Cuprins
- Produsul
- Analiza ofertei
- Analiza cererii
- Distributie
- Pret
- Promovarea produsului
- Previziuni asupra pietei
- Bibliografie
Extras din referat
Produsul
a) Scurt istoric al cafelei la nivel mondial şi naţional
In urma cu 1000 de ani, in Etiopia, un pastor de capre descoperea comportamentul bizar al animalelor dupa ce se hraneau din tufele de cafea.
Cafeaua este atestata oficial in Etiopia, in secolul al XV-lea. Consumul acesteia se extinde in lumea araba (Yemen, Egipt, Siria si Turcia), devenind “vinul Arabiei”.
Obiceiul de a bea cafea patrunde in Europa la 1625, odata cu primul transport de boabe catre Venetia, din Turcia. In cativa ani, cafenelele se raspandesc rapid pe intreg continentul european.
In Romania, obiceiul dateaza din perioada domniilor fanariote, prima cafenea din Bucuresti fiind deschisa la 1667 pe locatia actuala a Bancii Nationale.
b) Gama sortimentala existenta pe piata cafelei
“Arabica” – cel mai raspandit sortiment, cultivat mai ales in America Latina. Este pretuit pentru boabele sale de calitate superioara, de forma alungita si culoare verde – albastruie.
“Cafeaua Robusta” – este un sortiment mai rezistent, cultivat acolo unde climatul nu este favorabil cafelei arabice: Africa, India, Indonezia. Are un gust mai neutru, fiind mai putin aromata decat Arabica.
“Cafeaua Liberica” - se cultiva exclusiv in campiile subtropicale ale Africii si Americii de Sud, iar calitatea sa este clasificata ca fiind mediocra.
“Cafeaua maragogype” - este un hibrid rezultat prin incrucisarea speciilor Arabica şi Liberica.
Analiza ofertei
a) Prezentarea principalilor ofertanţi (producători, importatori) prin prisma produselor oferite
KRAFT FOODS România - este producator si distribuitor al marcilor de cafea Jacobs si Nova Brasilia si una din companiile de top de pe piata produselor zaharoase. Compania vinde in lume aproximativ 94 de miliarde de cesti cu cafea anual, echivalentul a 257 milioane cesti cu cafea în fiecare zi.
ELITE România a fost infiintata in anul 1994. In ultimii 10 ani, Elite a fost lider la vanzarea cafelei in Romania, avand consum de 30.000t pe an şi un profit de 60 milioane euro. Pe 4 februarie 2008 Elite România a devenit Strauss România.
NESTLE - a fost abordata de un reprezentant al Institutului Brazilian de cafea care a solicitat ca Nestlé sa produca niste cuburi de cafea care sa retina aroma cafelei si sa fie in acelasi timp solubile in apa. Dupa sapte ani de cerecetare, rezultatele dorite au fost obtinute in primavara anului 1937.
Conținut arhivă zip
- Analiza Pietei Cafelei.pptx