Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 9037
Mărime: 83.89KB (arhivat)
Publicat de: Silvian-Alin Burcea
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Camelia Mihaela Cmeciu
Referaul este pentru Relatii Publice in sector financiar-bancar, descrie strategia adoptata de banca in fata crizei

Cuprins

  1. Analiza strategiei de răspuns la criză oferită de filiala BCC Constanta în cazul jafului armat din data de 29.05.2009
  2. Cap. I Descrierea succintă crizei
  3. Cap. II Fazele crizei prezentate şi strategii de răspuns la criza prezentată
  4. Cap. III Comunicat de presă
  5. Cap. IV Comunicate de presă şi articole din ziare referitoare la jaful armat la Banca Comercială Carpatica din data de 29.05.2009

Extras din referat

Cap. I Descrierea crizei

Banca Comercială Carpatica ocupă locul 8 în topul celor 10 bănci privind transparenţa în procesul de comunicare cu presa prin internet, suferind la capitolul transparenţă şi nerespectând decât într-o proporţie mică (26,42 %) cele mai importante principii de bună practica în comunicarea cu presa.

Banca s-a confruntat de-a lungul timpului cu diferite tipuri de crize, ameninţările vizând toate cele trei elemente: siguranţa publică, pierderi financiare şi probleme ale reputaţiei. Este necesar ca organizaţia să perceapă situaţiile de criză ca pe un proces în care sintagma „managementul de criză’ are rolul de a preveni sau micşora efectele negative pe care o criză le poate avea.

Jaful armat de la sucursala BCC Constanţa petrecut în data de 29.05.2009 a fost cea mai recentă criză care ar fi putut avea urmări violente cu care s-a confruntat banca în ultima perioadă. Jaful de la Banca Carpatica s-a produs în dimineaţa zilei la ora 08.56, când, în aproximativ 40 de secunde, doi bărbaţi care purtau cagule şi mănuşi au pătruns în sediul băncii, au ameninţat angajaţii cu un baston de cauciuc şi cu un pistol şi au sustras din biroul casieriei suma de 69.682 de lei, după care au fugit fără să rănească vreo persoană din incinta băncii (în acel moment se aflau opt persoane, angajaţi ai băncii şi un client). Unitatea beneficiază de sistem de supraveghere video şi pază umană. Firma de pază care asigura securitatea unităţii bancare a sosit la faţa locului în aproximativ un minut, urmată de echipajele de poliţie, anunţând că există deja un cerc de suspecţi. A urmat o perioadă de anchetă finalizată în data de 23.06.2009, dată la care doi bărbaţi au fost reţinuţi de poliţiştii constănţeni, fiind suspectaţi ca sunt autorii jafului armat comis in luna mai. La prinderea suspecţilor au colaborat şi forţele DIAS, acţiunea desfăşurându-se sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa.

Analiza strategiei de răspuns pentru exemplul considerat va fi studiată prin prisma celor trei faze pe care le cuprinde managementul de criză.

Cap. II Fazele crizei prezentate şi strategii de răspuns la criza

I.1 Faza de pregătire a crizei (pre-criza)

„Atacurile armate au devenit ceva obişnuit în România. Cele mai vizate locuri pentru astfel de atacuri sunt casele de schimb valutar şi băncile. Numai de la începutul anului 2009 s-au comis trei jafuri, iar doi oameni au fost omorâţi” precizează un articol din Hotnews.ro din data de 29.05.2009, data la care a avut loc si incidentul de la sucursala BCC Constanţa. Acelaşi articol ne informează, referitor la jaful in cauza, că doi bărbaţi cu cagule „au ameninţat o casieră care, deşi s-a speriat, a reuşit sa declanşeze butonul de panică. Pentru ca paznicul a văzut abia în ultimul moment ce se întâmplă, casiera a fost nevoită în cele din urmă să le dea hoţilor banii din casierie, 69.682 de lei”.

“Într-o intervenţie telefonică la Antena 3, Anda Drăgulescu de la IPJ Constanţa a precizat că, în momentul jafului, în bancă se aflau opt angajaţi şi un singur client” scrie un articol din Mediafax.ro.

De asemenea, HotNews.ro precizează că, potrivit spuselor purtătorului de cuvânt al IPJ „paza de care beneficiază aceasta unitate bancară se încadrează în limitele legii: avea sistem uman si electronic”.

Aceste constatări demonstrează existenţa verigilor slabe în ceea ce priveşte adecvarea planul de management al crize (PMC) la situaţia reală a jafurilor şi anume: ineficienta mijloacelor de comunicare a publicurilor ţintă, probabilitatea nerespectării calendarului de simulare sau neconştientizarea tuturor angajaţilor asupra importanţei simulărilor. Totodată, reacţia angajaţilor reliefează faptul că activităţile de prevenire şi pregătire nu s-au realizat printr-o identificare reală a vulnerabilităţii organizaţiei în funcţie de personal şi factori de risc. “Unul dintre cei doi atacatori avea asupra sa un pistol, de care nu a făcut, însă, uz. Astfel, în urma incidentului, nu au existat victime” precizează articolul din Anena3.ro.

În exemplul studiat, cauza crizei ţine de o acţiune intenţionată, cu consecinţe nonviolente.

I.2 Faza de criză acută

Criza s-a declanşat în data de 29.05.2009 la ora 8:56, în momentul în care două persoane mascate unul înarmat cu un pistol şi celălalt cu un baston, au intrat in sediul băncii şi au ameninţat o casieră, reuşind să plece cu banii din casierie. Jaful a avut loc imediat după deschiderea sediului băncii Carpatica.

Preview document

Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 1
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 2
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 3
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 4
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 5
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 6
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 7
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 8
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 9
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 10
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 11
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 12
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 13
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 14
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 15
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 16
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 17
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 18
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 19
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 20
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 21
Analiza strategiei de răspuns la criză pentru BCC Constanța - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Analiza Strategiei de Raspuns la Criza pentru BCC Constanta
    • comunicat de presa beatrice.doc
    • Jaf banca comerciala carpatica constanta 29.doc
    • referat pr BCC jaf ok gata beatrice.doc

Ai nevoie de altceva?