Analiza serviciului de telefonie mobilă

Referat
5.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 9428
Mărime: 94.76KB (arhivat)
Publicat de: Grigore Cornea
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Violeta Radulescu
Proiectul reprezinta un studiu de caz efectuat asupra pietei de telefonie mobila la nivel national. A fost prezentat in cadrul Facultatii de Comert (Academia de Studii Economice, Bucuresti 2008).

Cuprins

  1. Cuprins:
  2. 1. Prezentarea serviciului 3
  3. 1.1 Scurt istoric la nivel mondial 3
  4. 1.2 Scurt istoric la nivel naţional 3
  5. 2. Analiza ofertei 4
  6. 2.1 Prezentarea principalilor ofertanţi 4
  7. 2.2 Volumul vânzărilor şi al traficului înregistrat 7
  8. 2.3 Evaluarea repartiţiei vânzărilor şi a cotelor de piaţă pe ofertanţi 7
  9. 2.4 Elementele care individualizează cele mai importante mărci 8
  10. 3. Analiza cererii 11
  11. 3.1 Unitatea de cuonsum, de cumpărare şi de decizie 11
  12. 3.2 Identificarea principalelor segmente de piaţă şi analiza acestora 12
  13. 3.3 Scurt raport al cererii calitative 13
  14. 3.4 Dezvoltarea pieţei 14
  15. 4. Distribuţie 14
  16. 5. Preţ 16
  17. 6. Promovarea serviciului 27
  18. 7. Previziuni asupra pieţei 29
  19. 8. Bibliografie 31

Extras din referat

1. Prezentarea serviciului

1.1 Scurt istoric la nivel mondial

În 1876 a avut loc prima transmisiune telefonică, a lui Graham Bell. În 1895 Marconi a dezvoltat radio-ul comercial. Primul telefon radio wireless a fost prezentat într-o demonstraţie chiar din 1906 de către Reginald Aubrey Fessenden.

În 1908 există deja şi un patent pentru primul handset wireless, deţinut de Nathan B. Stubblefield. Telefonia radio a fost folosită la început, în special de către armată, în al doilea război mondial. După război, în 1947, laboratoarele Bell propun celulele hexagonale pentru telefoane mobile, folosind celebra antenă pe care o cunoaştem astăzi.

În anul 1956 apare primul telefon mobil automat, o adevărată “cărămidă”, ce cântarea 40 de kg, iar în 1970 este lansat un sistem care permite deplasarea utilizatorului unui telefon mobil în mai multe zone, fără a pierde semnalul.

Anul următor, ARP, prima reţea comercială de telefonie mobilă (care era o reţea analogică) este lansată în Finlanda. În anul 1982, Nordic Telecom şi Netherlands PTT au propus CEPT (Conference of European Post and Telecommunications), dezvoltarea unui nou standard de telefonie celulară digitală, care va fi aprobat începând cu anul 1990. La 1 iulie 1991 are loc primul apel comercial GSM din lume, iar în 1993 ia naştere SMS-ul.

Sărim în era modernă, în anul 2000, când a fost lansată tehnologia 3G. În 2003 sunt lansate tehnologiile GPRS şi EDGE. Anul 2007 este marcat de popularizarea conectivităţii 3G şi lansarea lui iphone. Reţelele analogice sunt închise definitiv, în anul 2008, în data de 19 februarie.

1.2 Scurt istoric la nivel naţional

În România, telefonia mobilă a fost introdusă în 1993 de Telefonica (cu serviciul Telemobil). Societatea nu a reuşit totuşi să dezvolte piaţa.

În aprilie 1997 ş-au lansat servicile GSM prin Connex – numele de marcă al societăţii Mobifon şi de către Orange , denumit anterior Dialog – operat de societatea MobilRom). Aceste două societăţi au dezvoltat rapid piaţa de telefonie mobilă. Ambii operatori GSM au acordat o atenţie specială acoperirii. Mai întâi s-au concentrat pe marile zone urbane, acoperind aproximativ 80% din teritoriu după primul an şi 90% după al doilea an. Rezultatul investiţiilor puternice în infrastructură, în personal şi în campanii de promovare a depăşit aşteptările: la sfârşitul anului 2000, Mobifon avea 1,17 milioane abonaţi iar MobilRom, 1,22 milioane abonaţi.

În mai 2000 Cosmorom, deţinut în totalitate de Romtelecom a introdus de asemenea un serviciu GSM. La sfârşitul. anului 2000 existau 36.000 abonaţi şi gradul de acoperire era de 40%.

În anul 2000 Telefonica a vândut Telemobil societăţii americane Inquam care a lansat serviciul Zapp.

În prima jumătate a anului 2002, au apărut de aproximativ zece ori mai mulţi abonaţi la telefonia mobilă faţă de cea fixă; astfel numărul de abonaţi a devenit 2,337,000 pentru Mobifon (Connex), 1,840,000 pentru Orange, 292,500 pentru Cosmorom şi 27,300 pentru Telemobil (Zapp). Cu un total de 4,496,800 abonaţi telefonia mobilă a depăşit numărul de abonaţi la liniile fixe ale Romtelecom. Raţa de penetrare a serviciului de telefonie mobilă a atins 96,7 % în 2007, calculată prin raportarea numărului total de “utilizatori” (cartele SIM active) (22,1 milioane) la populaţia totală a ţării (21.530.000), conform datelor furnizate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informaţii (ANRTI).

2. Analiza ofertei

2.1 Prezentarea principalilor ofertanţi

Principalii ofertanţi de telefonie mobilă sunt :

- Orange România S.A. – Orange ;

- Vodafone România S.A. – Vodafone ;

- Cosmote România S.A. – Cosmote ;

- Telemobil S.A. – Zapp Mobile.

Orange

Număr clienţi : 9.800.000 (la finele anului 2007)

Cota de piaţă : 44,3 %

Orange SA este un operator de telecomunicaţii mobile şi o subsidiară a grupului France Telecom. Compania este prezentă în Europa, mai exact în Franţa, Belgia, Marea Britanie, Elveţia, Austria, Polonia, Slovacia, România, Moldova, Spania; în Africa, Orientul mijlociu şi în Caraibe.

Orange este parte a grupului France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 163 milioane de utilizatori pe cinci continente (noiembrie 2007).

Orange România este filiala românească a operatorului global de telefonie mobilă Orange SA, divizia de telecomunicaţii mobile a France Telecom.

Orange România este cel mai mare operator GSM din România. Până în aprilie 2002, Orange a operat sub brand-ul Dialog. Având o acoperire a populaţiei de 96,6%, Orange România oferă fiecărei persoane din România posibilitatea de a alege între planuri de abonamente flexibile, ce pot fi personalizate, şi cartele PrePay. Principalul competitor al operatorului de telefonie mobilă Orange este Vodafone, Orange reuşind să depăşească Vodafone (care pe atunci era Connex) în privinţa numărului de utilizatori în septembrie 2004.

Orange a introdus la începutul lui 2005 tehnologia EDGE în patru oraşe româneşti (Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov), o tehnologie de tranziţie spre 3G. Acoperirea EDGE a fost extinsa la nivel national in noiembrie 2006. Serviciile de generatia a treia au fost lansate la 7 iunie 2006, pana la sfarsitul anului fiind acoperite 20 de orase. În luna martie a acestui an, Orange a atins pragul de 10 mil. de utilizatori.

Preview document

Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 1
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 2
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 3
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 4
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 5
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 6
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 7
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 8
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 9
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 10
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 11
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 12
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 13
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 14
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 15
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 16
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 17
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 18
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 19
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 20
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 21
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 22
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 23
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 24
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 25
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 26
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 27
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 28
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 29
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 30
Analiza serviciului de telefonie mobilă - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Analiza Serviciului de Telefonie Mobila.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza pieței - Vodafone

1.Prezentare generala 1.1 Scurt Istoric la nivel national La 1 iunie 2005, România a devenit parte a celei mai mari comunitati mobile din lume,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea pe internet la SC Romtelecom SA

INTRODUCERE În ziua de azi nimeni nu se mai miră când aude de Internet. Dimpotrivă. Acest termen aproape necunoscut publicului larg în urmă cu...

Rolul protecției consumatorului în industria telefoniei mobile

INTRODUCERE Am ales aceastǎ temǎ pentru proiect deoarece Reţeaua de telecomunicaţii reprezintă totalitatea mijloacelor tehnice pentru transmiterea...

Raport Cercetare Cosmote

Rezumatul Obiectivul acestui studiu este de a stabili gradul de satisfacţie al clienţilor cu privire la serviciile Cosmote. Prin studiul realizat...

Elaborarea strategiei de promovare a companiei

INTRODUCERE Actualitatea studierii procesului de promovare a produselor, serviciilor și organizațiilor românești pe piețele internaționale este...

Cercetarea Satisfacției Consumatorilor Vodafone

Introducere Secolul XXI este considerat de marea majoritate a specialiștilor secolul revoluției informaționale și tehnologice, începută încă din...

Cercetare pe piața telefoniilor mobile

Descrierea cercetarii 1.1. Stabilirea temei de cercetat Metodologia privind elaborarea unui studiu a unei cercetari de piata presupune un proces...

Analiza Pieței Serviciilor de Telefonie Mobilă din România

ANALIZA PIEŢEI SERVICIILOR DE TELEFONIE MOBILĂ Scurt istoric al telefoniei mobile Primul sistem radio şi de telefonie disponibil comercializat...

Atitudini, opinii, comportamente și intenții ale populației Municipiului Brașov cu privire la principalele servicii de telefonie mobilă

Introducere. Justificarea temei Serviciile de telefonie mobilă au devenit datorită necesităţii de a comunica în permanenţă, unele dintre cele mai...

Ai nevoie de altceva?