Bazele Marketingului

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3511
Mărime: 13.45KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Ardelean
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Esenta marketingului

Marketingul de baza se ocupa de piata, de schimb. Primul soc al vechilor relatii comerciale (târguri) îl reprezinta era industriala când productia a atins cote imense. Astfel, s-a ridicat problema distributiei de masa datorita cresterii marimii pietei. Acest lucru a semnalat necesitatea aparitiei marketingului.

În privinta aparitiei marketingului exista numeroase controverse. Marketing înseamna vânzare si publicitate (promovare). Chiar daca revolutia industriala a avut loc în U.K., marketingul nu a aparut aici, ci în sec XX în SUA pentru ca societatea americana nu a copiat pe nimeni, au dispus de numerosi întreprinzatori si au pus un mare accent pe progresul tehnic. Progresele din sfera productiei au aparut si în sfera distributiei.

Marketingul a aparut sub aspectul unor numerosi factori: aparitia starii de abundenta; aparitia productiei de masa; procesele sociale (urbanizare, cresterea gradului de risc); dinamismul economico-social contemporan. Marketingul a aparut mai întâi pe planul practic si apoi s-a început teoretizarea acestuia.

Conceptul de marketing

„Marketing”=substantivul market-piata economica, verbul „to market”=a desfasura tranzactii, a comercializa.

Primii care s-au întrebat ce este marketingul sunt americanii. Prima definitie a fost data în 1937 de A.M.A. (American Marketing Asociation). Astfel, marketingul vizeaza realizarea activitatii economice care genereaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumatorul final.

Trebuie retinute 4 aspecte:

-marketingul se refera la un complex câmp de activitati

-are sub incidenta sa atât bunuri cât si servicii

-urmareste sa orienteze fluxul de marfuri pâna la purtatorii cererii

-se refera atât la destinatarii marfurilor cât si la expeditorii marfurilor

S-a încercat apoi sa se formuleze definitii mult mai complexe. Astfel, avem de retinut 3 definitii:

1. -elaborata în 1960 de William Stanton din SUA : marketingul este un întreg sistem de activitati economice referitoare la programare, stabilire preturi, promovare menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali.

Acum activitatile economice sunt privite ca un sistem înlantuit; arata obiectivul final al marketingului, însa nu este aratat obiectivul economic al marketingului.

2.-Mc Carthy (SUA)

3.-Philip Kotler-parintele marketingului modern a dat 2 definitii marketingului:

I -marketingul se refera la activitatea umana, facut pentru satisfacerea cerintelor si nevoilor prin intermediul schimbului

II -marketingul este un proces social si managerial prin care indivizi si grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea si schimbul de produse. Prin acest proces organizatiile se racordeaza la piata în mod creativ, productiv si profitabil.

Au urmat si alti autori, precum si englezul Michael Baker care a continuat ideea lui Kotler : marketingul are atât o functie manageriala cât si o functie economica. Tot el a introdus marketingul real care are 4 trasaturi :

Porneste de la consumator; are o viziune de perspectiva, face necesara utilizarea deplina a tuturor resurselor întreprinderii; implica eforturi continue de inovatie.

Pot fi retinute si opiniile lui: Denner (marketingul presupune analiza permanenta a cererii cât si stabilirea si punerea în functiune a mijoacelor de satisfacere ale acesteia cu un profit cât mai rezonabil) si ale lui Adascalitei (stiinta luptei pentru reusita în afaceri=marketing).

Marketingul în esenta are 3 aspecte:

1. o conceptie moderna vis-a-vis de problemele pietei.

2. reprezinta o activitate practica (de fapt un complex de activitati practice)

3. presupune utilizarea unor metode si tehnici specifice

1.

-orice demers al unui întreprinzator trebuie sa porneasca cu cercetarea pietei.

-marketingul trebuie vazut ca o stare de spirit.

2.

-aceste activitati se pot împarti în 2 categorii: activitati comune; activitati specifice marketingului

3.

-trebuie ca firma sa se racordeze cu mediul extern.

Preview document

Bazele Marketingului - Pagina 1
Bazele Marketingului - Pagina 2
Bazele Marketingului - Pagina 3
Bazele Marketingului - Pagina 4
Bazele Marketingului - Pagina 5
Bazele Marketingului - Pagina 6
Bazele Marketingului - Pagina 7
Bazele Marketingului - Pagina 8
Bazele Marketingului - Pagina 9
Bazele Marketingului - Pagina 10
Bazele Marketingului - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Bazele Marketingului.doc

Te-ar putea interesa și

Politică de promovare

CAPITOLUL 1 CONCEPTUL DE PROMOVARE În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa, eforturile de marketing ale întreprinderii...

Utilizarea Bazelor de Date în Cazul Grădiniței Play and Learn

INTRODUCERE În decursul ultimilor ani, dezvoltarea sistemelor de baze de date reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte în domeniul...

Aspecte privind Bazele Marketingului

Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept – MARKETINGUL– ce se vehiculeaza cu mare frecventa atât în teorie cât si în practica...

Marketingul informațional

INTRODUCERE La diferite niveluri ale economiei nationale organele manageriale au nevoie de informatii de marketing. Nu intimplator in ultimii ani...

Bazele Marketingului

1.1 Structura marketingului În învăţământul economic din ţara noastră, disciplina Marketing este relativ tânără, ea a fost indrodusă pentru prima...

Conceptul de Marketing Direcționat

CAPITOLUL I CONCEPTUL DE MARKETING 1.1. Ce este marketingul? Sensul termenului „marketing” poate fi înțeles traducând verbul „to market” care...

Bazele Marketingului

(datând, în Franta si în Anglia, din secolele XVII - XVIII). El desemneaza o maniera relativ recenta de punere si de rezolvare a problemelor cu...

Bazele Marketingului

CAPITOLUL I BAZELE MARKETINGULUI - Ca să înveţi marketingul, îţi trebuie o zi. Din nefericire, ca să-l stăpâneşti, îţi trebuie o viaţă.” Philip...

Ai nevoie de altceva?