Analiza Swot a Fimei Millenium Center

Extras din referat

Orice firma care dedica resurse planificarii strategice va dori, la un moment dat, sa isi evalueze atuurile si punctele slabe. Cand acestea sunt combinate cu o analiza-inventar a "oportunitatilor si amenintarilor" din mediul extern al companiei, firma realizeaza asa-numita "Analiza SWOT": isi stabileste pozitia actuala pe piata in functie de atuuri, puncte slabe, oportunitati si amenintari. 
Cu alte cuvinte, factorii cei mai importanti pentru viitorul unei firmei sunt cei catalogati drept "strategici", iar atunci cand o companie a identificat si analizat acesti factori, este gata pentru definirea misiunii sale. Cuvantul SWOT este format din prima litera a cuvintelor Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats.
Cand se foloseste? 
Primul pas in efectuarea unei analize SWOT este identificarea domeniilor mai sus amintite. Matricea SWOT este un instrument util care se foloseste pentru a pune "in ecuatie" punctele tari (strenghts) si punctele slabe (weaknesses), ocaziile (opportunities) si amenintarile (threats) unei firme. 
Este important de tinut minte faptul ca atuurile si punctele slabe sunt cunostinte sau bunuri cu valoare intrinseca (potentiala) fata de fortele competitiei. Oportunitatile si amenintarile, pe de alta parte, sunt factorii externi: nu sunt create de firma, ci apar ca un rezultat al dinamicii competitive cauzate de viitoare goluri sau aglomerari din piata. Analiza SWOT poate fi facuta pentru un produs sau un serviciu anume, dar si pentru firma in intregul sau. 
In plus...
Analiza si matricea SWOT ofera cadrul general care permite definirea unor alternative strategice, pe baza unei analize combinate ale organizatiei si a mediului extern. Uneori, simpla analiza a celor 4 elemente specifice permite acumularea unor informatii despre management si a altor date utile. 
Elementele de baza ale analizei SWOT sunt extrem de simple si clare, incat se poate crede ca este vorba de un joc pentru copii. Pe langa faptul ca formularea exacta a atuurilor, punctelor slabe, oportunitatilor si amenintarilor este o chestiune foarte delicata si de durata, transpunerea acestora in alternative strategice este o adevarata arta!.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Swot a Fimei Millenium Center.doc

Imagini din acest referat

Bibliografie

- Yvan Allare, Management strategic, Editura Economica, Bucuresti, 1998.
- Coneliu Russu, Management strategic, Editura ALL BECK, Bucuresti, 1999 
- Vasile Balaure, Marketing,  Editura Uranus, Bucuresti


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!