Aparitia Marketingului

Extras din referat Cum descarc?

Aparitia marketingului a reprezentat si inca reprezinta un subiect discutabil. Exista specialisti care plaseaza aparitia marketingului cu foarte mult timp in urma si care limiteaza conceptul de marketing, punand semnul egal intre acesta si activitatile de vanzare si promovare. Desi vanzarea si promovarea sunt doua componente importante ale activitatii de marketing derulate de o organizatie, acesta este mult mai complex si mai profund, iar aparitia sa are la baza o serie de factori favorizanti ce au actionat cu precadere la inceputul si pe parcursul acestui secol.
Marketingul s-a nascut in SUA datorita dezvoltarii specifice a economiei si societatii americane. Acesta s-a propagat destul de lent pana la inceputul anilor '50 dupa care marketingul s-a dezvoltat exploziv in tari cu economii si niveluri de dezvoltare foarte diferite. De retinut ca aparitia marketingul nu trebuie pusa neaparat in legatura cu abundenta de bunuri si servicii si faptul ca marketingul nu este practicat doar de companiile ce actioneaza in economii dezvoltate.
Resorturile aparitiei si promovarii practice a marketingului sunt mult mai profunde, fiind, in mod sintetic, asociate dinamismului social-economic specific epocii noastre (Balaure, 2004).
Factorii care au favorizat aparitia marketingului:
- dezvoltarea productiei de masa;
- adancirea specializarii;
- schimbarea conditiilor de munca si de viata ale consumatorilor;
- mutatii geografice;
- conectarea unui numar mare de tari la diviziunea internationala a muncii.
Dinamismul economico-social este, deci, considerat factorul principal ce a stat la baza aparitiei si dezvoltarii marketingului si a condus la accentuarea separarii productiei si consumului in timp si spatiu. "Marketingul apare tocmai ca o reactie fata de procesul economic al separarii tot mai pronuntate a productiei de consum; el ia nastere ca rezultat al cautarilor tot mai staruitoare pentru gasirea unor modalitati eficiente de a reuni si coordona preocuparile legate de productie cu cele de vanzarea produselor, de a le corela cu cerintele efective de consum" (Balaure,2004)
Ce este marketingul?
Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare si pentru a evidentia plaja larga de probleme acoperite de Marketing, este necesara evidentierea variatelor aspecte ale acestui domeniu.
Marketingul peresupune intelegerea nevoilor si dorintelor consumatorilor.
Pentru a clarifica acest aspect vom pleca de la urmatoarele exemple:
Compania AT&T a dezvoltat o noua tehnologie ce a stat la baza noului sau produs lansat cu mare entuziasm pe piata americana cu multi ani in urma, este vorba de telefonul cu imagini, produs ce dadea posibilitatea celor doua persoane ce aveau o convorbire telefonica sa se si vada. Acest produs a fost considerat o idee extraordinara de catre managerii companiei si viabil din punct de vedere tehnologic. Dupa ce noul telefon a fost lansat pe piata, AT&T a descoperit ca multi consumatori nu doreau sa fie preocupati de aspectul fizic in momentul in care vorbeau la telefon in propria locuinta. Multi subiecti chestionati au considerat acest produs o invadare a intimitatii. Majoritatea potentialilor clienti l-au considerat prea scump. In final acest produs nu a avut succes pe piata.
Un alt exemplu este cel al compania Rainold's Nabissco Tabacco care a lansat pe piata americana cu mare "tam-tam" tigareta care nu face fum. Desi majoritatea fumatorilor erau foarte incantati de un astfel de produs, noua tigareta nu a avut succes pe piata. De ce- Pentru ca Rainold's a neglijat un lucru, gustul tigaretei fara fum nu a fost pe placul consumatorilor.
Cele doua exemple prezentate arata foarte clar care sunt efectele necunoasterii nevoilor si dorintelor reale ale consumatorilor.
Nevoile reprezinta cerintele fundamentale ale fiintei umane. De exemplu, oamenii au nevoie de hrana, de aer, apa, locuinte etc. Ei simt nevoia sa se recreeze, sa se instruiasca, sa se distreze.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aparitia Marketingului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!