Atitudinea

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1438
Mărime: 20.50KB (arhivat)
Publicat de: Lorin Boboc
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Atitudinea “este predispozitie invatata de a raspunde intr-o maniera favorabila sau nefavorabila in ceea ce priveste un anumit obiect sau o clasa de obiecte”

Obiectul atitudinii:

- Un produs;

- Un serviciu;

- O unitate turistica;

- Un afis publicitar ;

- Personalul din punctele de vanzare etc.

Caracteristicile fundamentale ale atitudinilor:

- atitudinile sunt de durată;

- atitudinile sunt învăţate din propria experienţă şi/sau din ceea ce indivizii au citit sau au auzit de la alţii;

- atitudinile preced şi influenţează comportamentul(atitudinea consumatorilor nu este omogena);

- atitudinile sunt o generalizare a obiectului evaluat.

Factorii care influenteaza formarea atitudinilor consumatorilor:

- Factori de natura culturala si sociala;

-familia;

-grupul de munca;

-grupul de apartenenta;

-grupul social;

-cultura.

- Personalitatea consumatorului;

Atitudinea are trei componente:

- Componenta afectiva - priveşte sentimentele, reacţiile emoţionale faţă de obiectul atitudinii;

- Componenta cognitiva - reflectă ansamblul convingerilor individuale despre un obiect;

- Componenta conativa (comportamentală) - exprimă tendinţa de a acţiona în ceea ce priveşte obiectul atitudinii, măsurată de obicei prin intenţia de a-l cumpăra sau nu.

In general atitudinile sunt de doua feluri:

- Informative - asociate cu atributele obiectului atitudinii;

- De evaluare- asociate cu utilitatiile oferite de obiectul atitudinii.

Strategiile de marketing care trebuie concepute pentru schimbarea atitudinii in directia dorita:

- Modificarea convingerilor actuale ale consumatorului prin schimbarea modului în care acesta percepe atributele şi utilitatea obiectului atitudinii;

- Schimbarea importantei pe care consumatorul o acorda diferitelor atribute;

- Adaugarea unui atribut nou care poate imbunatati obiectul atitudinii;

- Schimbarea intentiei de cumparare, astfel incat sa creasca posibilitatea de achizitionare a obiectului atitudinii.

Preview document

Atitudinea - Pagina 1
Atitudinea - Pagina 2
Atitudinea - Pagina 3
Atitudinea - Pagina 4
Atitudinea - Pagina 5
Atitudinea - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Atitudinea.docx

Te-ar putea interesa și

Atitudinea Consumatorului Față de Motivele pentru care Alege Litoralul Românesc

Introducere Argumentarea temei Tema lucrării mele de diplomă se intitulează „ Atitudinea consumatorului față de motivele pentru care alege...

Studiu Comparativ Privind Motivațiile Atitudinile și Preferințele Clienților în Raport cu Oferta Unităților Hoteliere

Introducere Argumentarea temei alese În conceperea acestei lucrări am pornit de la ideea că toată lumea a beneficiat de serviicle unui hotel, cel...

Atitudinea consumatorului privin publicitatea prin TV

Ca orice alt concept cu care operează societatea, şi mai ales sociologia, definiţia publicităţii este supusă relativităţii în funcţie de punctul de...

Influența mass-media asupra opiniei publice - atitudinea consumatorilor față de publicitatea tv

Introducere Comunicarea a însoţit omul pe parcursul întregii sale existenţe şi evoluţii, în toate genurile de activităţi în care a fost implicat....

Cercetarea Influenței Umorului din Publicitate asupra Atitudinii Consumatorului

Introducere Observăm zi de zi cum tot mai multe reclame tv sau afişe publicitare încearcă să aducă pe fața consumatorului un zâmbet care mai...

Studiu Privind Atitudinea Consumatorilor Față de Serviciile Turistice din România

INTRODUCERE Existenţa fiecărui individ, dar şi a societăţii în ansamblul ei, n-ar fi posibilă în afara consumului, fiecare dintre noi având...

Atitudinea Consumatorilor privind Publicitatea Pieței Auto din România

INTRODUCERE Aceasta lucrare isi propune sa analizeze din punct de vedere al avantajelor si dezavantajelor publicitatii pietei auto din Romania, si...

Atitudinea Față de Proprietate într-un Sat Bihorean în Perioada Post-comunistă

INTRODUCERE Motivaţie Lucrarea de faţă îşi propune să creeze o imagine , chiar dacă nu una foarte generală, despre ce înseamnă , cum se...

Ai nevoie de altceva?