Apariția Marketingului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3718
Mărime: 23.15KB (arhivat)
Publicat de: Cristinel Georgescu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Apariţia marketingului a reprezentat şi încă reprezintă un subiect discutabil. Există specialişti care plasează apariţia marketingului cu foarte mult timp în urmă şi care limitează conceptul de marketing, punând semnul egal între acesta şi activităţile de vânzare şi promovare. Deşi vânzarea şi promovarea sunt două componente importante ale activităţii de marketing derulate de o organizaţie, acesta este mult mai complex şi mai profund, iar apariţia sa are la bază o serie de factori favorizanţi ce au acţionat cu precădere la începutul şi pe parcursul acestui secol.

Marketingul s-a născut în SUA datorită dezvoltării specifice a economiei şi societăţii americane. Acesta s-a propagat destul de lent până la începutul anilor ‘50 după care marketingul s-a dezvoltat exploziv în ţări cu economii şi niveluri de dezvoltare foarte diferite. De reţinut că apariţia marketingul nu trebuie pusă neapărat în legătură cu abundenţa de bunuri şi servicii şi faptul că marketingul nu este practicat doar de companiile ce acţionează în economii dezvoltate.

Resorturile apariţiei şi promovării practice a marketingului sunt mult mai profunde, fiind, în mod sintetic, asociate dinamismului social-economic specific epocii noastre (Balaure, 2004).

Factorii care au favorizat apariţia marketingului:

- dezvoltarea producţiei de masă;

- adâncirea specializării;

- schimbarea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale consumatorilor;

- mutaţii geografice;

- conectarea unui număr mare de ţări la diviziunea internaţională a muncii.

Dinamismul economico-social este, deci, considerat factorul principal ce a stat la baza apariţiei şi dezvoltării marketingului şi a condus la accentuarea separării producţiei şi consumului în timp şi spaţiu. “Marketingul apare tocmai ca o reacţie faţă de procesul economic al separării tot mai pronunţate a producţiei de consum; el ia naştere ca rezultat al căutărilor tot mai stăruitoare pentru găsirea unor modalităţi eficiente de a reuni şi coordona preocupările legate de producţie cu cele de vânzarea produselor, de a le corela cu cerinţele efective de consum” (Balaure,2004)

Ce este marketingul?

Pentru a putea răspunde la această întrebare şi pentru a evidenţia plaja largă de probleme acoperite de Marketing, este necesară evidenţierea variatelor aspecte ale acestui domeniu.

Marketingul peresupune înţelegerea nevoilor şi dorinţelor consumatorilor.

Pentru a clarifica acest aspect vom pleca de la următoarele exemple:

Compania AT&T a dezvoltat o nouă tehnologie ce a stat la baza noului său produs lansat cu mare entuziasm pe piaţa americană cu mulţi ani în urmă, este vorba de telefonul cu imagini, produs ce dădea posibilitatea celor două persoane ce aveau o convorbire telefonică să se şi vadă. Acest produs a fost considerat o idee extraordinară de către managerii companiei şi viabil din punct de vedere tehnologic. După ce noul telefon a fost lansat pe piaţa, AT&T a descoperit că mulţi consumatori nu doreau să fie preocupaţi de aspectul fizic în momentul în care vorbeau la telefon în propria locuinţă. Mulţi subiecţi chestionaţi au considerat acest produs o invadare a intimităţii. Majoritatea potenţialilor clienţi l-au considerat prea scump. În final acest produs nu a avut succes pe piaţă.

Un alt exemplu este cel al compania Rainold’s Nabissco Tabacco care a lansat pe piaţa americană cu mare “tam-tam” ţigareta care nu face fum. Deşi majoritatea fumătorilor erau foarte încântaţi de un astfel de produs, noua ţigaretă nu a avut succes pe piaţă. De ce- Pentru că Rainold’s a neglijat un lucru, gustul ţigaretei fără fum nu a fost pe placul consumatorilor.

Cele doua exemple prezentate arată foarte clar care sunt efectele necunoaşterii nevoilor şi dorinţelor reale ale consumatorilor.

Nevoile reprezintă cerinţele fundamentale ale fiinţei umane. De exemplu, oamenii au nevoie de hrană, de aer, apă, locuinţe etc. Ei simt nevoia să se recreeze, să se instruiască, să se distreze.

Preview document

Apariția Marketingului - Pagina 1
Apariția Marketingului - Pagina 2
Apariția Marketingului - Pagina 3
Apariția Marketingului - Pagina 4
Apariția Marketingului - Pagina 5
Apariția Marketingului - Pagina 6
Apariția Marketingului - Pagina 7
Apariția Marketingului - Pagina 8
Apariția Marketingului - Pagina 9
Apariția Marketingului - Pagina 10
Apariția Marketingului - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Aparitia Marketingului.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Apariția și Dezvoltarea Marketingului

Marketingul este o stiinta tânara. A aparut la începutul secolului XX, desi anumite tehnici de marketing se regasesc în istoria omenirii (exemplu:...

Te-ar putea interesa și

Promovarea Serviciilor de S.C.Romtrans S.A.

Cuvant inainte In ultima peritoada, marile piete pierd teren în favoarea dezvoltarii pietelor specializate, situate pe arii mai restrânse care...

General și Particular în Aplicarea Marketingului Financiar Bancar

CAP.1 REFLEXIA IMAGINII UNEI BANCI DIN PUNCT DE VEDERE AL IMPACTULUI ASUPRA POPULATIEI 1.1.Importanta efectuarii unui studiu in randul populatiei...

Abordări ale marketingului în rețea. Gradul de aplicabilitate la structurile logistice ale armatei

INTRODUCERE Ne propunem în lucrarea de fata sa abordam un subiect sau mai bine spus un adevarat fenomen data fiind amploarea capatata în ultima...

Apariția și evoluția marketingului

O mare descoperire a secolului XX ce a marcat evolutia societatii romanesti,mai ales in perioada postbelica,este MARKETINGUL,care “ne-a furnizat un...

Apariția și evoluția științei marketingului

Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept marketing ce se vehiculeaza cu mare frecventa atât în teorie cât si în practica...

Fundamente Teoretice ale Marketingului Direct

I. FUNDAMENTE TEORETICE ALE MARKETINGULUI DIRECT 1.1.Evolutia sistemelor de marketing direct Studiul teoriilor managerial şi a principiilor care...

Analiza Brandului RedBull

SCURT ISTORIC AL BAUTURILOR ENERGIZANTE In 1929, in Marea Britanie, se folosea in spitale bautura “Lucozade” de catre pacientii de la recuperare....

Marketing Social Politic

Partea I-a. Fundamentele marketingului social-politic Capitolul nr. 1. Marketingul clasic si aspecte sociale ale dezvoltarii sale intensive...

Ai nevoie de altceva?