Analiza mixului de marketing pentru compania eMag

Extras din referat Cum descarc?

Dante International este o companie din Romania ce are ca obiect de activitatea, potrivit codului CAEN nr. 4754, comert cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrocasnice, in magazine specializate, aceasta clasa excluzand comertul cu amanuntul a echipamentelor audio si video.
Aceasta activeaza pe piata sub denumirea de eMag, comercializand in mediul electronic produse IT, electrice si electrocasnice, cosmetice, produse auto-moto, articole pentru casa si gradina, articole sportive, carti, muzica si filme, dar si articole pentru copii.
Analizand mixurl de marketing al acestei companii, ne putem orienta catre strategia celor 4P. Cei 4P sunt reprezentati, conform teoriei, de produs, pret, promovare si plasare (distributie). 
Politica de produs
Conform considerentelor specialistilor, produsul reprezinta nucleul mixului de marketing. In ceea ce priveste produsele comercializate de eMag, acestea apartin unor branduri renumite din intreaga lume, fapt ce ii plaseaza pe cei de la eMag in topul celor mai important distribuitori din domeniu. Marcile si brandurile de renume fac ca eMag sa fie din ce in ce mai indragit si apreciat de catre clientii sai, acesta devenind un punct forte important.
De asemnea, politica de produs a celor de la eMag are in vedere si garantia oferita produselor achizitionate. Garantiile sunt adaptate la piata locala, acestea fiind stabilite in functie de natura produsului si conditiile de utilizare. In ceea ce priveste produsele, eMag practica strategia diversificarii sortimentale. 
Clasificand produsele comercializate de eMag in functie de durabilitate si caracterul lor tangibil, acestea se impart in marfuri perisabile, marfuri neperisabile si servicii. Clasificandu-le in functie de destinatie, produsele comercializate se impart in bunuri de larg consum, de uz current, bunuri principale si ocazionale, bunuri de necessitate imediata si negociabile, bunuri omogene si eterogene si specialitati.
Politica de pret
Pretul se gaseste intr-o relatie stransa cu produsul, fiind una dintre componentele acorporale ale acestuia. Strategia de pret practicata de emag este una a preturilor moderate. Pretul produselor se situeaza undeva peste media pietii, insa plusul de care se bucura eMag este dat de comercializarea produselor resigilate la un pret foarte redus, lucru ce ii atrage din ce in ce mai mult pe clienti. Pe langa asta, eMag este cunoscut si pentru reducerile impresionante de pret din perioadele special alese ale anului, cum ar fi Black Friday.
Politica de promovare
Promovarea este cel mai important element in strategia celor de la eMag. Acestia apeleaza la nenumarate metode de promovare printer care: publicitatea online, promovarea vanzarilor pe internet, utilizarea marcilor, forta de vanzare, promovarea prin comunitati virtuale si altele. 
Tehnica promotionala de baza a companiei eMag este publicitatea online prin pagina Web. Pagina Web, respectiv site-ul companiei, este unul usor de utilizat si cu un desing simplu si atractiv. Acesta ofera posibilitatea oricui sa navigheze, fie ca este logat sau din afara, punandu-i la dispozitie informatii despre produse, posibilitatea de a compara preturile cu produse din aceiasi gama, alerta de pret atunci cand pretul produsului dorit scade, dar si feedback-uri din partea clientilor. 
Site-ul magazinului are un motor de o cautare si o bara de meniu ce faciliteaza gasire produselor dorite de consumator intr-un mod rapid. De asemenea, site-ul are si un cos de cumparatori unde consumatorii pot adauga produsele ce urmeaza sa fie comandate, dar permite si clientului sa adauge produsele preferate intr-o lista intitulata ,,Favorite".
Pe langa toate acestea, site-ul iti permite sa iti calculezi si rata pentru un anumit produs cu posibilitatea selectarii tipului de credit si perioadei de creditare, sa cauti magazinele din apropierea ta, sa distribui pagina si altor persoane sau sa gasesti produsul dorit prin motorul de cautare. Toate acestea aspecte creaza un site placut si accesibil oricarei persoane, fapt ce determina un numar mare de vizitatori zilnic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza mixului de marketing pentru compania eMag.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!