Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1463
Mărime: 1.45MB (arhivat)
Publicat de: Erika V.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Camelia Pavel
Facultatea de Management Turistic si Comercial
Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir", Bucuresti

Extras din referat

Introducere

Pentru acest studiu de caz am ales o reclamă de la Vodafone apărută la începutul lunii Octombrie 2018, difuzată intermediul televiziunii, radio-ului și a spoturilor publicitare, cel mai des l-am urmărit pe posturile TV Antena 1 și Pro TV, dar am întâlnit spoturi publicitare pe transporturile locale, autobuze și tramvaie, dar și afișe lipite în interiorul metrourilor . Am constatat că reclama apare pe tot parcursul zilei, dar și în cursul serii pentru a atrage atenția oamenilor asupra a ceea ce este prezentat în reclama analizată. Pe posturile TV mai sus menționate aceasta reclamă este difuzată pe tot parcursul zilei la un interval de 1 oră, iar apariția reclamei pe parcursul nopții, în intervalul orar 00:00-06:00 este intâlnită mai rar, din 2 în 2 ore.

Durata reclamei este de 2 minute și 32 de secunde, deși în prezent pe posturile TV sunt difuzate doar câteva secvențe din reclamă, fiind cuprinse într-un interval de timp de 1 minut și 15 secunde. https://www.youtube.com/watch?v=eQ2Sdo4Rqzk, prin accesarea acestui link se poate viziona reclama în varianta originală.

Analiza reclamei utilizând etapele de comunicare:

1.Emițătorul acestei reclame este compania Vodafone.

2.Mesajul este transmis folosind atât limbajul verbal cât și limbajul non-verbal.

Limbajul verbal este reprezentat prin versurile melodice care se aud pe fundalul, aceste versuri sunt interpretate de artista Delia (Matache) cântând piesa numită “Trăiește frumos”, prin care ne arată că noi, oamenii, în zilele noatre preferăm să petrecem mai mult timp în fața ecranelor decât să ne întâlnim fizic cu personae și să comunicăm cu ei fără a folosi tehnologia din ziua de azi. Chiar versurile melodiei ne dau câteva exemple clare “Dependenți de un ecran în față”, “Noi dăm scroll la tot ce înseamnă viață, postăm citate despre progres”, “Nu există aplicații să mă-nvețe să zâmbesc, nu găsești fericirea doar cu GPS.”

Limbajul non-verbal este ilustrat prin intermediul imaginiilor prezentate pe parcursul difuzării reclamei.

Vodafone încearcă să capteze atenția tuturor utilizatorilor de telefoane, laptopuri, tablete și multe alte platforme, cu acces limitat și/sau nelimitat la internet, care mereu sunt surprinși în cele mai multe cazuri cu ochii în ecrane. Intenția compania prin crearea acestei reclame nu e arată neapărat ofertele și noutățile din cadrul Vodafone, ci din contră, ne arată cum sa trăim frumos folosind mesajul “Trăiește frumos înainte de toate” ( vodafone.ro/traiestefrumos ), iar sfârsitul reclamei fiind prezentat printr-un mod convingător prin textul “Hai să ne bucurăm împreună de viitor”, iar în urma imaginilor prezentate Vodafone dorește să se asigure că publicul a înțeles mesajul transmis de către ei întrebându-i dacă sunt pregătiți pentru o viață mai frumoasă folosind întrebarea “Ready?”, prin acest mesaj fiind convins că a atras publicul către Vodafone.

3. Canalul de comunicare utilizat

Reclama este difuzată prin intermediul televiziunii, radio-ului, spoturilor publicitare, dar și prin internet.

4. Codificare

Prin codificare se înțelege ce anume vrea să arate reclama respectivă. Vodafone prin reclama pe care o analizez a încercat să arate cât de important este să petrecem timp cu oamenii din jurul nostru, să comunicăm impreună, să mâncam impreună, și să participăm la cât mai multe activități în care să lăsăm deoparte produsele folosite, cum ar fi: telefoanele, tabletele, laptopurile și alte produse care ne captează mereu atenția și îî evităm pe cei din jurul nostru. La finalul reclamei se constată că toate persoanele prezente în reclamă, se adună pe acoperișul casei și petrec împreuna pe muzica cantata de Delia - trăiește frumos, care se aude și pe fundalul a întregii difuzări.

5.Decodificarea

Prin reclama analizată am înțeles că personajele prezente din reclamă joacă un rol foarte important, arătându-ne realitatea. Se observă că persoanele care foloseau câte un produs electronic, erau dezinteresați de cei care încercau ca să îi dezlipească din fața ecranelor gândindu-se atât la sănătatea lor cât și la sctivitățile pe care le-aar fi putut face și fără tehnologie. În unele ipostaze, încep certuri pe tema lăsării telefoanelor deoparte și atrăgându-se atenția că atât munca lor cât și viața acestora. La sfârșit, toți petrec fericiți. Prin această reclamă se înțelege că Vodafone încearcă să atragă câți mai mulți clienți către compania lor.

Preview document

Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 1
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 2
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 3
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 4
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 5
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 6
Analiza reclamei Vodafone - Trăiește frumos featuring Delia - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Analiza reclamei Vodafone - Traieste frumos featuring Delia.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Pieței Produsului Kinder

I Descrierea produsului a) Scurt istoric al produsului la nivel mondial şi naţional - Ferrero Principalul protagonist in dezvoltarea Grupului...

Analiza de Marketing a Reclamei Walk în Fridge Heineken

1. INTRODUCERE Promovarea isi propune sa recurga la un ansamblu de activitati ce permit o informare atenta a publicului tinta, organizatia urmand...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Studierea comportamentului consumatorului

Tema : Studierea comportamentului consumatorului 1. Studiul comportamentului consumatorului prin prisma procesului decizional de cumpărare 2....

Ai nevoie de altceva?