Cadrul juridic internațional al marketingului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Cadrul legal al unei natiuni reflecta o anumita filosofie sau ideologie politica. Asa cum fiecare tara are un climat politic specific, si sistemul legal variaza de la o tara la alta.

Sistemele legale internationale au patru surse: codul civil, derivat din legea roamna; codul comun, derivat din legea britanica; codul Islamic, bazat pe interpretarea Coranului si codul socialist derivate din sistemul socialist - are trei coduri separate: codul civil, penal si comercial, iar in unele situatii legile nu sunt destul de specifice si trebuie interpretate de catre judecator.

fara Marea Britanie, Noua Zeeilanda.

Codul comun nu exista legi scrise care sa acoprere toate situatiile previzibile; - cazurile sunt rezolvate pe baza traditiei, a parcticii si a interpretarii; - cazurile precedente sunt foarte importante pentru a intelege codul comun; - nu face diferenta intre codul civil, penal si commercial; - se aplica in: Marea Britanie.

Codul Islamic- se interzice plata dobanzii, atat creditorul cat si debitorul impart beneficiile si pierderile; - afacerile cu alcool si jocurile de noroc sunt interzise; - obiectul legii islamice este egalitatea sociala.

O firma trebuie sa cunoasca mediul legal din fiecare piata deoarece aceste legi constituie regulile jocului. Mediul legal al marketingului international este deosebit de complicat si are trei dimensiuni: Legile internationale: o colectie de tratate, conventii si acorduri intre natiuni, care au, mai mult sau mai putin, putere de lege. Ele se refera la protectia proprietatii si la conventiile si tratatele ONU. In afara institutiilor UE, singura instanta judecatoreasca internationala este Curtea Internationala de Justitie de la Haga.

Legile regionale: elaborate in anumite zone ce cuprind un grup de tari intercorelate intr-un sistem de cooperare regionala. Intrucat doar intregrarea economica nu era suficienta, ea a trebuit completata cu unele acorduri legale internationale.

Legile si directive UE: Cele mai semnificative legi ale UE care influienteaza pietele firmelor internationale sunt cele care guverneaza concurenta, desi majoriatea firmelor sunt prea mici pentru a fi influientate de aceste legi. Legile concurentei in UE interzic, in conditiile unor pedepse dure, orice acord intre firme care poate influienta comertul intre statele member UE prin impiedicarea sau distorsionarea concurentei. Astfel de acorduri ar putea fi cele prin care se fixeaza preturile, se ofera clientilor echivalenti conditii inegale sau se limiteaza pietele prin impiedicarea unui distribuitor sa vanda ca raspuns la o comanda nesolicitata venita din afara unui teritoriu local. Prin urmare, este important ca orice acrod pe care il face firma cu agentii sau distribuitorii sa nu fie anti-concurential, in special acolo unde exista un control al pretului de revanzare sau exclusivitate pe teritoriile de vanzare.

c) Legile interne din tarile straine: fiecare tara elaboreaza legi ...

Bibliografie:

Constantin Sasu "Marketing International", Editura Polirom, 1998

Luminita Nicolescu "International Marketing", ASE, 2005

Frank Bradley "Marketing International" Editura Teora, 2005

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cadrul Juridic International Al Marketingului
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 080 cuvinte
Nr caractere:
6 451 caractere
Marime:
14.68KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, cadru juridic
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!