Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3870
Mărime: 256.61KB (arhivat)
Publicat de: Ludovic Burlacu
Puncte necesare: 7
Academia de Studii Economice Facultatea de Contabilitate şi Informatică de Gestiune

Extras din referat

Scurt istoric al imbrăcămintei sport

In anul 1924, Rudolph Dassler, s-a alăturat afacerii familiei sale punând bazele fabricii de încălţăminte sportivă numită Dassler Shoes. Mai târziu, in 1948, ca urmare a unor neinţelegeri, a părăsit afacerea fratelui sau pentru a-si infiinta propria companie, care a devenit cunoscuta firma sport Puma.

Totuşi, inregistrarea companiei ca Adidas s-a petrecut abia in anul 1949 cand creatorul sau o numeste dupa propriul nume.^([1])

Nike a fost fondată in 1962, de catre Bill Bowerman si Phil Knight, sub numele de „Blue Ribbon Sports”.^([2])

In anul 1970, firma Adidas si-a extins productia pe sectorul de imbracaminte, astfel a inceput cautarea unui simbol care sa poata fi asociat cu noile linii,iar in anul 1972 a fost ales trifoiul.

Logo-ul Nike este cunoscut in jurul lumii ca "Swoosh", concept creat de Carolyn Davidson, in 1971, pentru suma de 35 dolari. In 1972, Bill Bowerman si Phil Knight au decis sa redenumeasca numele companie „Blue Ribbon Sports.”, „Nike”, dupa zeita greaca a victoriei.

In anul 1997, Adidas a cumparat compania Salomon Group, iar numele corporatiei s-a transformat in Adidas-Salomon. Ca o masura a triumfului total, in anul 2006 Adidas a achizitioneaza cunoscuta companie rivala Reebok pentru aproximativ 9.5 miliarde de dolari. Tot in acel an a perfectat un contract pe 11 ani, prin care devine furnizorul oficial de echipament al NBA. Grupul are acum 25.000 de angajati in lumea intreaga, incluzand designeri, ingineri bio-mecanici si experti in tehnologia materialelor. Cea mai mare parte a activitatilor se desfasoara in afara Germaniei, singura unitate care functioneaza in tara-mama fiind un centru de productie si testare pentru prototipuri.

A durat un timp pana ce Nike a reusit sa isi creeze un nume, avand in vedere ca anii '80 au fost marcati de plangeri referitoare la faptul ca echipamentul sport Nike nu era fabricat in Statele Unite, ci in tari sarace precum Vietnam, China, sau Indonesia, unde mana de lucru era mult mai ieftina. De aici au rezultat conflicte majore cu Nike, ce au dus pana la boicoturi. Desi aceasta era o problema majora pentru multi oameni, nu a impiedicat compania sa-si continue afacerile.

Adidas lanseaza in 2008 site-ul video adidas.tv, un program nou de promovare a produselor sale. Aici gasiti materiale multimedia realizate de companie pe parcursul timpului, inclusiv reclame, evenimente sponsorizate sau interviuri cu atleti si staruri sportive.

Gama sortimentală existentă pe piaţa imbracămintei sport

Clasificarea imbrăcămintei sport se face in funcţie de :

- material ;

- marime, sex, vârstă ;

-categorie sportivă ;

-stil .

Principalele materiale din compoziţia articolelor sportive sunt: poliester, bumbac, bumbac ecologic, neilonas, pânză, piele, fâs, iar pentru căptuşeală neilonas, elastan, poliester, bumbac, pânză, vâscoză.^([3])

Mărim〖i 〗^([4]):

Tabel de mărimi Adidas 2009

XS S S/M M M/L L L/XL XL XL/ XXL XXL

Tricouri 34-36” 36-38” 38-30” 40-42” 42-44” 44-46” 46-48” 48-50” 50-52” 52-54”

Tricouri de antrenament - 36-38” 38-30” 40-42” 38” 44-46” 46-48” 48-50” 50-52” 52-54”

Pantaloni 28” 30” 34” 34-38” 38” 42” 46” - - -

Pantaloni scurţi 28” 30” 34” 34-38” 8 ½ -10 42” 46” - - -

Şosete - 4 ½-6

6 ½ -8 -

-

10 ½ -12 - - - -

Şosete de antrenament - - - - - - - - - -

Mărimi juniori Înălţimea (cm) Vârsta

Sugari XXS 62-68 3-6 luni

Sugari XS 68-74 6-9 luni

Sugari S 74-80 9-12 luni

Sugari M 80-86 12-18 luni

Sugari L 86-92 18-24 luni

Băieţei XXS 92-98 2-3 ani

Băieţei XS 98-104 3-4 ani

Băieţei S 104-110 4-5 ani

Băieţei M 110-116 5-6 ani

Băieţei L 116-128 6-7 ani

Băieţei XL 128-134 7-8 ani

Băieţi XXS 110 5-6 ani

Băieţi XS 122 6-7 ani

Băieţi S 128 8-9 ani

Băieţi M 140 9-10 ani

Băieţi L 152 11-12 ani

Băieţi XL 164 13-14 ani

Băieţi XXL 176 15-16 ani

Băieţi XXXL 184 16-17 ani

Mărimi Nike XS S M L XL XXL

Tricouri - 36-38” 40-42” 39-41” 45-47” 47-48””

Tricouri de antrenament - - 40-42” - - -

Pantaloni - 28-31” 34-38” 34-37” 37-40” 40-43”

Pantaloni scurţi - 28-31” 34-38” - - -

Şosete - 1-2

- 7-11

- -

Şosete de antrenament.

Preview document

Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 1
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 2
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 3
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 4
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 5
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 6
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 7
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 8
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 9
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 10
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 11
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 12
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 13
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 14
Analiza Pieței de Îmbrăcăminte Sport - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei de Imbracaminte Sport.docx

Alții au mai descărcat și

Activitatea de Marketing a Firmei Nike

1. Introducere Poate începe ca o pasiune și se poate termina cu o performanță. De multe ori, viața unui sportiv este influențată de patru factori,...

Analiza Comparativă a Comunicării de Marketing pentru Nike și Adidas

I. Elementele definitorii ale pietei incaltamintei sport 1. Caracterizare generala Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau cazuala, a aparut...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiza costurilor întreprinderii la S.C. Triconf S.A.

1. Sarcini principale ale studiului costurilor in conditiile actuale Ţinând seama de importanţa majoră a problemei costurilor de producţie pentru...

Piața articolelor sportive în România - încălțăminte sport

Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau casual, a aparut datorita necesitatii oamenilor de a-si proteja talpile de factorii care duc la...

Factoringul

Despre factoring 1. In loc de introducere. Pe la 1900, economistul italian - Vilfredo Pareto – a creat o formula matematica pornind de la...

Studiu Privind Imaginea Firmei Adidas

CAP.I. : PREZENTARE GENERALĂ 1.1 Prezentarea firmei ADIDAS Avand radacini in domeniul sportiv, dar sugerand un stil de viata contemporan, ADIDAS...

Diagnosticul și strategiile firmei Siretul SA

A. Intreprinderea – caracterizare strategica A1. Scurt istoric si descrierea succinta a intreprinderii si a sectorului de care apartine...

Strategii de promovare a pălăriilor

Pălăriile există de foarte mult timp.Nu se poate spune cu precizie când omul preistoric a folosit pentru prima oară pielea unui animal pentru a-şi...

Marketing

FUNDAMENTELE ECONOMICO-SOCIALE ALE MARKETINGULUI. În condiţiile economiei de piaţă orice unitate economică nu poate activa şi evolua decât dacă se...

Ai nevoie de altceva?