Analiza Preliminara a Brandului - Detergenti

Extras din referat Cum descarc?

I. Analiza preliminara a brandului
1. Analiza conjuncturii de piata a produsului respective
Industria FMCG are toate motivele sa fie optimista. Dintre celelalte industrii din economie, va fi printre putinele care va inregistra cresteri in 2009, chiar daca nu la valorile cu care s-a obisnuit pana acum.
Observam ca industria detergentilor ocupa locul 9 in top 
In 2008 piata detergentilor de rufe a inregistrat o modificare valorica dubla fata de cea volumica, comparativ cu anul precedent, arata date ale companiei Nielsen. In 2008 valoarea pietei s-a ridicat la 631.326,7 mii lei, in crestere cu 12% fata de 2007. Din punct de vedere volumic, cifra s-a ridicat la 71.088,5 mii kg, cu doar 6% mai mult decat in anul anterior.
Factorul cel mai important care a condus la cresterea categoriei a fost marirea cantitatii achizitionate la un act de cumparare, in timp ce numarul de gospodarii consumatoare a ramas constant, iar frecventa de cumparare a suferit o usoara scadere.Mai mult de jumatate din volumul total de detergent este consumat in cadrul gospodariilor cu un venit mediu. Gospodariile ce provin din mediul rural si-au intensificat consumul de detergent in 2008, insa contributia lor la volumul total consumat este mai mica decat ponderea de 45% in structura gospodariilor din Romania.
In 2007, romanii au consumat o cantitate de 69,19 tone de detergent de rufe, cel mai important ritm de crestere fiind consemnat la subcategoria detergentilor pentru masinile de spalat rufe automate. Astfel, categoria detergentilor destinati masinilor automate de spalat rufe a avut anul trecut o pondere de 66% in valoarea totala a pietei, in timp ce detergentii pentru spalare manuala au detinut o pondere de 34%. Datele mai evidentiaza ca detergentul pudra detine cea mai insemnata pondere in totalul vanzarilor, cu un procent de peste 99% in volum si 98% in valoare, ceea ce demonstreaza ca romanii nu sunt deschisi inovatiilor de pe aceasta piata, detergentul de tip gel, tablete sau lichid fiind preferat in procentaje nesemnificative. Astfel, se mizeaza tot mai mult pe cresterea subcategoriei detergentilor lichizi si pe diversificarea si specializarea detergentilor de rufe in general. Datele reflecta tendinta din ultimii ani de compactare a detergentilor pentru rufe, in concordanta cu normele europene si spiritul ecologic.
In 2008, gospodariile au achizitionat aproape jumatate din volumul total de detergent din cadrul retailului modern. Dintre formatele comertului modern cea mai importanta crestere a fost inregistrata in cadrul hypermarketurilor si a magazinelor de tip discount. Pe de alta parte insa, consumatorii fideli detergentilor sub forma de pudra, sau cei care se aprovizioneaza rar si pentru mai mult timp inclina balanta in favoarea gramajelor mari. 
2. Analiza concurentei (concurenti directi, concurenti indirecti, concurenta de solutii)
Principalii competotori pe piata internationala a detergentilor de rufe sunt : Procter&Gamble, care mizeaza pe Ariel, Tide si Bonux, Unilever, cu Omo, Bona si Dero, si Henkel cu Persil, Perwoll si Rex 
P&G
- Ariel - ,,Daca excelenta cere impecabilul, excelenta cere Ariel"
- Bonux - ,,Noi va spalam hainele in mod istet"
- Tide - ,,Noi oferim rufelor tale albul cel mai alb"
- Alte marci: Ace, Lenor, Mr. Proper
Unilever
- Omo - ,,Murdaria e buna"
- Dero - ,,Dero scoate cele mai frecvente 99 de pete"
- Alte marci: Domestos, Cif, Coccolino
Henkel
- Persil - ,,Pentru ca stii ce cumperi"
- Rex - ,,Detergentul istet"
- Alte marci: Pur, Clin, Bref si Silan
Compania Procter & Gamble s-a lansat in 1837 ca o mica afacere de familie ce producea sapun si lumanari in Cincinnati, statul Ohio, SUA.
In 1992, cand P&G a intrat pe piata rusa, a lansat Arielul, principala marca de detergent a companiei in Europa. La trei luni de la lansare, 85% dintre consumatori stiau de el, insa numai 5% il cumparau. Compania a aflat ca ceilalti nu si-l permiteau, asa ca a introdus o alta marca, ambalata in pungi in loc de cutii si pentru care s-a gasit o metoda de producere pe plan local. Pentru ea s-a folosit numele Tide. 
1992 este anul cand P&G isi incepe activitatea si in Romania deschizand primul birou regional cu sediul principal in Bucuresti. Un an mai tarziu aveau sa fie importate in regiune primele produse sub marca P&G Printre acestea si detergentul de clasa superioara Ariel. 
Astfel in 2008 Procter&Gamble, Unilever, Henkel, Evyap si Baser Kimya au inregistrat o cata valorica de peste 96% si o cota volumica de 93,6%.
Subsidiara locala a Procter and Gamble (P&G), cel mai mare producator mondial de bunuri de larg consum, va angaja, pana in iunie 2009, peste 300 de persoane, a declarat pentru Business Standard Sunday Oloidi, director de Resurse Umane in cadrul companiei. Pentru moment, P&G Romania are peste 750 de angajati, dintre care 300 isi desfasoara activitatea in sediul central al companiei, 160 - in cadrul centrului de servicii, iar 300 de persoane lucreaza in fabrica P&G de la Timisoara. In 2007 P&G Romania avea o cifra de afaceri de 250 milioane euro.
Ariel este un detergent praf care s-a remarcat ca un produs de elita datorita excelentelor performante de curatare, indepartare a petelor dificile si albire superioara a tesaturilor. Ariel inoveaza in mod permanent pentru a oferi cele mai bune performante de spalare. Datorita ingredientilor sai, Ariel pastreaza hainele ca noi pentru mai multa vreme. Culorile sunt vii, iar albul stralucitor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Preliminara a Brandului - Detergenti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!