Extras din referat
Indicele Brand Asset
Indicele Brand Asset brevetat de Young&Rubicam este folosit ca resursa pentru construirea si administrarea brandurilor. Este folosit pentru a masura performanta curenta a brandului si pentru a evalua potentialul brandului. Hong – Kong este inclus ca brand in aceasta baza de date globala. Pentru a diagnostica “sanatatea” unui brand, patru dimensiuni primare sunt luate in considerare: originalitatea lui, relevanta lui, respectul de sine si cunostiintele sale. Relatia dintre acesti “piloni” pune in evidenta capacitatea brand-ului de a avea pret premium si abilitatea sa de a infrange competitia.
Hong-Kong ca brand
Cu audiente de afaceri internationale, Hong Kong este vazut ca avand un brand foarte puternic, cu potential de a deveni un power-brand. In timp ce Hong-Kong este vazut ca avand mari deosebiri, sufera de aceeasi problema ca majoritatea locatiilor si anume, are o relevanta mica. De asemenea se alatura si altor locatii care au un respect de sine limitat. La nivel international, Hong-Kong are o cunostiinta limitata. In timp ce Hong-Kong este vazut pe plan mondial ca fiind inovativ, de actualitate, dinamic, inteligent, incantator, progresiv, energic, modern, prestigios, de inalta performanta, unic, distinct, nu este vazut ca un brand :prietenos”, o zona unde locatii precum Noua Zeelanda si Canada isi pot proclama puterea.
La fel cu toate brandurile de locatie, proximitatea promoveaza puterea brandului. Audientele care sunt mai aproape de locatie, care inteleg caracteristiciile brandului cel mai bine, sunt cele care considera brandul ca fiind mai puternic, decat audientele care nu sunt familiare cu aceste caracteristici. Hong-Kong ca brand obtine un punctaj mai bun decat alte locatii de pe coasta asiatica a Pacificului.
In cazul Hong-Kongului, audientele de pe coasta asiatica a Pacificului considera brandul Hong-Kong ca fiind destul de puternic. Audientele din regiuni precum Europa de Est sau America Latina, unde familiaritatea cu Hong-Kongul nu este intensa, plaseaza Hong-Kongul in categoria brandurilor de nisa, aflate in crestere. Cand Hong-Kongul este comparat cu nivelul mediu al altor branduri prin intermediul atributelor BAV, este vazut ca fiind de departe mai inovativ, mai de actualitatea, mai dinamic, intelgient, incantator, progresiv, energic, modern, prestigios, unic, de inalta performanta si distinct decat majoritatea celorlalte locatii.
Oricum, sunt de asemenea zone unde Hong-Kong este vazut sub media locatiilor. Aceste zone il considera simplu, neuniform si indatoritor.
De ce brandul Hong-Kong?
Ideea de a face din Hong-Kong un brand a fost pentru prima data experimentata in 1996. In acea perioada o mare atentie a fost acordata reintegrarii Hong-Kongului in china si anumite parti erau ingrijorate ca Hong-Kong ar putea disparea de pe scena internationala dupa reunificare. Departamentul de Servicii de Informare al Guvernului si-a asumat rolul de a nu lasa acest lucru sa se intample niciodata, si au fost gandite modalitati prin care sa se defineasca rolul Hong-Kongului ca o regiune adiminstrativa speciala a Chinei, la fel ca un centru financiar, de comert, de investitii, turism, transport si comunicatii.
Diverse strategii au fost gandite, iar decizia finala de a dezvolta din Hong-Kong un brand a fost luata in 2000. Noul mileniu incepuse, cea mai mare criza financiara a Asiei se incheiase, iar Hong-Kongul incepuse sa se bucure de un nou rost al vietii, sub suveranitatea Chinei. Momentul era potrivit pentru a crea o noua imagine a orasului.
Comisia pentru Dezvoltare Strategica a avertizat seful executiv de necesitatile si obiectivele dezvoltarii pe termen lung a Hong-Kongului si a elaborat o lista de recomandari.
Printre altele, a inceput:
“ ... Hong-Kong are nevoie sa isi promoveze unei largi audiente internationale, pozitia unica, ca unul dintre cele mai cosmopolite si mai vibrante orase din Asia. Un program extern si de succes al promotiunii, poate avea un impact pozitiv semnificant pentru abilitatea Hong-Kongului de a obtine o serie de obiective economice, sociale si culturale.”
Actionand la aceste recomandari, guvernul a comisionat o echipa de firme de comunicare internationale ca sa conduca cercetarile si sa dezvolte o strategie ca sa pozitioneze orasul. Aceasta a fost pista de lansare a programului de transformare a Hong-Kongului in brand.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Brand Hong Kong.doc
- logo.doc