Introducere Pentru acest studiu de caz am ales o reclama de la Vodafone aparuta la inceputul lunii Octombrie 2018, difuzata intermediul televiziunii, radio-ului si a spoturilor publicitare, cel mai des l-am urmarit pe posturile TV Antena 1 si Pro TV, dar am intalnit spoturi publicitare pe transporturile locale, autobuze si tramvaie, dar si afise lipite in interiorul metrourilor . Am constatat ca reclama apare pe tot parcursul zilei, dar si in cursul serii pentru a atrage atentia oamenilor asupra a ceea ce este prezentat in reclama analizata. Pe posturile TV mai sus mentionate aceasta reclama este difuzata pe tot parcursul zilei la un interval de 1 ora, iar aparitia reclamei pe parcursul noptii, in intervalul orar 00:00-06:00 este intalnita mai rar, din 2 in 2 ore. Durata reclamei este de 2 minute si 32 de secunde, desi in prezent pe posturile TV sunt difuzate doar cateva secvente din reclama, fiind cuprinse intr-un interval de timp de 1 minut si 15 secunde. https://www.youtube.com/watch?v=eQ2Sdo4Rqzk, prin accesarea acestui link se poate viziona reclama in varianta originala. Analiza reclamei utilizand etapele de comunicare: 1.Emitatorul acestei reclame este compania Vodafone. 2.Mesajul este transmis folosind atat limbajul verbal cat si limbajul non-verbal. Limbajul verbal este reprezentat prin versurile melodice care se aud pe fundalul, aceste versuri sunt interpretate de artista Delia (Matache) cantand piesa numita "Traieste frumos", prin care ne arata ca noi, oamenii, in zilele noatre preferam sa petrecem mai mult timp in fata ecranelor decat sa ne intalnim fizic cu personae si sa comunicam cu ei fara a folosi tehnologia din ziua de azi. Chiar versurile melodiei ne dau cateva exemple clare "Dependenti de un ecran in fata", "Noi dam scroll la tot ce inseamna viata, postam citate despre progres", "Nu exista aplicatii sa ma-nvete sa zambesc, nu gasesti fericirea doar cu GPS." Limbajul non-verbal este ilustrat prin intermediul imaginiilor prezentate pe parcursul difuzarii reclamei. Vodafone incearca sa capteze atentia tuturor utilizatorilor de telefoane, laptopuri, tablete si multe alte platforme, cu acces limitat si/sau nelimitat la internet, care mereu sunt surprinsi in cele mai multe cazuri cu ochii in ecrane. Intentia compania prin crearea acestei reclame nu e arata neaparat ofertele si noutatile din cadrul Vodafone, ci din contra, ne arata cum sa traim frumos folosind mesajul "Traieste frumos inainte de toate" ( vodafone.ro/traiestefrumos ), iar sfarsitul reclamei fiind prezentat printr-un mod convingator prin textul "Hai sa ne bucuram impreuna de viitor", iar in urma imaginilor prezentate Vodafone doreste sa se asigure ca publicul a inteles mesajul transmis de catre ei intrebandu-i daca sunt pregatiti pentru o viata mai frumoasa folosind intrebarea "Ready?", prin acest mesaj fiind convins ca a atras publicul catre Vodafone. 3. Canalul de comunicare utilizat Reclama este difuzata prin intermediul televiziunii, radio-ului, spoturilor publicitare, dar si prin internet. 4. Codificare Prin codificare se intelege ce anume vrea sa arate reclama respectiva. Vodafone prin reclama pe care o analizez a incercat sa arate cat de important este sa petrecem timp cu oamenii din jurul nostru, sa comunicam impreuna, sa mancam impreuna, si sa participam la cat mai multe activitati in care sa lasam deoparte produsele folosite, cum ar fi: telefoanele, tabletele, laptopurile si alte produse care ne capteaza mereu atentia si ii evitam pe cei din jurul nostru. La finalul reclamei se constata ca toate persoanele prezente in reclama, se aduna pe acoperisul casei si petrec impreuna pe muzica cantata de Delia - traieste frumos, care se aude si pe fundalul a intregii difuzari. 5.Decodificarea Prin reclama analizata am inteles ca personajele prezente din reclama joaca un rol foarte important, aratandu-ne realitatea. Se observa ca persoanele care foloseau cate un produs electronic, erau dezinteresati de cei care incercau ca sa ii dezlipeasca din fata ecranelor gandindu-se atat la sanatatea lor cat si la sctivitatile pe care le-aar fi putut face si fara tehnologie. In unele ipostaze, incep certuri pe tema lasarii telefoanelor deoparte si atragandu-se atentia ca atat munca lor cat si viata acestora. La sfarsit, toti petrec fericiti. Prin aceasta reclama se intelege ca Vodafone incearca sa atraga cati mai multi clienti catre compania lor.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).