In urma desfasurarii unei activitati, o firme a se confrunta permanent cu o influienta mai mica sau mai mare din mediul extern al acesteia, influienta ce poate sa determine obadaptare permanenta a firmei daca doreste sa se mentina pe piata.
Mediul extern al firmei se imparte la randul sau in micromeiul si macromediul firmei. Micromediul reprezinta totalitatea elementelor de mediu cu care firma intra in legatura directa cu scopul realizarii obiectivelor sale.
Micromediul include factorii si fortele cu actiune imediata asupra firmei care influenteaza direct succesul acesteia, factori asupra carora si firma isi manifesta influenta intr-o masura mai mica sau mai mare.
Micromediul este alcatuit din urmatoarele elemente: firma insasi, furnizorii, intermediarii, concurenta, detinatorii de interese, clientii.
Macromediul firmei reprezinta ansamblul factorilor de ordin general, cu caracter necontrolabil, care influenteaza firma puternic in mod indirect.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.