Articol stiintific politica promotionala

Extras din referat Cum descarc?

Abstract:
Continutul lucrarii are in vedere politica promotionala, componenta importanta a politicii de marketing ce vizeaza mixul promotional cu privire la comunicarea permanenta cu mediul extern. Aceasta este alcatuita din comunicarea si elementele procesului comunicarii in activitatea promotionala, comunicarea in marketing si tehnicile promotionale. Comunicarea promotionala este realizata prin diferite forme de cercetatori si presupune o cale cat mai practica de exprimare, pe intelesul tuturor. Aceasta implementeaza strategii pe cai comerciale ce sustin valorile firmei prin identificarea obiectivelor si sfera de actiune in care se desfasoara activitatea, expunand o imagine de ansamblu in vederea realizarii unei relatii permanente cu publicul. Tehnicile promotionale descriu pe larg continutul mixului de marketing important pentru o cat mai buna realizare a intregului proces de analiza privind strategia activitatii promotionale.
Clasificare JEL: M31
Cuvinte cheie: politica promotionala, comunicare, strategie
Politica Promotionala:
Politica promotionala este o componenta importanta a politicii de marketing ce are in vedere efortul permanent de a comunica cu mediul extern, cu piata. Aceasta "presupune o informare atenta a comportamentului de cumparare si de consum, de sprijinire a procesului de vanzare". (Balaure et al., 2002, p.483) Comunicarea promotionala are in vedere alegerea publicului-tinta asupra caruia este transmis mesajul, calea de exprimare cat mai practica si pe intelesul tuturor.. (Bondrea,2011)
In ceea ce priveste direct comportamentul de consum, mesajul transmis trebuie sa fie corect, concret, vizibil si durabil pentru a viza obiectivul propus. (Zbuchea, Pinzaru si Galalae, 2009)
Marketerii au scopul de a oferi consumatorilor produse cu ale caror nevoi sa corespunda, astfel se anticipeaza un model ce contribuie la intelegerea unui consumator de a reactiona la anumiti stimuli. AIDA anticipeaza raspunsul consumatorilor la actiunile de comunicare comerciala: "attention -  atentie, interest -  interes, desire -  dorinta, action -  actiune". (Zbuchea, Pinzaru si Galalae, 2009, p.18)
Activitatile Promotionale:
Activitatile promotionale se structureaza astfel: publicitatea; promovarea vanzarilor; relatiile publice; brandingul; manifestarile promotionale; fortele de vanzare.
1. Publicitatea si promovarea vanzarilor
Publicitatea constituie forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare in masa precum: "ziare, reviste, programe radio, TV". (Pascu, 2007, p.27)
Babut (2013) afirma ca achizitionarea de produse de catre consumatori constituie o forma platita pentru a satisface o nevoie. Modelele comportamentale au in vedere abordarea publicitatii din perspectiva marketingului si sunt determinate de cunoasterea motivatiilor consumatorilor privind algerea unui anumit produs.
Campania promotionala constituie o serie de operatii promotionale bine planificate si coordonate in vederea comunicarii unor idei comerciale publicului-tinta. Din punct de vedere al realizarii campaniei promotionale, accentul cade pe un mixt promotional eficient, programul de publicitate constand intr-o serie de anunturi demarate la momentul potrivit. (Bondrea, 2011)


Fisiere in arhiva (1):

  • Articol stiintific politica promotionala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1) Balaure, V. (coordonator), Adascalitei, V., Balan, C., Boboc, S., Catoiu, I., Olteanu, V., Pop, N.A. si Teodorescu, N (2002) Marketing (Editia aII-a revazuta si adaugita). Bucuresti: Editura Uranus.
2) Babut, R. (2013) Consumatorul si Publicitatea. Cluj-Napoca: Editura Risoprint.
3) Becker, N., Sprigg, J. si Cosmas, A. (2014) Estimating individual promotional campaign impacts through Bayesian inference. Journal of Consumer Marketing [revista de specialitate in format electronic] 31(6/7): 541-552. Disponibil prin Emerald (baza de date) <https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/JCM-06-2014-1006> [Accesat la 17 decembrie 2018].
4) Bondrea, A. A. (2011) Introducere in Marketing. Bucuresti: Editura Fundatiei ,,Romania de Maine".
5) Kemp, E., Childers, Y.C. si Williams, H.K. (2012) Place branding: creating self-brand connections and brand advocacy. Journal of Product & Brand Management [revista de specialitate in format electronic] 21(7): 508-515. Disponibil prin Emerald (baza de date) <https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/10610421211276259> [Accesat la 17 decembrie 2018].
6) Larochea, M., Ponsa, F., Zgollia, N., Cervellonb, M.C. si Kimc, C. (2003) A model of consumer response to two retail sales promotion techniques. Journal of Business Research [revista de specialitate in format electronic] 56(7): 513-522. Disponibil prin ScienceDirect (baza de date) <https://ac.els-cdn.com/S0148296301002491/1-s2.0-S0148296301002491-main.pdf?_tid=a73f6432-d277-4b88-ba49088be198b740&acdnat= 1545049027273521f75abcae24c6428d463951650b> [Accesat la 17 decembrie 2018].
7) Papuc, M. (2004) Tehnici Promotionale. Bucuresti: Editura Universitara.
8) Pascu, L. (2007) Marketingul si Publicitatea Societatilor Comerciale. Bucuresti: Editura Tribuna Economica.
9) Zaharia, R. si Cruceru, A. (2002) Gestiunea fortelor de vanzare. Bucuresti: Editura Uranus.
10) Zbuchea, A., Pinzaru, F. si Galalae, C. (2009) Ghid Esential de Promovare. Bucuresti: Editura Tritonic.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!