Analiza pieței smartphone-urilor

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3018
Mărime: 30.66KB (arhivat)
Publicat de: Lucian Crăciun
Puncte necesare: 6
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREȘTI FACULTATEA DE CIBERNETICĂ, STATISTICĂ ȘI INFORMATICĂ ECONOMICĂ

Extras din referat

1. Produsul

Un smartphone este un telefon mobil multifunctional, conectat la o retea GSM. El dispune si de o mini tastatura, oferind functionalitatile de PDA, agenda, calendar, navigare GPS, e-mail etc. De obicei dispune de un ecran sensitiv (touchscreen). In prezent, cele mai multe modele de smartphone pot fi folosite si pentru a face fotografii sau pentru inregistrari audio si video.

Primul Smartphone a fost Simon (IBM), prezentat la salonul de tehnologie COMDEX din 1992 si pus in vanzare de firma BellSouth in 1993. Continea calendar, calculator, e-mail, jocuri si puteai chiar primi/trimite fax-uri. Primul smartphone al companiei Nokia a fost Nokia 9000, apartinand gamei Nokia Communicator. Odata cu acest smartphone, a inceput „revolutia” ecranelor color. Nokia 9210 a fost primul telefon din gama Nokia Communicator cu ecran color si singurul smarthphone de pana atunci cu sistem de operare. Fiecare model aparut ulterior a avut imbunatatiri: de la camera foto, video si GPS pana la aplicatii care iti fac viata mai usoara.

In ultima perioada smartphone-urile sunt din ce in ce mai cautate. Astfel ca cele mai mari companii producatoare de telefoane mobile au in gama lor de produse si smartphone-ul. Pe piata romaneasca si nu numai, cel mai asteptat model smartphone a fost iPhone, apartinand companiei Apple. Cel mai nou model de smartphone apartine insa companiei Samsung, si anume Samsung Galaxy S4.

Desi noi modele de smartphone-uri continua sa apara, cele aparute anterior inca au cautare: Nokia Eseries (Nokia E65, Nokia E71, Nokia E72 etc), Nokia Nseries (Nokia N85, Nokia N86, Nokia N95, Nokia N96 etc), HTC (HTC Touch HD2, HTC Touch Pro2, HTC Touch Diamond etc), BlackBerry (BlackBerry Bold 9000, BlackBerry Curve 8900, BlackBerry Storm 9500 etc) si Palm (Palm Treo Pro, Palm Treo 750v).

2. Analiza ofertei

Piata smartphone-urilor este in continua expansiune, avand foarte multi ofertanti, existand producatori atat consacrati, cat si noi intrati pe piata. Cu toate acestea piata mondiala este dominata de principalii producatori, care au capacitatea de a investi si a veni mereu cu un produs inovator, acestia obisnuind sa lanseze un nou produs din gamele de top la o perioada de regula de un an, dar chiar si mai devreme.

Cei mai importanti ofertanti de smartphonuri sunt companiile Apple, cu gama iPhone, Samsung care se bazea pe gamele sale de top precum gama S sau gama Note, Sony cu gama Xperia, HTC, cu gama One, RIM cu gama Blackberry si Nokia cu gama Lumia.

In anul 2012, global s-au vadut 712.6 mil unitati, cu 44.1% mai mult decat in anul precedent. Dintre acestia cele mai mari vanzari in 2012 le-a inregistrat Samsung, cu 215.8 mil unitati vandute, urmat de Apple cu 135.9 mil, impreuna insumand aproximativ o treime din totalul vanzarilor pe 2012. La mare distanta acestia sunt urmati de Nokia cu 35,1 mil, HTC cu 32,6 mil si RIM cu 32,5 mil.

Cea mai mare cota de piata o are Samsung, cu 30,3%, urmat de Apple cu 19,1%. Nokia detine o cota de piata de 4,9%, urmata de HTC si RIM cu cote egale de 4,6%, date de anul 2012.

De asemenea, dupa sitemul de operare, aproape 70% din smartphonurile existente utilizeaza sistemul Android, 18,8% iOS, 4,5% Blackberry OS si 2,5% Windows Phone(Nokia)

Intrucat concurenta este foarte mare, toti acesti producatori investesc foarte mult in cercetare dezvoltare, incercand sa tina pasul si sa incorporeze in telefoane mereu cea mai noua tehnologie. Apple si Samsung sunt marile rivale de pe acesta piata, existand nenumarate procese intre cele doua companii deschise in mai multa tari de pe glob, in care se acuza reciproc de incalcarea patentelor fiecareia.

Detinatorul celei mai mari cote de pe piata, Samsung, a intrat in atentia consumatorilor dornici de tehnologie prin gama S, ajunsa acum la al patrulea telefon, Galaxy S4, ce a surprins mereu prin faptul ca la momentul lansarii avea incorporate cele mai avansate tehnologii. In spoturile de promovare acestia arata consumatorului inovatiile cu care vine telefonul si modul in care acestea simplifica viata utilizatorului, de la share-uirea printr-o singura atingere a telefoanelor pana la comenzile vocale.

Apple a intrat puternic pe piata in 2007 cand a lansat primul iPhone. De atunci si-au creat un brand puternic, fiecare nou telefon lansat fiind o versiune imbunatita a celei precedente, pastrand caracteristici similare in fiecare produs,(precum butonul HOME, iconitele, aspectul general al telefonului), dar si iOS, sistemul sau de operare, fiind foarte apreciat.

Nokia incearca prin gama Lumia sa recupereze terenul pierdut atunci cand piata smartphonurilor a luat avant, producand un telefon ce se diferentiaza prin rezistenta, o caracterista foarte importanta avand in vedere usurinta cu care majoritatea smartphonurillor au rezistenta ca punct slab.

Bibliografie

http://www.cnbc.com

http://www.mobilemarketer.ro

http://www.wall-street.ro

http://www.shopmania.ro

http://www.go4it.ro

http://www.wikipedia.org

http://www.gsmarena.com

Preview document

Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 1
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 2
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 3
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 4
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 5
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 6
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 7
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 8
Analiza pieței smartphone-urilor - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei Smartphone-urilor.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiza pieței telefoanelor mobile

I. PRODUSUL 1.Scurt istoric: Telefonul mobil reprezinta un dispozitiv electronic portabil folosit în general pentru comunicatii personale la...

Analiza Pieței Smartphone-urilor

1.Produsul Un smartphone este un telefon mobil multifuncţional, conectat la o reţea GSM. El dispune şi de o minitastatură, oferind...

Analiza pieței unui produs - Apple Iphone

Denumirea de smartphone a aparut recent, cand companiile producatoare de telefoane mobile au lansat pe piata modele cu totul noi si performante....

Ai nevoie de altceva?