Previzualizare referat:

Extras din referat:

AVON

Cu o istorie ce se intinde de-alungul a mai bine de 125 de ani, Avon este compania care a revolutionat industria frumusetii, ajutand femeile sa-si castige independenta financiara si sa lupte impotriva cancerului la san si a violentei domestice. Fiind unul dintre cele mai cunoscute respectate si populare branduri din lume, Avon nu este doar o afacere imensa din industria cosmeticelor, ci este si cea mai mare companie de vanzari directe din toate domeniile. Avon opereaza astazi in peste o suta de tari, avand 42.000 de angajati si peste 6 milioane de reprezentanti, dintre care 75% lucreaza in afara SUA. Piatra de temelie a fost pusa in 1886 de catre David Hall McConnell. In 1856, familia irlandeza McConnell emigreaza in America, asezandu-se undeva in zona centrala a granitei dintre SUA si Canada, intr-un mic sat in apropiere de lacul Ontario. Acolo, in acea zona saraca unde munca era grea, iar iernile aspre, s-a nascut, in 1858, David Hall McConnell. Plin de ambitie si cu o vointa care nu l-a parasit niciodata, a crescut muncind din greu la ferma,invatand si predand totodata celor mai mici, visand pe atunci sa devina profesor de matematica. Angajandu-se dupa terminarea scolii la acea editura, a progresat rapid de la pozitia de simplu agent de vanzari la cea de sef de sucursala, conducand vanzarile si informand alti agenti de vanzare. Dupa o perioada a devenit proprietarul editurii. Un prieten chimist a amestecat cateva mostre de parfum si McConnell a inceput sa le ofere cadou gospodinelor pentru a le convinge mai usor sa-i cumpere cartile, dar a observat ca erau mult mai interesate de fiolele de parfum decat de carti. Astfel, in 1886, se nastea viitoarea companie Avon, sub numele de California Perfume Company, iar McConnell a abandonat afacerea cu carti in 1892. Noua afacere s-a nascut tot sub semnul vanzarilor directe, un domeniu in care fondatorul companiei devenise un adevarat expert de mult timp.

McConnell le-a acordat pentru prima data gospodinelor posibilitatea de a-si castiga singure existenta intr-un moment in care nu existaualternative. Si astfel, doamna Persis Foster Eames Albee a devenit prima reprezentantaoficiala in cadrul California Perfume Company, castigandu-si rapid o reputatie deintegritate infailibila.

A comparat evolutia companiei sale cu drumul pe care il strabate o ghinda pana devine stejar. Cresterea companiei a fost un proces lent si deloc simplu. Astfel, in 1897, a fost construit primul laborator permanent si s-a inregistrat prima incasare de 500 de dolari realizata intr-o singura zi, pentru ca in 1901 sa se raporteze vanzari de 200.000 dolari, din care 80.000 de dolari reprezentau discount-ul celor 6.100 de reprezentanti. In sprijinul acestora, in 1905, urma sa fie lansata revista Outlook, un sprijin real pentru reprezentantii de vanzare. Apoi, in 1914, incepe extinderea in afara SUA cu un prim pas facut in Canada, pentru ca anul urmator sa vina primul premiu important - Medalia de aur pentru calitate si ambalaj. In 1920 este depasit pragul de un milion de dolari. In 1928, in cadrul unei calatorii in Anglia, DavidMcConnell a fost fascinat de frumusetea tinutului Stratford-Upon-Avon, locul de nastere al lui William Shakespeare, si astfel apare pentru prima data AVON ca nume de marca pe cateva produse. Din pacate, David Hall McConnell Jr. Moare si el in 1944 la varsta de numai 44 de ani, cand vanzarile depaseau deja 14 milioane de dolari, si sunt introdusi pentru prima data directorii zonali pentru supravegherea vanzarilor din teritoriu. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial continua expansiunea, in 1953 este infiintata divizia America Latina si in 1959 incepe extinderea in Europa, pentru ca in 1963 sa inceapa vanzarile si in Australia. In 1968 sunt introduse deja ciclurile de vanzari de trei saptamani, astfel ca in 1972 vanzarile depasesc pentru prima data un miliard de dolari, iar numarul reprezentantilor ajunge la 600.000. Avon incepe din proprie initiativa sa mentioneze ingredientele pe ambalajele produselor. In 1997, cifra de afaceri urma la cinci miliarde, iar Avon intra si in Romania, unde inregistreaza un real succes, devenind unul dintre cele mai cunoscute si apreciate branduri. In prezent Avon este lider pe piata cosmeticelor din Romania din 2002. Tot atunci se lansa si www.avoncosmetics.ro, oferind posibilitatea comenzilor online, iar din 2008 se puneau produse Avon printr-un singur SMS.

In 2009 aparea primul card parfumat din Romania, oferind in premiera asigurarea contra cancerului la san. In 2010 Avon prezenta Cartea Dragostei si demara proiectul comunitatii Avon Connects. Prin astfel de initiative, Avon devenea un brand atat de prezent in viata de zi cu zi, incat 8 din 10 femei marturiseau ca au cumparat cel putin un produs Avon in decurs de un an.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Avon.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
731 cuvinte
Nr caractere:
4 029 caractere
Marime:
11.88KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
avon, femei
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!