Aprovizionarea

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 3267
Mărime: 17.32KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Ase Bucuresti, Marketing, Logistica

Extras din referat

Logistica reprezintă procesul de gestionare strategică a achiziţionării, deplasării şi depozitării materialelor, semifabricatelor şi produselor finite alături de fluxurile informaţionale corespunzătoare acestor procese în interiorul firmei şi al canalelor de marketing, cu scopul satisfacerii comenzilor cu cele mai mici costuri pentru firmă.

Logistica reprezinta asadar capacitatea de organizare si realizare a fluxurilor de persoane sau de marfuri pentru a obtine ceea ce se doreste intr-un timp si spatiu optime cu costuri minime.

In final putem definii logistica ca totalitatea activitatilor organizatorice, de gestiune si strategice care coexista in cadrul companiilor, fluxul de materiale (si de informatii adiacente) de la originea lor, prin intermediul furnizorilor si pana la livrarea produselor finite catre clienti precum si service-ul post-vanzare.

Aprovizionarea este una din actvităţile componente ale funcţiei comerciale prin intermediul căreia întreprinderea intră în relaţii economice cu alte societăţi comerciale.

Prin aprovizionare, activitate foarte complexă care presupune un laborios proces decizional, înţelegem orice acţiune care are drept scop procurarea de bunuri şi servicii necesare desfăşurării proceselor de producţie, prestării serviciilor şi desfacerii mărfurilor către populaţie.

Aprovizionarea resurselor materiale reprezintă activitatea prin care se asigură elementele necesare desfăşurării unei activităţi care să aducă un profit cât mai mare firmelor.

Aprovizionarea cuprinde procurarea şi aducerea la timp a bunurilor de echipament şi produselor intermediare de calitatea, tipurile, sorturile şi dimensiunile necesare pentru desfăşurarea activităţii de ansamblu a firmei, organizarea depozitării corespunzătoare a resurselor materiale şi a distribuirii acestora în cadrul organizaţiei, gestiunea raţională a stocurilor de materii prime, combustibili şi semifabricate.

Procesul de aprovizionare comportă ca o primă etapă stabilirea nevoilor ce trebuie satisfăcute şi a produselor ce urmează a fi achiziţionate. A doua etapă constă în căutarea şi selecţionarea furnizorilor care vor permite satisfacerea nevoilor exprimate. Etapa a treia, şi anume cumpărarea reprezintă rezultatul confruntării dintre furnizor şi cumpărător. Ultima etapă este cea care vizează perioada de după efectuarea acţiunii de cumpărare.

Planificarea necesarului de aprovizionat se face în funcţie de cererile celorlaltor activităţi ale organizaţiei, şi în primul rând, ale celei de producţie, luându-se în considerare şi alte elemente cum ar fi fluctuaţiile preţurilor pe piaţă, rata inflaţiei, costul imobilizărilor determinate de stocarea materialelor, disponibilitatea materialelor pe piaţă.

Termenele de achiziţionare se corelează cu cele de lansare în fabricaţie a diferitelor comenzi care sunt stabilite de compartimentul de programare şi lansare în producţie, tinându-se seama şi de frecvenţa apariţiei cererilor.

Pentru desfăşurarea normală a proceselor de aprovizionare sunt constituite compartimente de specialitate sub formă de divizii, departamente, servicii, birouri în funcţie de volumul şi profilul de activitate, forma de organizare şi mărimea firmei.

Principalele atribuţii ale compartimentului de aprovizionare constau în:

- culegera, prelucrarea şi analiza informaţiilor privind situaţia activităţii economice, în general, şi ale pieţei, îndeosebi, accentul fiind pus pe disponibilităţile de materiale pe piaţă, condiţiile de procurare ale acestora, tendinţele preţurilor, etc;

- colaborarea cu compartimentele de cercetare – dezvoltare şi de producţie pentru stabilirea specificaţiilor de materiale, a normelor de consum, a planurilor şi programelor de aprovizionare;

- determinarea celor mai adecvate sorturi de materii prime, materiale, surse de aprovizionare, preţuri de cumpărare şi planificarea în funcţie de necesităţile firmei a cantităţilor de aprovizionat;

- procurarea propriu-zisă a tuturor materialelor necesare potrivit planurilor şi programelor stabilite;

- urmărirea aprovizionării efectuate şi ţinerea evidenţei materialelor aprovizionate.

Prin organizarea internă se stabilesc domeniile de acţiune, atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui subcolectiv de salariaţi din cadrul compartimentului de aprovizionare.

Formele de aprovizionare materială

Formele de aprovizionare care pot fi folosite de unităţile consumatoare de resurse materiale sunt:

- Aprovizionarea directă de la producători – furnizori

- Aprovizionarea prin unităţi specializate în comercializarea de materiale şi produse în sistem en gros, care îmbracă trei variante:

- Aprovizionarea prin tranzit organizat;

- Aprovizionarea prin tranzit achitat;

- Aprovizionarea de la depozitul angrosistului.

Aprovizionarea directă prevede ca toate cele trei activităţi să se realizeze prin relaţia directă între unitatea consumatoare şi cea producătoare – furnizoare. În asemenea situaţii se pot obţine preţuri avantajoase la achiziţie, se pot acorda rabaturi comerciale sau bonificaţii, iar cheltuielile de transport sunt mai mici. Deci forma este avantajoasă pentru marii consumatori şi, frecvent, dezavantajoasă pentru micii consumatori care: nu pot beneficia de rabaturi comerciale sau de bonificaţii în cazul în care comanda se prezintă sub cantitatea minimă impusă de furnizori ca prag pentru a obţine asemenea înlesniri; sunt nevoiti să suporte cheltuileli de transport pentru deplasarea unor cantităţi mici în special pe distanţe mari; îşi pot forma stocuri mai mari decât cele nomale estimate anterior.

Preview document

Aprovizionarea - Pagina 1
Aprovizionarea - Pagina 2
Aprovizionarea - Pagina 3
Aprovizionarea - Pagina 4
Aprovizionarea - Pagina 5
Aprovizionarea - Pagina 6
Aprovizionarea - Pagina 7
Aprovizionarea - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Aprovizionarea.doc

Alții au mai descărcat și

Politică de preț - studiu de caz la SC Agricola Internațional SA

Introducere Industria alimentară este o ramură importantă a economiei naţionale şi reprezintă 14% din producţia industrială totală a ţării. Ca şi...

Studiu de caz privind marca Nivea și principalii concurenți pe piața gelurilor de duș

Introducere „Frumuseţea joacă un rol social: cel de principiu organizator al reprezentării. Ceea ce explică de ce e atât de rar definită, de ce...

Plan de Marketing - Fm Logistic

INTRODUCERE PREZENTARE PIATA Evolutia Romaniei in perioada de tranzitie a insemnat pentru sectorul transporturilor rutiere si in special pentru...

Conceptul de Marcă

Cuvântul „brand” (marcă în limba engleză) desemnează semnul imprimat prin ardere pe pielea unui animal pentru a se indica proprietarul. La fel şi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Activitatea de Aprovizionare la SC Recon Reparatii-Constructii SRL

INTRODUCERE Motivaţia înfiinţării, organizării şi funcţionării unei întreprinderi este data de cererea de produse si servicii care se manifestă pe...

Raționalizarea activității de aprovizionare cu mărfuri materii prime și materiale la SC Golden Kebab SRL

CAPITOLUL I NOTIUNI GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE APROVIZIONARE CU MARFURI, MATERII PRIME SI MATERIALE Activitatea de aprovizionare este...

Raționalizarea activității de aprovizionare și stocare cu materii prime și materiale la SC Altex SA Tulcea

CAPITOLUL 1 APROVIZIONAREA SI STOCAREA MARFURILOR, MATERIILOR PRIME SI MATERIALELOR Întreprinderea, ca termen, provine din limba franceza,...

Îmbunătățirea Activității de Transport și Efectele Acesteia asupra Performanțelor Logisticii de Aprovizionare

INTRODUCERE Termenul de logistică a fost utilizat prima oară în vocabularul militar, în timpul războiului, şi desemna activităţile de...

Studiul Privind Activitatea de Aprovizionare Tehnico-Materiala la SC Flanco SRL

INTRODUCERE Asigurarea resurselor materiale reprezintă acea latură a marketingului prin care se realizează fluxuri de resurse materiale de la...

Strategia de aprovizionare materială

1.1. Piata furnizorilor – componenta a mediului ambiant al intreprinderii – Dezvoltarea unei intreprinderi, a unui sistem de productie este...

Aprovizionarea

Introducere Asemenea întregii societăţi româneşti, armata se află într-un profund proces de transformare care vizează toate structurile şi...

Strategia de Aprovizionare SC Remarul 16 Februarie Cluj Napoca

Introducere – motivaţie Motivaţia înfiinţării, organizării şi funcţionării unei întreprinderi este dată de cererea de produse şi servicii care se...

Ai nevoie de altceva?