Serviciilor

Extras din referat Cum descarc?

CALITATEA
Pentru promovarea produselor si serviciilor pe pietele interne si pe piata mondiala e nevoie de calitate, eficienta, competitivitate.Clientii au nevoie de garantia ca furnizorii lor au introdus in intreprinderile producatoare sau prestatoare de servicii o asigurare minima a calitatii.
DEFINITIE (cf. ISO 8402):
Ansamblul proprietatilor si caracteristicilor unui produs sau serviciu care satisfac nevoile exprimate sau implicite.
CALITATE = INFORMATIE, (din care 50% este comunicare).
Cu alte cuvinte la nivel macroeconomic calitatea se adreseaza tuturor membrilor societatii, iar la nivel microeconomic calitatea se adreseaza colectivului firmei, dar si fiecaruia in parte.Exista deci o responsabilitate comuna, generata de responsabilitatea individuala."Toti oamenii firmei, de la portar la director general, sunt platiti pentru ceea ce fac bine...si nu pentru tot ce fac."(1)
Factori care concura la realizarea calitatii
Pentru a atinge cerintele necesare, conducerea unei organizatii trebuie sa controleze un numar mare de factori care influenteaza (realizarea) obtinerea calitatii unui produs sau serviciu.Acesti factori sunt:
- capacitatea tehnica de proiectare si de executie
- nivelul de realizare a procedeelor si proceselor utilizate la realizarea produselor, serviciilor respective
- structura si nivelul de pregatire a personalului implicat in realizarea produselor, serviciilor
- cerintele pietei, legate de produsele si serviciile ce fac obiectul de activitate al societatilor comerciale
- pretul de cost al produselor, serviciilor
- posibilitatile organizatiei de a acorda asistenta tehnica, service, de a asigura piesele de schimb necesare.
Influenta salariatilor si a conducerii intreprinderii la obtinerea calitatii produselor 
Planificarea si realizarea calitatii reprezinta responsabilitatea salariatilor organizatiei implicati in activitatile ce concura la realizarea produselor, serviciilor, drept pentru care acestia au obligatia sa-si planifice, documenteze, sa execute si sa controleze activitatile in mod sistematic. Preocuparile conduceerii unei organizatii constau in realizarea de produse, servicii la nivel calitativ competitiv cu cele existente pe piata, drept pentru care are in vedere ca produsele sau serviciile oferite sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa satisfaca un scop bine definit, o necesitate anume
- sa satisfaca cerintele clientului
- sa se conformeze standardelor obligatorii, precum si specificatiilor prevazute in documentatia tehnica
- sa se incadreze in cerintele actelor legislative si a altor cerinte ale organizatiei
- sa fie realizate la un pret de cost care sa permita obtinerea unui profit acceptabil
- sa fie vandute la preturi accesibile si competitive cu cele ale produselor similare existente pe piata.
Importanta si rolul "asigurarii calitatii" in conducerea unei organizatii
In aceste conditii, este foarte dificil sa se tina sub control si sa se verifice caracteristicile de calitate ale fiecarui component al procesului, drept pentru care a aparut necesitatea unui nou mod de tratare a problematicii numit "asigurarea calitatii", ce presupune luarea masurilor de prevenire a abaterilor prin tratarea planificata si sistematica a tuturor activitatilor care afecteaza calitatea, pe langa activitatile de identificare a neconformitatilor si de corectare a acestora, ce sunt actiuni specifice controlului tehnic de conformitate a produsului sau serviciului.Trebuie avut in vedere urmatorul aspect: in timp ce calitatea se refera la un anumit produs, serviciu si reprezinta pentru client satisfacerea cerintelor sale la un moment dat, asigurarea calitatii se refera la producatorul in sine si reprezinta increderea clientului in acesta, ducand la impunerea acestuia pe piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea Produselor si Serviciilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!