Analiza preliminară a brandului - detergenți

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2732
Mărime: 125.21KB (arhivat)
Publicat de: Florin Dan
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: A. Manolica

Extras din referat

I. Analiza preliminara a brandului

1. Analiza conjuncturii de piata a produsului respective

Industria FMCG are toate motivele sa fie optimista. Dintre celelalte industrii din economie, va fi printre putinele care va inregistra cresteri in 2009, chiar daca nu la valorile cu care s-a obisnuit pana acum.

Observam ca industria detergentilor ocupa locul 9 in top

In 2008 piata detergentilor de rufe a inregistrat o modificare valorica dubla fata de cea volumica, comparativ cu anul precedent, arata date ale companiei Nielsen. In 2008 valoarea pietei s-a ridicat la 631.326,7 mii lei, in crestere cu 12% fata de 2007. Din punct de vedere volumic, cifra s-a ridicat la 71.088,5 mii kg, cu doar 6% mai mult decat in anul anterior.

Factorul cel mai important care a condus la cresterea categoriei a fost marirea cantitatii achizitionate la un act de cumparare, in timp ce numarul de gospodarii consumatoare a ramas constant, iar frecventa de cumparare a suferit o usoara scadere.Mai mult de jumatate din volumul total de detergent este consumat in cadrul gospodariilor cu un venit mediu. Gospodariile ce provin din mediul rural si-au intensificat consumul de detergent in 2008, insa contributia lor la volumul total consumat este mai mica decat ponderea de 45% in structura gospodariilor din Romania.

In 2007, românii au consumat o cantitate de 69,19 tone de detergent de rufe, cel mai important ritm de creştere fiind consemnat la subcategoria detergenţilor pentru maşinile de spalat rufe automate. Astfel, categoria detergenţilor destinaţi maşinilor automate de spălat rufe a avut anul trecut o pondere de 66% în valoarea totală a pieţei, în timp ce detergenţii pentru spălare manuală au deţinut o pondere de 34%. Datele mai evidenţiază că detergentul pudră deţine cea mai însemnată pondere în totalul vânzărilor, cu un procent de peste 99% în volum şi 98% în valoare, ceea ce demonstrează că românii nu sunt deschişi inovaţiilor de pe această piaţă, detergentul de tip gel, tablete sau lichid fiind preferat în procentaje nesemnificative. Astfel, se mizeaza tot mai mult pe cresterea subcategoriei detergentilor lichizi si pe diversificarea si specializarea detergentilor de rufe in general. Datele reflecta tendinta din ultimii ani de compactare a detergentilor pentru rufe, in concordanta cu normele europene si spiritul ecologic.

In 2008, gospodariile au achizitionat aproape jumatate din volumul total de detergent din cadrul retailului modern. Dintre formatele comertului modern cea mai importanta crestere a fost inregistrata in cadrul hypermarketurilor si a magazinelor de tip discount. Pe de alta parte insa, consumatorii fideli detergentilor sub forma de pudra, sau cei care se aprovizioneaza rar si pentru mai mult timp inclina balanta in favoarea gramajelor mari.

2. Analiza concurentei (concurenti directi, concurenti indirecti, concurenta de solutii)

Principalii competotori pe piata internationala a detergentilor de rufe sunt : Procter&Gamble, care mizează pe Ariel, Tide şi Bonux, Unilever, cu Omo, Bona şi Dero, şi Henkel cu Persil, Perwoll şi Rex

P&G

- Ariel – „Dacă excelenţa cere impecabilul, excelenţa cere Ariel“

- Bonux – „Noi vă spălăm hainele în mod isteţ“

- Tide – „Noi oferim rufelor tale albul cel mai alb“

- Alte marci: Ace, Lenor, Mr. Proper

Unilever

- Omo – „Murdăria e bună“

- Dero – „Dero scoate cele mai frecvente 99 de pete“

- Alte marci: Domestos, Cif, Coccolino

Henkel

- Persil – „Pentru că ştii ce cumperi“

- Rex – „Detergentul isteţ“

- Alte marci: Pur, Clin, Bref si Silan

Compania Procter & Gamble s-a lansat in 1837 ca o mică afacere de familie ce producea săpun şi lumânări în Cincinnati, statul Ohio, SUA.

In 1992, când P&G a intrat pe piaţa rusa, a lansat Arielul, principala marca de detergent a companiei în Europa. La trei luni de la lansare, 85% dintre consumatori ştiau de el, insa numai 5% îl cumpărau. Compania a aflat că ceilalţi nu şi-l permiteau, aşa că a introdus o alta marcă, ambalată în pungi în loc de cutii şi pentru care s-a gasit o metodă de producere pe plan local. Pentru ea s-a folosit numele Tide.

1992 este anul cand P&G îşi începe activitatea si în România deschizând primul birou regional cu sediul principal în Bucureşti. Un an mai tarziu aveau sa fie importate in regiune primele produse sub marca P&G Printre acestea şi detergentul de clasă superioară Ariel.

Astfel in 2008 Procter&Gamble, Unilever, Henkel, Evyap si Baser Kimya au inregistrat o cata valorica de peste 96% si o cota volumica de 93,6%.

Subsidiara locala a Procter and Gamble (P&G), cel mai mare producator mondial de bunuri de larg consum, va angaja, pana in iunie 2009, peste 300 de persoane, a declarat pentru Business Standard Sunday Oloidi, director de Resurse Umane in cadrul companiei. Pentru moment, P&G Romania are peste 750 de angajati, dintre care 300 isi desfasoara activitatea in sediul central al companiei, 160 - in cadrul centrului de servicii, iar 300 de persoane lucreaza in fabrica P&G de la Timisoara. In 2007 P&G Romania avea o cifra de afaceri de 250 milioane euro.

Ariel este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elită datorită excelentelor performanţe de curăţare, îndepărtare a petelor dificile şi albire superioară a ţesăturilor. Ariel inovează în mod permanent pentru a oferi cele mai bune performanţe de spălare. Datorită ingredienţilor săi, Ariel păstrează hainele ca noi pentru mai multă vreme. Culorile sunt vii, iar albul strălucitor.

Preview document

Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 1
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 2
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 3
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 4
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 5
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 6
Analiza preliminară a brandului - detergenți - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Analiza Preliminara a Brandului - Detergenti.doc

Te-ar putea interesa și

Tehnici promoționale - Persil

HENKEL Romania, infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), are in prezent peste 600...

Proiect tehnici promoționale - Palmolive

Compania Palmolive,deţinută iniţial de BJ Jhonson,face parte încă din anul 1928 din marea Companie Colgate-Palmolive. Colgate-Palmolive România...

Ai nevoie de altceva?