Analiza Pieței

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1550
Mărime: 17.48KB (arhivat)
Publicat de: Vlaicu Duma
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bobalca Iuliana

Extras din referat

Piata produsului este una din principalele tipuri de piată care fac obiectul preocupărilor de marketing.

Facem parte din departamentul de marketing al firmei ”S.C. BLU S.A.”.

Firma nostră decide să lanseze în Regiunea Moldovei un nou produs. Este vorba de cremă de ras pentru bărbaţi.

Înainte de a configura mixul de marketing, vom clarifica următoarele aspecte:

1. Elementele specifice ale mediului de marketing

2. Cumpăratorii

3. Concurenţii

4. Tendinţe ale pieţei pentru următorii 2-3 ani.

1. Mediul de marketing

Firma noastră funcţionează in condiţiile pe care i le oferă mediul său extern, căruia i se mai spune şi mediul de marketing.

Factorii variabili de mediu afectează toate ramurile şi intreprinderile economice şi nu pot fi sătăpâniţi prin activitatea firmei “S.C. BLU S.A.”. Aceşti factori alcătuiesc macromediul.

Exista patru categorii de astfel de factori care influienţează modul în care firmele îşi abordează activităţile de marketing, fiind cunoscuţi sub denumirea de factori STEP.

MACROMEDIUL

a) Factorii socio-culturali

Examinând statisticile şi tipul oamenilor dintr-o societate, modificările demografice pot privi:

- Distribuţia pe grupe de vârstă a populaţiei. În Regiunea Moldovei scăderea ratei

natalitaţii în ultimii 10 ani este responsabilă pentru declinul pieţei pentru copii, astfel creşte populaţia cu vârsta de peste 17 ani, ducând la o substanţială expansiune a pieţei cremelor de ras.

- Minorităţi naţionale. Populaţia minoritara a rromilor este în continua creştere,

acest fapt fiind responsabil pentru declinul pieţei cremelor de ras.

- Distribuţia pe medii geografice: urban şi rural. Tradiţionalismul este bine fixat în

mediul rural, astfel bărbaţii folosesc in continuare săpunul pentru înlăturarea bărbii chiar dacă acesta poate provoca iritaţii.

- Religia. Creşterea ratei mortalităţii duce la scăderea pieţei cremelor de ras,

deoarece persoanele de sex masculin, conform dogmelor bisericesti trebuie să ţina doliu, acest lucru implicând, interzicerea bărbieritului.

b) Factori tehnologici

Noile tehologii sunt importante din urmatoarele motive:

- Creează noi moduri de a satisface nevoile consumatorilor. Dezvoltarea tehnologiei IP a dus la uşurarea modului în care persoanele de sex masculin îşi pot procura produsele de întreţinere a feţei. Nevoia de a se îngriji îi determină să folosească produse de calitate.

- Pot ajuta la descoperirea de noi consumatori. Preferinţa bărbaţilor pentru diferite arome, ne determină să producem crema de ras cu mentol şi gălbenele care creează senzaţia de evadare.

- Nevoia de a avea un ten îngrijit şi de a folosi o cremă de ras eficientă a fost satisfăcuta prin înlocuirea săpunului de faţa obisnuit cu crema de ras activă şi protectoare.

c) Factori economici

Factorii economici care formează mediul economic reprezintă baza pentru susţinerea puterii de cumpărare a purtătorilor cererii: utilizatorii şi consumatorii finali.

Criza economică duce la scăderea venitului disponibil inclusiv a puterii de cumpărare a purtătorilor cererii de cremă de ras.

Influenţa factorilor de mediu economici se oglindeşte direct sau indirect în evoluţia pieţei. În evoluţia nivelului şi structurii ofertei de mărfuri, în evoluţia mărimii şi structurii cererii, în mişcarea preţurilor şi nivelul concurenţei. Trebuie să urmărim cu atenţie variabilele economice analizate în corelaţie cu factorii demografici şi culturali ce pot oferi elementele necesare pentru o corectă evaluare şi chiar anticipare a potenţialului de piaţa pe care putem conta.

Preview document

Analiza Pieței - Pagina 1
Analiza Pieței - Pagina 2
Analiza Pieței - Pagina 3
Analiza Pieței - Pagina 4
Analiza Pieței - Pagina 5
Analiza Pieței - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei.doc

Te-ar putea interesa și

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE România a intrat de mai mult de un an de zile în criză economică şi financiară. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care şi...

Analiza pieței iaurtului

Introducere Marketingul constituie un mod de gandire si actiune in sfera pietei ce realizeaza o abordare sistemica a circuitului de activitati:...

Analiza Pietei și al Potentialului Intern la Nivel de Firmă

CAP. I. Baza de informatii 1.1. Prezentarea societatii Societatea Agricola GRIGOR-AGRA cu sediul in localitatea Vaslui, judetul Vaslui inscrisa...

Managementul prețurilor

MANAGEMENTUL PRETURILOR - AUDI I. PREZENTAREA FIRMEI ANALIZATE AUDI AG, cunoscut simplu ca Audi, este un producator de automobile din Germania,...

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE Publicitatea ca şi componentă a mixului promoţional de marketing face obiectul acestei lucrări.”” Publicitatea este un câmp de...

Analiza pieței Metro Cash and Carry în România

1. Rezumat introductiv METRO Cash & Carry reprezinta o divizie de vanzari a METRO Group, unul dintre liderii mondiali din acest sector. Cu sediul...

Analiza Pieței Imobiliare din Austria

CAPITOLUL 1. ANALIZA PIEŢEI IMOBILIARE DIN AUSTRIA 1.1. CARACTERISTICILE PIEŢEI IMOBILIARE AUSTRIECE Din punct de vedere internaţional piaţa...

Analiza pieței și a potențialului intern al SC Danone P.D.P.A SRL

CAP. 1 - Baza de informatii 1.1. Prezentarea societatii S.C DANONE P.D.P.A S.R.L (producție și distribuție de produse alimentare) este o companie...

Ai nevoie de altceva?