Analiza trustului Adevărul Holding

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 6066
Mărime: 1.58MB (arhivat)
Publicat de: Florina Moldoveanu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Liliana Zima
UNIVERSITATEA DE NORD DIN BAIA MARE FACULTATEA DE ŞTIINŢE Specializarea: Managemet Disciplina: Marketing

Extras din referat

I. PREZENTAREA FIRMEI

A. Date generale

ADEVĂRUL HOLDING S.R.L. este un trust care are ca şi domeniu de activitate principal - activităţi de editare a ziarelor. Firma dispune de un personal în număr de aproximativ 1.147 angajaţi aşa cum reiese din interviul managerului general Răzvan Corneţeanu iar activitatea se desfăşoară atât pe teritoriul României cât şi în Ucraina, Spania şi Italia.

Produse

Principalele produse oferite pe piaţă de firmă sunt: Adevărul, Adevărul de seară, Adevărul sporturi, Adevărul expert imobiliar, Adevărul literar & artistic, Adevărul sănătate, Ghid tv Adevărul, Adevărul de duminică, Filmele Adevărul, Colecţia Adevărul, Biblioteca Adevărul, Forbes, Foreign Policy, Click, Click TV, Click pentru femei, Dilema Veche şi Dilematica.

Unele dintre acestea sunt gratuite precum Adevărul de seară, altele sunt plătite: Adevărul, Adevărul de duminică, Click, Click pentru femei, Dilema Veche, Dilematica, Forbes, Foreign Policy iar altele se acordă împreună cu una dintre publicaţiile plătite fie la acelaşi preţ precum Adevărul sporturi, Adevărul expert imobiliar, Adevărul literar & artistic, fie la un preţ superior cum ar fi cărţi sau DVD-uri.

Colecţiile scoase pe piaţă şi distribuite cu ziarul Adevărul sunt:

a) Dvd-uri: Colecţia istorice, Jandarmii, Personalităţi care au marcat istoria lumii, Hai-hui prin Europa, Hai-hui prin oraşele lumii, Brigada diverse, Seria “24”- Sezonul I, Colecţia „Florin Piersic”, Colecţia „Mărgelatu”, Colecţia „Ardelenii”, Colecţia „Toma Caragiu”

b) Filme: Colecţia „Luis de Funes”, Colecţia „Război şi Dragoste”, Colecţia „Tom & Jerry”.

c) Tipărite: Colecţia “100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă”, Colecţia “Disney”, Colecţia “Pictori de geniu”.

Preţuri practicate

Preţurile practicate nu diferă în mare măsură de cele ale concurenţilor. Preţul ziarului simplu este de 1 leu iar în funcţie de celelalte produse pe care cumpărătorii doresc să le achiziţioneze acesta variază între 10,99 şi 12,99 la colecţiile tipărite, între 4,6 şi 10,99 la dvd-uri şi între 10,99 şi 12,99 la filme.

Se observă că iniţial preţurile erau puţin mai mici, acestea crescând o dată cu înregistrarea succesului produselor oferite şi lansarea de noi produse pe piaţă. Astfel dacă prima colecţie de cărţi se vinde la preţul de 10,99, a doua a ajuns la 11,99 iar ultima, “Pictori de geniu” a ajuns la 12,99. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul filmelor – iniţial erau comercializate la preţul de 10,99, ultima colecţie ajungând să coste 12,99.

Oricum comportamentul firmei este absolut normal dacă analizăm lucrurile din perspectiva legilor economice. Odată ce a văzut că cererea este mult mai mare decât tirajele practicate, firma a crescut în timp tirajul dar şi preţurile pentru produsele noi lansate pe piaţă. De ce oare nu a crescut preţul şi pentru produsele deja existente? Cred că răspunsul la această întrebare ţine de marketing şi mai exact de imaginea firmei în rândul clienţilor. Probabil creşterea preţului la colecţia „100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă” ar fi stârnit nemulţumire în rândul clienţilor iar scopul firmei nu este acesta. În schimb lansarea noilor produse la preţuri mai mari nu poate fi comentată la fel de uşor. Poate costul de producţie chiar a fost mai superior decât la colecţia anterioară.

B. Micromediul de marketing al firmei

Micromediul de marketing a firmei cuprinde componentele mediului cu care firma este în contact direct, constant şi continuu.

1. Furnizorii sunt întreprinderi sau indivizi care livrează întreprinderii resursele materiale necesare pentru a produce şi oferi produse şi servicii clienţilor. În cazul firmei analizate este cunoscut faptul că unul dintre principalii furnizori cu care colaborează este Tipografia Grafica Veneta din Italia unde se produc cărţile din colecţia “100 de cărţi pe care trebuie să le ai în bibliotecă”. Principalul motiv pentru care firma şi-a ales acest furnizor este oferit chiar de cei de la tipografie: „Noi am reuşit să ne impunem pentru că am propus clienţilor timpi mai scurţi pentru realizarea şi livrarea cărţilor. Dacă în 2002 o tipografie avea nevoie de 25 de zile pentru a livra un stoc de cărţi, noi am venit pe piaţă propunând o medie de 10 zile”, explică Fabio Franceschi. Alături de acest furnizor firma mai are şi alţii precum cei de energie electrică, termică, telefonie, internet, materii prime pentru producerea publicaţiilor etc.

2. Intermediarii sunt peroane fizice sau juridice care se interpun între firmă şi furnizori respectiv între firmă şi consumatorii acesteia. Principalii intermediari cu care firma analizată vine în contact sunt:

Intermediarii independenţi sunt cei care cumpără marfa şi o revând cu scopul de a obţine profit. În această categorie, pentru firma analizată, exemplul cel mai evident sunt chioşcurile de ziare, dar pot intra aici şi librăriile de exemplu pentru colecţia de lux lansată care cuprinde operele complete ale mai multor scriitori de renume.

Firmele de distribuţie fizică care dispun de depozite pentru stocarea şi protejarea mărfurilor înaintea verigii următoare din lanţul distribuţiei. În această categorie intră firmele care distribuie abonamente. În judeţul Maramureş, spre exemplu, este firma Ina K Press S.R.L., însă la nivel naţional cea mai mare rază de distribuţie abonamente o are firma MT Press Impex S.R.L.

Preview document

Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 1
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 2
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 3
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 4
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 5
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 6
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 7
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 8
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 9
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 10
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 11
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 12
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 13
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 14
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 15
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 16
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 17
Analiza trustului Adevărul Holding - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Analiza Trustului Adevarul Holding.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Criza presei scrise - studiu de caz

I Instituția de presă scrisă În acest capitol voi realiza o incursiune în sistemul presei scrise, încercând să identific mecanismele de...

Ai nevoie de altceva?