Analiza pieței laptelui

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3633
Mărime: 492.96KB (arhivat)
Publicat de: Filomela Negrea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Stancu Alin

Extras din referat

Scurt Istoric

Laptele este primul aliment cu care omul vine în legatura din prima zi de viata. Este un aliment indispensabil vietii, valoros din punct de vedere nutritiv. Laptele si produsele obtinute din el contin majoritatea substantelor nutritive necesare organismului, intr-o proportie echilibrata, si sunt bine asimilate de catre organism.

Daca pana in urma cu cinci – sase ani, laptele de consum al orasenilor provenea, in mare parte, de la taranii care-l vindeau in piete, „ambalat“ in sticle de Cola, in prezent, locuitorii din mediul urban prefera varianta procesata, adică laptele pasteurizat şi UHT (Ultra High Temperature). Aceasta tendinta a aparut odata cu diversificarea portofoliilor marilor producatori si a metodelor de ambalare si pasteurizare.

Piata laptelui de consum din Romania ofera trei mari tipuri de produse: lapte ultrapasteurizat (UHT), lapte pasteurizat, care impreuna cu cel UHT totalizeaza aproximativ 10% din cantitatea de lapte de consum vanduta in Romania si laptele neprocesat industrial, destul de riscant pentru sanatate dar preferat in mod traditional si avand inca o uriasa pondere.

Pe langa utilizarea in consumul propriu, din lapte se obtin peste 1000 de produse lactate(iaurt, branza, cascaval etc), din care aproximativ jumatate sunt diferite sortimente de branzeturi, dar se utilizeaza cu preponderenta si in industria cosmetica.

Privind cu multi ani in urma, pe piata laptelui pasteurizat de la noi din tara existau in principal nume de import, dintre care Parmalat era la loc de cinste. In retail, la nivel national, doar Brenac reusise sa intre destul de puternic si stabil pe piata, cu laptele pasteurizat. Apoi a urmat lansarea LaDorna, un brand extrem de puternic, ce a cucerit rapid atat rafturile din magazine cat si fidelitatea consumatorilor. Un rol important l-au avut şi strategiile de marketing prin care au fost promovate noile branduri: Lapte Proaspat de la Danone, Fulga şi Zuzu de la Albalact, Milli de la Friesland etc.

In urma analizei evolutiei pietei specifice in ultimii ani, s-a ajuns la constatarea ca 2004-2006 au insemnat anii in care piata laptelui pasteurizat s-a diversificat si a crescut foarte mult. Nu intamplator, anii 2005 si 2006 au fost continuu marcati, in publicitatea TV, de spoturi la branduri de lapte pasteurizat. A crescut mult concurenta, dar si consumul. Automat, si spatiul dedicat acestui segment in magazine a crescut mult.

Un mare jucator, Friesland Romania, parte a Friesland Foods cu centrul in Ungaria, s-a implicat puternic pe piata romaneasca in 2 etape: initial prin brandul Okey, cu care a cucerit piata nationala cu produse din categoria joasa a preturilor, apoi printr-un rebranding cu care si-a dezvoltat o imagine internationala - Milli - categorie de produse cu lapte pasterurizat in prim-plan, chiar in mai multe variante de ambalare.

Tot in aceeasi perioada Albalact Alba Iulia a ales sa nu ramana un jucator local si si-a dezvoltat o identitate de brand national, lansand initial Fulga si mai recent gama Zuzu, ambele cu lapte pasterurizat si respectiv proaspat in prima linie. Insa lovitura finala a fost marcata de Danone, care a lansat pe piata romanesca cam singurul produs important pe care nu-l avea in amplul portofoliu - laptele.

In aceste conditii, piata laptelui a ajuns la cote importante si, gratie promovarii in parte a fiecarui brand, este de asteptat ca piata sa creasca tot mai mult.

Analiza Ofertei

In Romania, există 267 de fabrici producatoare de lactate, care proceseaza peste 1,8 milioane de tone de lapte anual. Directorul general al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), Valentin Blanaru, spune ca numarul procesatorilor va creste in acest an cu aproximativ 70 de producatori, beneficiari ai programelor SAPARD.

Insă, din cauza crizei economice, o parte dintre micii producatori vor disparea anul acesta.

Potrivit estimarilor reprezentantului APRIL, pana la sfarsitul anului, pe piata ar putea fi prezente 300 de fabrici de procesare, cele mai multe fiind concentrate în Transilvania.

Pe piata lactatelor, una dintre cele mai concurentiale din economia romaneasca, profiturile mari se obtin tot mai greu, odata cu cresterea numarului de producatori. Aproape in fiecare an, un nume mare din domeniu isi face intrarea in Romania, in speranta ca sectorul lactatelor va creste si se va apropia de nivelul existent in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana. Cum, cel putin deocamdata, consumul nu creste spectaculos, producatorii sunt nevoiti sa lupte din greu pentru castigarea si mentinerea cotelor de piata.

Primii cinci producatori de pe piata laptelui - Friesland, Albalact, Dorna Lactate, Brailact, Primulact - au inregistrat in primele doua luni ale acestui an o scadere a cotei de piata cumulata pe care o detin pe principalele segmente de lactate proaspete, lapte si iaurt, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei MEMRB. Procentele pierdute de jucatorii mari au majorat insa cotele de piata ale producatorilor mici, care comercializeaza produse mai ieftine, sau ale marcilor private detinute de lanturile de magazine din comertul modern, conform aceleiasi surse. Astfel, cota de piata cumulata a primilor cinci producatori de lapte a scazut cu 2%, la 70%, in februarie fata de ianuarie anul acesta, primii cinci producatori de iaurt pierzand de asemenea 1% din cota de piata, la 75%, in aceasta perioada.

O preluare importanta din piata lactatelor a fost realizata in 2006, cand RC2, un fond de investitii din Cipru, a achizitionat 13,3% din actiunile Albalact, unul dintre principalii jucatori ai pietei lactatelor. Dupa aceasta preluare, producatorul din Alba a demarat investitii puternice in promovarea brandurilor Fulga si Zuzu, in urma carora a inregistrat o crestere de peste 70% a cifrei de afaceri doar in ultimul an. Despre Albalact putem spune ca a fost revelatia anului 2006 judecand dupa faptul ca la doar sase luni de la lansarea laptelui Zuzu, acesta a devenit lider de piata, ridicand cifra de afaceri a companiei cu 45%, pana la 11,9 milioane euro, in primul semestru al 2006.

Lapte Semidegresat - 1,5 %

Lapte Integral - 3,5%

Lapte cu cacao si gust de ciocolata

De asemenea, Fulga a cunoscut un succes apreciabil si a crescut cifra de afaceri a companiei cu 35%. Dar, inainte de a-si urca brandurile in randul celor mai apreciate, Albalact a investit doua milioane de euro in instalatia Tetra Top si alte sapte milioane de euro in noua fabrica, cea mai moderna din Romania, dotata integral cu tehnologie Tetra

Preview document

Analiza pieței laptelui - Pagina 1
Analiza pieței laptelui - Pagina 2
Analiza pieței laptelui - Pagina 3
Analiza pieței laptelui - Pagina 4
Analiza pieței laptelui - Pagina 5
Analiza pieței laptelui - Pagina 6
Analiza pieței laptelui - Pagina 7
Analiza pieței laptelui - Pagina 8
Analiza pieței laptelui - Pagina 9
Analiza pieței laptelui - Pagina 10
Analiza pieței laptelui - Pagina 11
Analiza pieței laptelui - Pagina 12
Analiza pieței laptelui - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei Laptelui.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare de marketing privind gama de produse Napolact

NAPOLACT – PREZENTARE GENERALA Date de identificare: Detalii de identificare NAPOLACT SA. Nume firma NAPOLACT SA Cod Unic de InregistrareRO...

Analiza pieței iaurtului din România

1.Scurt istoric al produsului Iaurtul este un produs cu traditie in consumul autohton. Totusi, oferta tot mai bogata a companiilor importatoare si...

Analiza pieței produsului - Berea

1. Produsul 1.1 Scurt istoric al produsului la nivel național și internațional Berea este o băutură plăcută, răcoritoare cu conținut de alcool...

Proiect Napolact

1. Analiza pieţei şi a produsului Pe o piaţă foarte aglomerată, cei mai mulţi producători de lactate au obţinut anul trecut profituri în scădere...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Înființarea unei Unități de Procesare a Laptelui

1. DENUMIREA PROIECTULUI Denumirea investitiei : ” Infiintarea unei unitati de procesare a laptelui in orasul Valenii de Munte, judetul Prahova”....

Danone România

1. MOTIVAȚIE Conform studiului Euromonitor Internațional 2011, furnizat de Tetra Pack, românii ocupă penultimul loc în Europa la consumul de lapte...

Promovare Produs - Lapte Praf

Rezumat introductiv Acest proiect evidentiaza perspectivele de dezvoltare ale firmei SC Babydreams SRL si activitatea departamentului...

Lapte monor cu miere de albine și scorțișoară

Capitolul 1: Scurt istoric al firmei Carmolact Societatea Carmo-Lact Prod SRL a luat fiinţă în anul 1992, având ca profil colectarea şi procesarea...

Strategie Diagnostic pentru Sectorul Laptelui

1. Misiunea şi obiectivele strategice ale sectorului laptelui Laptele este un produs strategic cu impact deosebit asupra copiilor, persoanelor în...

Lapte Praf

Scurt istoric Societatea Comerciala LACTO S.A. a luat fiinta în 1990 prin transformarea integrala a Intreprinderii de Industrializarea Laptelui...

Creșterea Vacilor de Lapte

Importanța creșterii animalelor Creşterea animalelor este o ramură tradiţională datorită condiţiilor naturale deosebit de favorabile, reprezentând...

Merceologia Laptelui de Consum

1.Sortimentul şi valoarea de întrebuinţare a produsului Pana la sfarsitul secolului al XIX-lea laptele si produsele lactate au constituit circa...

Ai nevoie de altceva?