Arhitectura Orientata pe Servicii

Extras din referat Cum descarc?

A successful implementation of service-oriented architecture (SOA) immediately add value and business flexibility. Investments that companies make in implementing SOA is justified by reducing costs, but also by improving business processes on flexibility and innovation. The main benefits of SOA, noticed customers are reducing costs, increased flexibility, reduce risks and increase profits.
An SOA solution generally use applications involving web services. Usually it does not matter how these services are implemented to enable communication between different applications and services. They can function as a whole, without relying on how they were implemented (ie coding methods used). This interoperability makes ABP one of the best architecture, architecture that fold extremely well on any system (complex, heterogeneous).
Pe langa posibilitatea integrarii cu alte aplicatii folosind tehnologii de ultima ora, utilizarea SOA permite si o reducere a costurilor si evitarea implementarii unor sisteme si mai complexe. Printr-o simpla aplicatie si un serviciu web, datele existente se pot prelua fara probleme si modul lor de intrebuintare va duce la o extindere a modului de utilizare a lor.
Principalele obstacole care impiedica succesul unei SOA sunt deseori legate de stabilirea modului de a aborda o astfel de arhitectura, astfel incat sa se evite costurile suplimentare si sa se asigure ca investitiile sunt alocate unei strategii de afaceri care va rezista fluctuatiilor pietei si schimbarilor din cadrul companiei.
Ciclul de viata SOA
SOA poate fi implementata printr-o abordare graduala, in termeni de ciclu de viata (life cycle). Prima etapa este cea de modelare, in care se cristalizeaza cerintele de business si se construiesc procesele de afaceri aferente. Dupa optimizarea proceselor, se trece la etapa de asamblare a serviciilor existente cu altele noi pentru a forma procesele de business. Urmeaza etapa de implementare a acestor procese intr-un mediu securizat si integrat. Ulterior, procesele sunt administrate si monitorizate atat din perspective de business cat si de IT. Informatiile adunate in etapa de administrare ofera feed back-ul necesar pentru imbunatatirea permanenta a proceselor. 
Etapa de modelare incepe cu analiza infrastructurii deja existente si a modului in care aceasta poate fi reutilizata. Simultan, se face o modelare a proceselor de afaceri si o definire a indicatorilor de performanta. O definire foarte buna a indicatorilor de performanta, la acest nivel, este vitala pentru etapa finala de monitorizare.
1. design-ul serviciilor software asociate si al nivelului de suport necesar
2. stabilirea unei intelegeri comune la nivelul managementului IT si de business, a proceselor si obiectivelor
3. identificarea unui nivel de referinta pentru masurarea performantelor
Asamblarea, in aceasta etapa, sunt create serviciile necesare interactiunii dintre date, sisteme, fluxuri si procese. Daca modelul compozit este multumitor, compania poate trece la etapa de implementare.
1. crearea serviciilor necesare pe baza infrastructurii existente ( ERP sau oricare alta solutie care sustine afacerea)
2. crearea si testarea de noi servicii acolo unde nu exista functionalitatile necesare si livrarea acestora pentru procesele implicite
3. orchestrarea tuturor serviciilor pentru atingerea cerintelor de business.
Pe durata etapei de implementare, este dezvoltat un mediu integrat si securizat in care serviciile specializate asigura interactiunea dintre oameni, procese si informatii. La acest nivel, se urmareste schimbul de informatii in sistem, functionarea optima a aplicatiilor, modul de finalizare al oricarei actiuni si derularea eficienta a proceselor.
1. configurarea unui mediu IT pentru asigurarea unui nivel de suport necesar fiecarui proces
2. optimizarea mediului IT pentru sustinerea proceselor critice
3. reducerea complexitatii prin pastrarea unui nivel de integrare point-to-point
Dupa implementare, functionalitatea unei Arhitecturi Orientate catre Servicii trebuie monitorizata atat din perspectiva de business cat si din perspectiva IT. Informatiile adunate in aceasta etapa, pe baza indicatorilor de performanta, ofera o privire real-time asupra proceselor si implicit un feed back continuu pentru imbunatatirea acestora, precum si un suport decizional imbunatatit.
1. identificarea si pastrarea ratelor de diponibilitate a serviciilor si a timpului de raspuns 
2. monitorizarea, real-time, a indicilor de performanta (key performance indicators-KPIs)
3. prevenirea, izolarea, diagnosticarea si rezolvarea problemelor
4. oferirea unui feed back real si vital pentru imbunatatirea proceselor
In timp ce SOA poate crea flexibilitate prin conectarea mai multor servere pentru a crea noi procese business, poate crea, de asemenea, si noi esecuri in puncte variate de conectare toate avand nevoie de testare. Monitorizarea performantei serviciilor Web care poate fi mai complexa fata de sistemele de monitorizare traditionale, devine rapid o prioritate IT, datorita faptului ca din ce in ce mai multe companii devin demne de incredere in ceea ce priveste arhitecturile orientate pe servicii.
SOA urmareste aplicatiile sustrase impreuna din componente multiple, cateodata comune, teoretic oferind departamentelor IT, flexibilitatea si oportunitatea refolosirii lor.De asemenea, mediul SOA introduce un nivel de complexitate care poate ingreuna depistarea sursei problemelor performantei sau sa indice efectul schimbarilor facute asupra unei componente.
Serviciile Web sunt un element important pentru arhitectura SOA ce permite organizatiilor sa raspunda mai rapid modificarilor aparute in mediul de afaceri, fie ca este vorba despre modificarea aplicatiilor sau de introducerea de noi produse si servicii. Utilizarea unei arhitecturi a serviciilor Web are ca efect adaptarea mai facila la cerintele de compatibilitate impuse de diverse alte standarde. Intr-un mediu cu arhitectura distribuita, administratorul are un control si o vizibilitate mai buna, precum si posibilitatea de a masura performantele mediului.
In timp ce SOA poate crea flexibilitate prin conectarea mai multor servere pentru a crea noi procese business, poate crea, de asemenea, si noi esecuri in puncte variate de conectare toate avand nevoie de testare. Monitorizarea performantei serviciilor Web care poate fi mai complexa fata de sistemele de monitorizare traditionale, devine rapid o prioritate IT, datorita faptului ca din ce in ce mai multe companii devin demne de incredere in ceea ce priveste arhitecturile orientate pe servicii.
SOA urmareste aplicatiile sustrase impreuna din componente multiple, cateodata comune, teoretic oferind departamentelor IT, flexibilitatea si oportunitatea refolosirii lor.De asemenea, mediul SOA introduce un nivel de complexitate care poate ingreuna depistarea sursei problemelor performantei sau sa indice efectul schimbarilor facute asupra unei componente.
Serviciile Web sunt un element important pentru arhitectura SOA ce permite organizatiilor sa raspunda mai rapid modificarilor aparute in mediul de afaceri, fie ca este vorba despre modificarea aplicatiilor sau de introducerea de noi produse si servicii. Utilizarea unei arhitecturi a serviciilor Web are ca efect adaptarea mai facila la cerintele de compatibilitate impuse de diverse alte standarde. Intr-un mediu cu arhitectura distribuita, administratorul are un control si o vizibilitate mai buna, precum si posibilitatea de a masura performantele mediului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Arhitectura Orientata pe Servicii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!