1. Politica promotionala 2 1.1 Obiectivele promovarii 2 1.2 Locul politicii promotionale in mixul de marketing al organizatiei moderne 3 1.3.Structura activitatii promotionale 4 2. Studiu de caz: Politica promotionala in cadrul societatii Carrefour 6 2.1 Prezentarea societatii comerciale Carrefour 6 2.2 Tehnici de promovare a vanzarilor in cadrul societatii comerciale Carrefour 7 2.3 Carrefour vs concurenta 10 3. Concluzii 11
Politica promotionala Promovarea, ca unul din domeniile cele mai empirice ale actiunii marketingului, se exprima in ansamblul de actiuni si mijloace de informare si atragere a cumparatorilor potentiali catre punctele de vanzare, in vederea satisfacerii nevoilor si dorintelor acestora si implicit a cresterii eficientei economice a activitatii intreprinderii producatoare Amplificarea fenomenului promotional isi gaseste explicatia in: "accelerarea concurentei, aglomerarea pietelor, saturarea consumatorului fata de numarul excesiv de comunicatii publicitare, banalizarea produselor si marcilor, preferinta pentru rezultate obtinute pe termen scurt, exigentele noilor forme de distributie etc.", ceea ce face ca promovarea permanenta a produselor sa devina cerinta majora, un factor indispensabil al oricarui proces de vanzare, indiferent de natura marfii. Nimeni nu se mai indoieste astazi, de necesitatea promovarii produselor, fapt reflectat in structura mixului de marketing, a carei importanta variabila este promovarea (una din cele 4 considerate clasice). Cu cat va fi mai flexibila si novatoare activitatea de promovare, cu atat impactul ei, va fi mai mare pe o piata saturata de mesaje publicitare. Promovarea, ca expresie a actiunilor, mijloacelor si metodelor utilizate in orientarea, informarea, atragerea si convingerea clientilor sa cumpere produsul in scopul satisfacerii dorintelor lor, dar si asigurarii rentabilitatii intreprinderii producatoare, este o necesitate pentru infaptuirea obiectivelor strategice si tactice ale intreprinderii, pentru inviorarea ciclului de viata al produsului, ca si pentru anihilarea efectelor actiunilor ce duc la scaderea vanzarilor. Trasaturile esentiale ale promovarii sunt: caracterul direct, imediat, concret; prezenta unui avantaj, adaos, supliment, etc.; caracter efemer; caracter exceptional si neobisnuit; legatura sa cu un produs definit; originea sa (producator, distribuitor, organizatie profesionala) si tintele sale (consumatori) variate; legatura sa cu mixul de marketing in ansamblu 1.1 Obiectivele promovarii -Definirea si consolidarea unei imagini pentru organizatie si produsele sale, in termeni de prestigiu, inovatie, economicitate; -Comunicarea caracteristicilor bunurilor si serviciilor; -Instiintarea publicului de interes, a potentialilor consumatori, in speta cu referire la lansarea de produse noi sau la modificari aduse celor existent; -Pastrarea popularitatii bunurilor si serviciilor existente; -Repozitionarea imaginii sau a utilitatii unor produse sau servicii cu probleme in trecut; -Generarea entuziasmului membrilor canalului de distributie -Convingerea consumatorilor sa treaca la un nivel superior de bunuri sau servicii; -Informarea consumatorilor despre avantajele reducerilor de stocuri; -Oferirea de raspunsuri publicului la intrebari explicite sau deduse; -Oferirea de servicii post-vanzare pentru cumparatori; -Plasarea organizatiei, a marcilor si produselor sale,intr-o lumina favorabila, relativ la competitorii sai; 1.2 Locul politicii promotionale in mixul de marketing al organizatiei moderne Aplicarea teoriei marketingului in cele mai diferite sectoare si domenii ale vietii economice si sociale a impus practicienilor adoptarea unei viziuni moderne in ceea ce priveste conceptul de intreprindere, organizatie, companie, institutie sau firma. Fara a insista asupra evolutiei in timp a conceptului de organizatie (economica, sociala, politica etc.) este evident, in prezent, ca acesta a intrat in instrumentarul de baza al marketingului. Orice organizatie urmareste, in viziunea marketingului modern, fie sa obtina profit - in cazul organizatiilor cu caracter evident economic, fie sa produca performante remarcabile - in situatia celor cu caracter non-profit declarat. Si unele si celelalte sunt nevoite sa elaboreze strategii de marketing, care sa le ghideze intreaga activitate. In acest context, specialistii au pus in evidenta componentele fundamentale ale strategiei de marketing a organizatiei, care reprezinta esenta adoptarii si aplicarii unei viziuni de marketing. Definite cu mult timp in urma, componentele strategice la care ne referim sunt: sfera de produse si de piete; vectorul de crestere; avantajul competitiv si sinergia (de sistem) a organizatiei. Pentru elaborarea strategiei de marketing a organizatiei moderne, specialistii recurg la cunoscutele politici de marketing, respectiv politica de produs, politica de pret, politica de distributie si politica promotionala. Evident, aceste politici constituie un sistem, mixul de marketing avand menirea de a reuni aceste componente intr-un instrument de piata articulat si coerent, un instrument operational pentru echipele manageriale. In stransa relatie cu elementele componente ale strategiei de marketing se pune problema sistemului de comunicare asociat organizatiei moderne. Acest aspect constituie, inca, obiect de disputa intre specialisti. In vreme ce unii autori plaseaza sistemul de comunicare, cu precadere, in cadrul politicii promotionale, altii sunt de parere ca acesta are componente care se regasesc si in politica de produs, politica de pret sau politica de distributie. Bazandu-si abordarea exclusiv pe componentele mixului de marketing, unii autori de prestigiu evidentiaza existenta a cel putin cinci componente strategico-tactice majore, pe care le considera elemente fundamentale ale comunicarii de marketing: 1. publicitatea 2. publicitatea gratuita 3. promovarea vanzarilor 4. vanzarea personala 5. ambalajul, prezentarea In fine, mai exista si autori care abordeaza publicitatea in contextul mixului de marketing (produs, pret, distributie), dar care o plaseaza alaturi de promovare, forta de vanzare, merchandising si marketing direct.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).