Extras din referat
Produsele acestea se adreseaza,in special,copiilor si tinerilor,cu varste cuprinse intre 3 si 60 de ani,acestea reprezentand consumatorii,adica piata actuala a produsului.
Non-consumatorii absolute sunt reprezentati de persoane care nu vor cumpara niciodata produsul,respective persoanele in varsta si cele cu dezabilitati.
Non-consumatorii relative, sunt reprezentati de copiii cu varsta sub trei ani,respective cei cu venituri insuficiente .
Non-consumatorii absolute si consumatorii formeaza piata teoretica a produsului.
CRITERII VARIABILE DE SEGMENTARE
CRITERIU VARIABILE SEGMENT
1.Geografic
Marime oras <10000,10000-20000,20000-50000,50000-100000,>100000
2.Demografic Varsta
Sex
Venit lunar
Mediu
Marimea familiei <3 ani, 3-6ani, 6-10ani, 10-14ani, 14-20ani, 20-30ani, 30-45ani, 45-65ani, >65ani
M/F
<650lei, 6500-1100lei,1101-2000lei, 2001-3000lei, >3000lei
Urban/rural
1-2,3-4,5, >5 membri
3.Psihografic Clasa sociala
Grup de referinta Angajati,medie,superioara
Muncitori,elevi,studenti,intelectuali
4.Criterii comportamentale Avantaje cautate
Ocazia de achizitie
Statutul utilizatorului
Atitudine fata de produs Calitate,pret,serviciu.
Obisnuita,speciala
Non-utilizator,potential utilizator,utilizator obisnuit
Entuziasta,pozitiva,indiferenta,negative,ostila
SEGMENTAREA PIETEI PE AVANTAJE
Caracteristicile cele mai des solicitate sunt:
Design
Economic
Brand
Accesorii
Rezistenta
In raport cu setul de avantaje cautat,consumatorii se grupeaza in segmente destinate ,fiecare acordand o importanta diferita combinatiei de avantaje oferita de produs.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Pietei Pixurilor.docx