Extras din referat
Atitudinea “este predispozitie invatata de a raspunde intr-o maniera favorabila sau nefavorabila in ceea ce priveste un anumit obiect sau o clasa de obiecte”
Obiectul atitudinii:
- Un produs;
- Un serviciu;
- O unitate turistica;
- Un afis publicitar ;
- Personalul din punctele de vanzare etc.
Caracteristicile fundamentale ale atitudinilor:
- atitudinile sunt de durată;
- atitudinile sunt învăţate din propria experienţă şi/sau din ceea ce indivizii au citit sau au auzit de la alţii;
- atitudinile preced şi influenţează comportamentul(atitudinea consumatorilor nu este omogena);
- atitudinile sunt o generalizare a obiectului evaluat.
Factorii care influenteaza formarea atitudinilor consumatorilor:
- Factori de natura culturala si sociala;
-familia;
-grupul de munca;
-grupul de apartenenta;
-grupul social;
-cultura.
- Personalitatea consumatorului;
Atitudinea are trei componente:
- Componenta afectiva - priveşte sentimentele, reacţiile emoţionale faţă de obiectul atitudinii;
- Componenta cognitiva - reflectă ansamblul convingerilor individuale despre un obiect;
- Componenta conativa (comportamentală) - exprimă tendinţa de a acţiona în ceea ce priveşte obiectul atitudinii, măsurată de obicei prin intenţia de a-l cumpăra sau nu.
In general atitudinile sunt de doua feluri:
- Informative - asociate cu atributele obiectului atitudinii;
- De evaluare- asociate cu utilitatiile oferite de obiectul atitudinii.
Strategiile de marketing care trebuie concepute pentru schimbarea atitudinii in directia dorita:
- Modificarea convingerilor actuale ale consumatorului prin schimbarea modului în care acesta percepe atributele şi utilitatea obiectului atitudinii;
- Schimbarea importantei pe care consumatorul o acorda diferitelor atribute;
- Adaugarea unui atribut nou care poate imbunatati obiectul atitudinii;
- Schimbarea intentiei de cumparare, astfel incat sa creasca posibilitatea de achizitionare a obiectului atitudinii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Atitudinea.docx