Analiza Pietei

Extras din referat Cum descarc?

Piata produsului este una din principalele tipuri de piata care fac obiectul preocuparilor de marketing.
Facem parte din departamentul de marketing al firmei "S.C. BLU S.A.".
Firma nostra decide sa lanseze in Regiunea Moldovei un nou produs. Este vorba de crema de ras pentru barbati.
Inainte de a configura mixul de marketing, vom clarifica urmatoarele aspecte:
1. Elementele specifice ale mediului de marketing
2. Cumparatorii
3. Concurentii
4. Tendinte ale pietei pentru urmatorii 2-3 ani.
1. Mediul de marketing
Firma noastra functioneaza in conditiile pe care i le ofera mediul sau extern, caruia i se mai spune si mediul de marketing.
Factorii variabili de mediu afecteaza toate ramurile si intreprinderile economice si nu pot fi satapaniti prin activitatea firmei "S.C. BLU S.A.". Acesti factori alcatuiesc macromediul.
Exista patru categorii de astfel de factori care influienteaza modul in care firmele isi abordeaza activitatile de marketing, fiind cunoscuti sub denumirea de factori STEP.
MACROMEDIUL 
a) Factorii socio-culturali
Examinand statisticile si tipul oamenilor dintr-o societate, modificarile demografice pot privi:
- Distributia pe grupe de varsta a populatiei. In Regiunea Moldovei scaderea ratei 
natalitatii in ultimii 10 ani este responsabila pentru declinul pietei pentru copii, astfel creste populatia cu varsta de peste 17 ani, ducand la o substantiala expansiune a pietei cremelor de ras. 
- Minoritati nationale. Populatia minoritara a rromilor este in continua crestere, 
acest fapt fiind responsabil pentru declinul pietei cremelor de ras.
- Distributia pe medii geografice: urban si rural. Traditionalismul este bine fixat in 
mediul rural, astfel barbatii folosesc in continuare sapunul pentru inlaturarea barbii chiar daca acesta poate provoca iritatii.
- Religia. Cresterea ratei mortalitatii duce la scaderea pietei cremelor de ras,
deoarece persoanele de sex masculin, conform dogmelor bisericesti trebuie sa tina doliu, acest lucru implicand, interzicerea barbieritului.
b) Factori tehnologici
Noile tehologii sunt importante din urmatoarele motive: 
- Creeaza noi moduri de a satisface nevoile consumatorilor. Dezvoltarea tehnologiei IP a dus la usurarea modului in care persoanele de sex masculin isi pot procura produsele de intretinere a fetei. Nevoia de a se ingriji ii determina sa foloseasca produse de calitate. 
- Pot ajuta la descoperirea de noi consumatori. Preferinta barbatilor pentru diferite arome, ne determina sa producem crema de ras cu mentol si galbenele care creeaza senzatia de evadare.
- Nevoia de a avea un ten ingrijit si de a folosi o crema de ras eficienta a fost satisfacuta prin inlocuirea sapunului de fata obisnuit cu crema de ras activa si protectoare.
c) Factori economici
Factorii economici care formeaza mediul economic reprezinta baza pentru sustinerea puterii de cumparare a purtatorilor cererii: utilizatorii si consumatorii finali.
Criza economica duce la scaderea venitului disponibil inclusiv a puterii de cumparare a purtatorilor cererii de crema de ras.
Influenta factorilor de mediu economici se oglindeste direct sau indirect in evolutia pietei. In evolutia nivelului si structurii ofertei de marfuri, in evolutia marimii si structurii cererii, in miscarea preturilor si nivelul concurentei. Trebuie sa urmarim cu atentie variabilele economice analizate in corelatie cu factorii demografici si culturali ce pot oferi elementele necesare pentru o corecta evaluare si chiar anticipare a potentialului de piata pe care putem conta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!